لمپنیزم

درجامعه شناسی به لمپن,باج خور, مفت خور,جاکش و…آسمان جُل نیز گفته اند.
لمپنها هزاران سال پیش هم به طور پراکنده در جهان به مفت خوری مشغول بودند.انها در انقلاب فرانسه به عنوان دشمنان پرولتاریا به طور سازمان یافته ظاهر شدند.
واژه lupen proletariat آلمانی است که در سال ۱۸۴۵توسط مارکسیست ها از جمله فریدریش انگلس مورد بررسی قرار گرفت.
لمپنها در تولید اجتماعی هیچگونه نقشی ندارند و زالووار از دسترنج دیگران ارتزاق میکنند.دولت های مستبد نظیر حکومت اسلامی ایران-از لمپنهای خرده …پا به عنوان ابزاری بی اراده,برای سرکوب اعتراضات و خواسته های مردم استفاده می کند.
لمپنهای ایران معمولن نوعی شعاریا تکه کلام مخصوص دارند.مثلا در عشقبازی با زنان,قماربازی ومعاملات خرید و فروش می گویند: زندگی روی آب است,دم را غنیمت است,دنیا دو روز است,شد شد- نشد نشد.اکثر اعضای حکومت خمینی گرایان ایران را لمپن هایی نظیر پاسدار محمود احمدی نژاد,پاسدارمحمد جواد ظریف,آخوند روضه خوان سید علی خامنه ای,پاسدارعلی شمخانی,آخوند روضه خوان حمید رسایی, اخوند روضه خوان احمد خاتمی و…از صدهاهزار دیگر لمپن ها تشکیل شده است.
لمپن ها درهنر,علوم و سیاست نیز حضور دایم دارند و در جامعه بین المللی,ولادیمیرپوتین و دونالد ترامپ نمونه ای خالص از لمپن های بالانشین هستند,چونکه از کاریزماتیک بالایی برخوردارهستند,کمتردرمضان اتهام قرار می گیرند.
تحصیلات آکادمیک یا مقام بالای مذهبی وتاج و پوشاک پادشاهی,پوششی هستند در مقابل اخلاق و اهداف واقعی لمپن های رده بالا.
در ساختار حکومت خمینی گرایان ایران,وقتی که دروغ و…جلادمنشی رسم و آیین آنها شد-اکنون دیگر مجریان سیستم,جیره غذایی زندانیان سیاسی و بیماران جزامی را می دزدند.سران حکومت ایران,زندگی ی انگل وار را به صلح و سازندگی ترجیح می دهند.آخوند و دارو دسته شان هیچ وقت کار نمی کنند,فقط می خورند,می خوابند و…می رینند.در نهایت نیز با بیماری سرطان کون جوانمرگ میشوند.
تو اما اگر قدرتمند و شجاع باشی,یکی از این لمپن های رده بالا را در جایی خلوت غافلگیر کنی و به سرعت سگ شکاری به او حمله ور…و برق آسا چاقویا کلت را روی گلویش بگذاری و توی چشمانش بنگری,محکم بگویی-به جهنم خوش آمدی,بی پدرمادر دیوث می خوام لت و پارت کنم.اما قبل از اینکه هدفت را از پای در آوری,او در داخل شلوارش ریده است!
لمپن ها در مقابل قدرت,هرقدرتی عقب نشینی می کنند و با خفت و خواری تسلیم می شوند.لمپن ها بر اثرعدم تعلیم و تربیت,ضعف و ناتوانی اقتصادی به لمپنیزم روی می آورند.”تربیت”سیب درخت نیست که آدم بخواد از هوا بقاپد!
در این میان تنها آنارشیست ها و روشنگران متعهد و بدون مرز هستند که به قانون و…وصیت نامه های کهن اهمیت نمی دهند و راه انسان گرایی را با اطمینان طی می کنند.