زیر چتر پلاتفرمی مشترک

زیر چتر پلاتفرمی مشترک
بعد از انتشار این مطلب به اسم” در زیر چتر پلاتفرمی مشترک” از سوی عبدالا مهتدی در ۲۲ ژوئن ۲۰۱۶ که نوک پیکان را به سمت رفقای حزب کمونیست ایران و سازمان کوردستانیش کومه له گرفته بود دو واکنش از سوی رفقای حکا و کومه له در سطح رهبری به این پلاتفرم گرفته شد ، واکنش اول مطلب رفیق صلاح به اسم “بحران ناسیونالیسم کورد و سردرگمی عبدالا مهتدی ” و واکنش بعدی ابراهیم علیزاده در نشستی که در مقر مرکزی کومه له در زرگویز صورت گرفت و به صورت فایلی تصویری انتشار یافت . که از نظر من و خیلی ها چه جناح راست جامعه متشکل حتی از اعضای سازمان زحمتکشان و احزاب ناسیونالیست و چه از جریانات چپ و اعضای کمونیست و اگاه درون کومه له حکا جوابی که از سوی رفیق صلاح در کل به نماینده گان بورژواناسیونالیست کورد در کوردستان و به طور مشخص به پلاتفرمی مشترک از سوی عبدالا مهتدی جوابی کارگری ، کمونیستی و در راستای منافع زحمتکشان و رنج دیده گان بود . در مقابل آن واکنش ابراهیم علیزاده واکنشی بس نا صادقانه لیبرالی و مماشات آمیز و بینابینی در مقابل اعضای خود و جامعه بود .
ابراهیم علیزاده در جلسه ای که در مقر مرکزی کومه له در کوردستان عراق زرگویز ترتیب داده بود خیلی ماهرانه در مرحله اول به چپ و کمونیست جامعه تازید و سعی کرد چپ جامعه را که متشکل از احزاب کمونیست کارگری و… هست را دشمن و فاقد ارزش برای همکاری جلوه دهد ، روحیه سکت خود را تنها برای چپ ها و کمونیست های جامعه نشان داد ، یعنی بر خلاف رفیق صلاح که از موضعی کمونیستی ناسیونالیسم رو با شفافیت کامل و قاطعانه نقد کرد ابراهیم علیزاده از موضعی راست به چپ جامعه تاخت طوری که انگار پلاتفرم از سوی احزاب و جریانات کمونیست به ایشان پیشنهاد شده و تا توانست خود و جریانش را از جبهه متحد چپ دور کرد و سعی کرد به پلاتفرم مشترک عبدالا مهتدی ان جوابی که عبدالا مهتدی خواسته بود را بدهد ، که داد .
رفقا و خواننده گانی که می خواهند از صحت این مطلب و اتفاقات روی داده اطلاع یابند باید همه واکنش و اتفاقات یک سال اخیر را دنبال کنند .
بعد این دو واکنش در سطح رهبری واکنشی چپ و کارگری از سوی صلاح مازوجی و واکنشی سکت و ضد کارگری در راستای بورژواناسیونالیسم از سوی ابراهیم علیزاده ، کومه له را وارد بوته ای ازمایشی دیگر قرار داد ایا اعضا و کادرهای کمونیست و اگاه حکا و سازمان کوردستانیش کومه له متوجه این تناقض و تضاد استراتژیکی نه تاکتیکی در سطح رهبری کومه له خواهند شد ، ایا خواهند گذاشت کومه له همچنان ظرفیت های کمونیستی خود را پرورش دهد در راستای منافع طبقه کارگر و تشکیل جبهه چپ و کمونیست یا اینکه همراه خط ابراهیم علیزاده شده و جانی دیگر به احزاب بورژواناسیونالیسم کورد اعطا خواهند کرد ، که متاسفانه جناح راست کومه له توانست برای عبدالا مهتدی رقصی کاملا ضد کارگری اجرا کند.
از زمان انتشار پلاتفرمی مشترک از سوی عبدالا مهتدی که نوک پیکان را به طرف کومه له حکا گرفته بود و واکنش های متفاوت رهبری کومه له حکا تا الان از نظر من این دو خط نظری و در تضاد هم در درون کومه له ان روندی که باید به نفع طبقه کارگر باشد را طی نکرده یعنی جناح چپ و کمونیست درون این سازمان در قبال وظایف کمونیستی اش چه در درون حزب چه رو به جامعه پاسیو عمل کرده و عملا به نفع ناسیونالیسم درون کومه له عقب نشینی کرد در مقابل دنباله روان پلاتفرم مشترک عبدالا مهتدی به رهبری ابراهیم علیزاده تمام تلاش خود را به خدمت گرفتند در مرحله اول این گرایش راست و ضد کارگری رو مخفی کنند طوری که حتی تا قبل کنگره اخیر شخص علیزاده ان را مخفی می کرد ، اعضا و کادرهای این تشکیلات بر پایه اعتماد به رهبری و تقدس گرایی و کاریزما پرستی که ناشی از نا اگاهی سیاسی بوجود اماده بود هر گونه مخالفت و یا افشاگری در این ضمینه و حتی منتقد این راست روی را با حملات فالانژیستی جواب میدادند حتی یک بار به خودشان زحمت ندادند این روند رو با ارامش با دیدی طبقاتی دنبال کنند ، در مرحله دوم زمینه سازی که شخص علیزاده برای ان انجام داد در طی جلساتی به اسم کنفرانس های خارج از کشور در این مدت (پرسی چارەسەری کێشەی کورد وە هاوکاری هێزە سیاسیەکان) اگر اشتباه نکنم صورت گرفت .
در مرحله سوم ضمینه سازی درون تشکیلاتی بود که باید این گرایش به راست و دنبال پلاتفرم عبدالا مهتدی را به شیوه ای انجام دهد تا جلوگیری از انشعابی دیگر بشود ،
الف مخفی کردند مباحث سیاسی و نظری که دنبال روی دو استراتژی ناسیونالیستی علیزاده و سوسیالیستی مازوجی از اعضا و پیشمرگانش
ب تنزل دادن این اختلاف نظرهای سیاسی به تنش های تشکیلاتی و پیش پا افتاده که هیچ وقت در شأن حزب سیاسی نبوده ولی از ان به نفع خود بهره بردند.
این اختلاف نظر های بنیادی در کومه له با تحریم نمایش انتخاباتی جمهوری اسلامی که کومه له به رهبری علیزاده تبدیل به سخن گوی احزاب و جریانات بورژواناسیونالیست و فوق ارتجاعی اسلامی کورد شده بود بالا گرفت .
در مرحله اول صلاح مازوجی در مصاحبه ای تلوزیونی خبات (جریان فوق ارتجاعی و مذهبی) را تحمیلی خواند ، در مصاحبه ای دیگر از موضعی کمونیستی این حرکت را غیر کارگری و در تضاد با مبانی فکری کومه له خواند.
مطمنن مطالب و نوشته های زیادی در این باره نوشته ام که بیشتر وارد ان نمیشوم
اما این را اضافه می کنم به این پاراگراف که کومه له اگر خود را جریانی برخواسته از درون کارگران و زحمت کشان میداند اگر خود را مطعلق به جنبش سوسیالیستی درون طبقه می داند ، در نقشه های بارزانی ، عربستان و امریکا که برای ایران کشیده و احزاب و اپوزسیون ناسیونالیست کوردی را به بازی میگیرند دنبال چه هدفی می گردد .
این روند جدال دو جناح درون کومه له تا کونگره ۱۷ کومه له به دلایل تشکیلات داری و… خود را مخفی میکند ، که البته نفع ابراهیم علیزاده در این است مساله مخفی بماند و بدنه این تشکیلات نداند حتی اختلافی وجود دارد ، در کنگره به وسیله ی محفلیسم شارلاتانیسم و هجوم غیری سیاسی در همان ابتدای کنگره جناح چپ را خفه می کند.
اما این جناح هم کم در این روند بی تاثیر نبوده ، همیشه همین بوده پاسیو بودن کمونیست ها باعث بی شرمی و افسارگسیختگی راست جامعه خواهد شد .
کومه له در کنگره خود پلاتفرم مشترک عبدالا مهتدی را رسما تصویب میکند و این چنین مبارزترین و صادقترین کمونیست های درون حزبش را به حاشیه پرتاب میکند.
اعضای و کادرهای که شاد و سر مست کنگره ۱۷ را موفقیت امیز نام میبرند همان هایی هستند که یک سال پیش نوشته صلاح مازوجی به اسم” بحران ناسیونالیسم کورد و سردگرمی عبدالا مهتدی ” را در شبکه های اجتماعی پخش کرده و می گفتند کمونیسم هیچ سر اشتی با ناسیونالیسم ندارد ، بی سوادی سیاسی این امکان را به علیزاده داد تا در کومه له سکان را به طرف چراغ سبز عبدلا مهتدی بچرخاند.
هیوا کاکه رش ۰۱/۰۸/۲۰۱۷