حجاب این سمبل بردگی را باید بدور انداخت

از همان سالهای اول تحمیل حکومت سیاه اسلامی بر جامعه ایران، زنان همواره علیه قوانین و فرامین این حکومت لحظه ای از مبارزه برای حقوق برابر و انسانی خود کوتاه نیامده اند و از همان ابتدا به این حکومت پاسخ نه خود را دادند بطوریکه زنان در ۱۷ اسفند ۱۳۵۸ باتظاهرات خیابانی گسترده ای و با شعارهای رادیکال مانند ” ما انقلاب نکردیم تا به عقب برگردیم ” ، “نه روسری نه تو سری” لرزه بر اندام رژیم تازه بقدرت رسیده اسلامی انداختند که بلافاصله بعد از آن نیز رژیم با اتکا به زندان، شلاق، شکنجه، حجاب اجباری و اسید پاشی هجوم وحشیانه خود را به زنان آغاز کردند و از همان ابتدا تا به امروز با تصویب و اجرای قوانین ضد انسانی تعرض به منزلت انسانی زنان را گسترش دادند اما هیچگاه نتوانستند صدای برابری طلبانه زنان را خفه کنند.

بعد از حماسه مردم در روز ششم دیماه، درست در زمانیکه مردم برای به زیر کشیدن حکومت وحشت و ترور اسلامی به خیابان آمده بودند، مجلس شورای اسلامی رژیم باز هم مشغول تصویب قوانینی علیه زنان بود که با استناد به گزارش ایسنا سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ۱۰ مورد از ماده ۲۳ قانون حمایت از خانواده در رابطه با ازدواج مجدد مردان را تصویب کرده است که هر کدام از این موارد علاوه بر وجه زن ستیزی اش به وضوح چند همسری و انواع راههای به بند کشیدن زنان را نشان میدهد تا بدین وسیله زنان را به تمکین و اطاعت واداشته و به کنج خانه ها بکشاند .

در زیر گزارش کامل ایسنا در این رابطه آمده است.

۱۰ مجوز مجلس برای ازدواج مجدد مردان

ایسنا: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ی روز گذشته‌ی این کمیسیون ماده ۲۳ لایحه‌ی حمایت از خانواده مبنی بر اجازه‌ی ازدواج مجدد به مردان در ۱۰ مورد تصویب شد. امین‌حسین رحیمی در توضیح موارد تصویبی ماده ۲۳ لایحه‌ حمایت از خانواده گفت: رضایت همسر اول، عدم قدرت همسر اول به ایفای وظایف زناشویی، عدم تمکین زن از شوهر مطابق با حکم دادگاه، ابتلای زن به جنون یا امراض صعب‌العلاج، ۴ مورد از ۱۰ موردی است که مرد اجازه‌ ازدواج مجدد دارد. وی محکومیت قطعی زن در جرایم عمدی به مجازات یک سال زندان یا جزای نقدی که بر اثر عجز از پرداخت منجر به یک سال بازداشت شود را به عنوان دیگر مورد تصویبی ماده ۲۳ لایحه حمایت از خانواده برشمرد و در توضیح این بند گفت: اگر زنی با ارتکاب جرم عمدی مثل صدور چک بلامحل، سرقت و … -البته شامل جرایمی همچون جرایم مربوط به رانندگی که حتی جریمه‌ زندان هم داده نمی‌شود-، حکم قطعی محکومیت یک سال زندان برایش صادر شود، مرد به محض صدور حکم قطعی می‌تواند تقاضای ازدواج مجدد کند اما اگر زن با ارتکاب جرم عمدی به جزای نقدی محکوم شود، ولی به دلیل عدم توان پرداخت این جزای نقدی، بازداشت شود در این صورت مرد پس از انقضای مدت یک سال بازداشت می‌تواند تقاضای ازدواج مجدد کند.

نماینده‌ مردم ملایر در خانه ملت، بند ۶ ماده ۲۳ لایحه حمایت از خانواده را ابتلای زن به هرگونه اعتیاد مضر حال خانواده به تشخیص دادگاه عنوان کرد و در توضیح بندهای ۷ این ماده گفت: سوء رفتار یا سوء معاشرت زن به حدی که ادامه‌ زندگی را برای مرد غیر قابل تحمل کند به عنوان بند ۷ ماده ۲۳ لایحه حمایت از خانواده مطرح شده است.

رحیمی بند ۸ ماده ۲۳ لایحه حمایت از خانواده را ترک زندگی خانوادگی از طرف زن به مدت ۶ ماه عنوان و اظهار کرد: اگر ترک زندگی مشترک از طرف زن به مدت ۶ ماه باشد، مرد می‌تواند تقاضای ازدواج مجدد کند. وی عقیم بودن زن و غایب شدن زن به مدت یک سال را به عنوان بندهای ۹ و ۱۰ ماده ۲۳ لایحه حمایت از خانواده برشمرد و یادآور شد: غایب شدن زن به مدت یک سال با ترک زندگی متفاوت است؛ به گونه‌ای که ترک زندگی زن به معنای رفتن به خانه‌ پدری، بستگان و … است و غایب شدن به معنای این است که کسی نداند زن کجا رفته و اثری از او نباشد. سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت:دادگاه تحت عنوان این ۱۰ بند می‌تواند اجازه‌ی ازدواج مجدد مرد را صادر کند البته تبصره‌ای در رابطه با نحوه‌ی رسیدگی دادگاه در رابطه با احراز عدالت و توانایی مالی و … وجود دارد که در جلسه‌ آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

* * *

با نگاهی به این موارد می بینیم که جمهوری اسلامی با ترس و وحشتی که از زنان دارد چگونه میخواهد قوانین ۱۴۰۰ سال پیش را بر زندگی آنان جاری کند و آنان را از به میدان آمدن برحذر دارد. زنان مدرن و برابری طلبی را که از ابتدای روی کار آمدن این بختک سیاه همانند کابوسی بر حاکمیت ارتجاع اسلامی سایه انداخته اند و در هیچ برهه ای از تاریخ نه سر سازش و نه سر تسلیم فرود نیاوردند . در واقع انقلابی که بعد از ۲۲ خرداد در ایران شروع شده است نشان از گستردگی حضور فعال زنانی دارد که رژیم با تصویب این قوانین شنیع به جنگ آنها رفته  و در حالی آن را شدت می بخشد که شاهد ریزش آوار قدرتش است که بخشی ازاین فروپاشی قدرت را زنان بدست گرفته اند. در روز عاشواری مقدس حکومت اسلامی بسیاری از زنان حجابهایشان را به دور انداخته بودند و بدون حجاب این سمبل حاکمیت ارتجاع اسلامی در میدان مبارزه حضور داشتند. در روز ۹ دیماه که رژیم خواست در جواب تظاهرات ۶ دی  تعدادی را به زور و با تهدید به  برکناری از کارو… و همچنین با دادن سرویس و ساندیس به تظاهرات در دفاع از خود بکشاند باز هم شاهد حضور زنانی بودیم که بی حجاب عکس خامنه ای را در دست داشتند و باز در این روز یک رسوایی تمام عیار را برای خود رقم زدند.

پرواضح است که این صحنه های مبارزات پرشور، رژیم را به وحشت انداخته است و می کوشد تا از هر سو تهدید و ارعاب را افزایش دهد و برای مردم خط ونشان میکشد . اینکه در این شرایط  ودر پایان عمر ننگین خود در مجلس مشغول تصویب قوانین زن ستیزانه است تنها بخاطر حفظ ظاهر  و لاپوشانی پریشان حالی اش است و اکنون به ساختمانی می ماند که ستونهایش شکسته باشد و هر آن ممکن است فرو بریزد. با شدت گرفتن مبارزات پی در پی مردم علیه رژیم مفلوک اسلامی و در روزها و مناسبتهای مختلف خصوصاً در ششم دیماه، امید به رهایی جامعه ۷۰ میلونی در دلها زنده شد حتی آنهایی که امیدی به انقلاب نداشتند با اشتیاق این تغییر و دگرگونی سریع اوضاع ایران را دنبال می کنند همه شاد و خوشحال به هم مژده رفتنی بودن این سیاهی را نوید می دهند. شادی و خنده از وارد آوردن ضربات دیگری بر پیکر نیمه جان رژیم در فضای خانه ها، مراکز کار و اماکن عمومی و… موج می زند.

رژیم اسلامی رفتنی است و دارد روزهای پایان عمرش را سپری می کند. سرکوب بیشتر، تصویب قوانین زن ستیز، روی آوردن به اعدام  بیشتر و بکار بستن آخرین حد توحش، آب در هاون کوبیدن است و نخواهد توانست خللی در این مبارزه شور انگیز ایجاد کند. هشت مارس در راه است و همانگونه که زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب در سالهای گذشته و در دفاع از حقوق برابر زنان و مردان، حکومت اسلامی ضد زن را به چالش طلبیده اند، هشت مارس امسال نیز با بکار گیری ابتکارات لازم ضربات دیگری را بر پیکر این رژیم ضد زن وارد خواهند ساخت. در هشت مارس باید حجاب این سمبل بردگی زن را بدور انداخت و آتش زد. بارها گفته ایم که با بدور انداختن حجابها یکی از اصلی ترین ستونهای حکومت اسلامی ریزش خواهد کرد. هشت مارس امسال در شرایطی توسط زنان و مردان و انسانهای آزادیخواه گرامی داشته میشود که یک حکومت سراپا ضد زن روزهای پایانی عمرش را سپری می کند.  به میدان آمدن وسیع و قدرتمند زنان و مردان در این روز از آن جهت اهمیت دارد که بیش از هفت ماه است انقلاب مردم برای به زیر کشیدن این حکومت وارد مراحل حساس و تعین کننده ای شده است. می توان و باید در این روز حجاب سوزان براه انداخت. از هم اکنون باید با شعار نویسی بر در و دیوار شهرها، با پخش اعلامیه و تراکت، همگان را برای شرکت در بزرگداشت هشت مارس روز جهانی زن، در هر ظرفیتی که ممکن است فرا خواند.

زنده باد هشت مارس

روز جهانی زن

به امید پیروزی انقلاب

به امید یک دنیای بهتر

۱۷ ژانویه ۲۰۱۰