جهانی که سرمایه داران در پی آن هستند…

جهانی که سرمایه داران در پی آن هستند…
جهانی که میلیاردها نفرانسان بر روی آن زندگی می کنند، چه جهانی ست که در هر دقیقه اش کودکی بر اثر سو هاضمه و گرسنگی از دست میرود، روزانه در جنگهای دست ساز سرمایه ده ها نفر کشته و صدها زخمی و یا دچار نقص عضو شده و تا آخر عمرشان با آن درد میگذرانند. تازه اینها آمارهائی هستند که از سازمانها و جریانات وابسته به سازمان ملل و امنستی و سازمانهای دفاع از کودکان که مشغول فعالیت و کارند که سالانه و یا هر شش ماه یکبار در رسانه های عمومی منتشر میشود .
روزانه میانگین پنج تا هفت نفر در مسیر مهاجرت اجباری برای فرار از فقر و خشونت و جنگ در آب ها غرق میشوند،،،، اینست دنیای وارونه ای که از آن سخن می گوئیم.
کجای این دنیا آرامش و راحتی و آسایش برای اکثریت مردم یافت می شود. این آمارهائی ست که از سازمان بین المللی مهاجرت پخش شده است که بدان استناد شده است .
تازه پس از فرار از دنیای جنگ و کشورهای جنگ زده خاور میانه و فقر و فلاکت کشورهای آفریقائی ، بخشی بر روی قایقهای بادی غیر استاندارد و با ظرفیت چند برابر سوار شده طعمه توفان در دریا و غرق شدن گشته و بخشی جان خود را از دست میدهند و آنهائیکه به نحوی موفق شوند تا به کشورهای اروپائی وارد شوند، آغاز یک دوره انتظار، نگرانی که کشورهای اروپائی و سیاستهای غیر انسانی پناهنده پذیری شان گریبانگیر آنها شده که باید با آن دست و پنجه نرم کنند.
امروزه با شرایطی که فراهم کرده اند، هیچکس در هیچ کجای این جهان امنیت ندارد. نحران عمیق سرمایه داری برای برون رفت از آن بکمک مشاوران ریز و درشتش و با ترفندهای عوامفریبانه و فروش تسلیحات مخرب و خانمانسوز و آزمایش آخرین دستاوردهای آن جنایت شان را در کشورهای جنگ زده خاورمیانه از جمله سوریه، افغانستان، عراق، یمن وفلسطین به کشتار و نا امنی دامن زده و مردمی که خواهان جنگ نیستند و از جهنم جنگ فرار میکنند در مسیر آوارگی با ترس و وحشت در دریای مدیترانه هم از آنها قربانی گرفته و طعمه ماهیها میگردند و در چد کمی اگر از این بقولی هفت خوان رستم جان سالم بدر برند، باید با هوشیاری اثر انگشت از خود به جا نگذارند که برایشان در مقصدی که مد نظرشان است مشکل ساز شود.
دنیای سرمایه داری با زرق و برق های ظاهری اش جهنمی ست پر از ناعدالتی و نابرابری برای اکثریت مردم روی کره خاکی از کودک گرفته که باید کودکی کند و آموزش مدرسه اولویتش باشد به کارهای شاق گمارده شود و شیره جانش را گرفته تا زنان که در دنیای سرمایه و کشورهای اسلام زده نصف مرد به حساب آید و حق و حقوقشان را پدر یا برادر و یا شوهر تعیین میکند و در محیط کار هم هیچگاه حقوقی برابر با مردان حتی در مقابل کار برابر نیست و جنس دوم به حساب می آیند ……
این دنیای نابرابر را باید زیر و رو کرد……!
اتحاد و یکپارچگی و آگاهی دادن به مردم تحت ستم و مزد بگیران در جامعه و دادن آگاهی طبقاتی ایجاد همبستگی این شرایط نابسامان را سر و سامانی داد .نباید بیش از این اجازه داد که سرمایه با مکیدن خونمان و برپا کردن جنگ و خونریزی و آوارگی توان مبارزاتیمان را هدر دهد و پراکنده بمانیم . باید جلو این همه ظلم و ناعدالتی و استثمار ایستاد و مبارزه کرد.
سوسیالیسم است که راهگشای این همه ناعدالتی و استثمار، بی حقوقی و جنگ و خونریزیست . باید با اتحاد و یکپارچگی این نظام ظالمانه را به زباله دان تاریخ سپرد و به جای آن دنیائی عاری از ستم، نابرابری و شایسته انسان برپا نمود.
باید در تمام تجمعات و آکسیون هایمان و مارش کارگری صدای اعتراض را علیه نظم سرمایه داری بلند کرده و راه حل اساسی خودمان را مبنی بر زیر و رو کردن این نظام غیر انسانی و استثمارگرانه که جان انسان برایش پشیزی ارزش ندارد ،به جز کسب سود را اعلام کنیم .
با برجسته نمودن خواستهای برحق کارگران و اکثریت مردم زحمتکش آنرا از حلقوم سرمایه بیرون کشیم.
مای ٢٠١٧ میلادی
اردشیر نصراله بیگی