سنت مبارزات چپ و انقلابی درشهر سنندج بعد از ٣دهه همچنان زنده و پویا است

شمس الدین امانتی 

بقا وتداوم جهت گیری سیاسی درست با اتکا به نیروی آگاه ورزمنده در صفوف توده های مردم، درغیاب تشکیلات علنی وانقلابی که اجازه فعالیت نداشته باشد، کماکان در جامعه و درعرصه های مختلف مبارزاتی معتبر و قابل پراتیک است.

روز شنبه ٢١ دیماه ٨٧ جوانان شهر سنندج بعد از اتمام مسابقه بسکتبال بین تیم تراکتور سازی سنندج و تیم شهر کرد در مسیر سالن آزادی و میدان مرکزی تظاهرات گسترده ای را در اعتراض به سیاستهای سرکوبگرانه رژیم سرمایه داری جمهوری اسلام برگزار کردند که منجر به دستگیری تعدادی از تظاهر کنندگان شد.

٢۶ سال قبل (٢/۶/۶١) نیزدر همین مسیر در جریان مسابقات کشتی در داخل همین سالن وبعد از اتمام مسابقات، جوانان معترض به سیاستهای سرکوبگرانه  رژیم اسلامی تظاهرات اعتراض آمیزی را برگزار کردند که منجر به دستگیر تعداد زیادی ازتظاهر کنندگان شد. مسئولیت و سازماندهی آن حرکت اعتراضی ٢۶ سال قبل به عهده کو مه له بود. آن سنت مبارزاتی، امروز نیز حتا بدون دخالت تشکیلات کو مه له امری معتبرو قابل اجراست که صاحبان اصلی آن مردم مبارز و انقلابی کردستانند که همچنان کو مه له وسیاست هایش را معتبر، قابل دفاع ومحبوب نگاه داشته اند. این پدیده انقلابی وعجین شده بین ما و مردم آزادیخواه کردستان آنچنان مستحکم و قابل دوام است که با هیچ نیروئی خدشه دار وگسستنی نخواهد بود. شاهد این ادعا مبارزه روزمره مردم شریف وانقلابی کردستان در برابر سرکوب هر صدای حق طلبانه ای است که روزانه از جانب رژیم جمهوری اسلامی علیه آنان اعمال میشود. مقاومت وپایداری  مردم آزادیخواه امکان هر نوع پیشروی و پیروزی  را از رژیم سرکوبگر اسلامی در کردستان سلب کرده ودر مقابل آن پتانسیل عظیم و نهفته ای را در بطن خود ذخیره و تداوم و پیروزی جنبش انقلابی کردستان را با اتکا به نیروی اتحاد واگاهی درآینده تضمین خواهد کرد. 

در جریان یورش رژیم و مقاومت مردم حق طلب، بی شک نه تنها موفقیتی نصیب این رژیم هار نخواهد شد بلکه مردم از هر فرصتی جهت اعتراض به کلیت نظام فاسد اسلامی استفاده خواهند کرد. این حرکات اعتراضی تنها مختص به عرصه میادین ورزشی نیست، بلکه با نگاهی گذرا به مبارزات کارگران، زنان، دانشجویان٬ محصلین، معلمین وسایراقشار زحمتکش جامعه میتوان به زنده بودن روزانه این مبارزات و درستی سیاستهای انقلابی کو مه له در جهت تقویت و گسترش این  مبارزات در صفوف اقشارمختلف در جامعه کردستان پی برد. روزانه صدها مسابقه ورزشی در شهرهای مختلف ایران برگزار خواهد شد اما کمتر میتوان وجه مشترکی ازانگیزه شرکت کنندگان درآن مسابقات را در مقایسه با تماشاچیان سنندجی یافت.

 چپ به رهبری کو مه له در کردستان جریانی توده ای و قوی است. این ویژه گی غیرقابل انکار، با خون مردم انقلابی و هزاران رزمنده کمونیست و جانباخته صفوف کومه له که درخت تنومند آزادی را آبیاری کرده اند عجین شده  که به نوبه خود یکی از تفاوتهای اساسی جامعه کردستان در مقایسه با سایر نقاط ایران است.

اتخاذ سیاستهای درست کو مه له در طول سه دهه گذشته، علی رغم هر نوع کم وکاستی وافت وخیز، طی سالیان متمادی و در بطن مبارزه حاد سیاسی و طبقاتی  به فرهنگ پیشتاز وانقلابی در جامعه کردستان تبدیل شده است. این اعتبار وپایگاه عظیم اجتماعی که سرمایه گرانقدری برای حال و آینده کومه له و جنبش انقلابی کردستان است با هیچ درجه ازتهمت ،فحاشی و افترای "مخالفین سیاسی" علیه جریان ما، در میان مردم کردستان و در بطن  مبارزه واقعی و روزانه خدشه ای وارد نخواهد کرد. با مراجعه به افکار عمومی، این حقایق،  دست یافتنی، گویا و به آسانی قابل اثبات است.  

زنده باد آزادی

درود بر مردم انقلابی سنندج

١۴ /١ /٢٠٠٩