جوابى به نوشته‌‌ “توضیح واضیحات” گروه‌ نئوتوده‌ایھاى نوظھور

ژیلا ناصرى

دو ھفته‌ قبل، نوشته‌اى راجع به‌ "وبلاگ جافک" نوشتم و با استناد به‌ نوشته‌ھاى ھمین "وبلاگ"‌، ثابت کردم که‌ این "وبلاگ" مطعلق به‌ گروه‌ نئوتودئی ( آذرین – مقدم ) مى باشد. در تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۳۸۷، این جماعت نئوتودئی ھم به‌ نوشته‌ى مورد نظر پاسخ داده و بسیار زیرکانه‌ از واقعیت بیان شده‌ گریز رفته‌ و چنان مى پندارند ‌ که‌ گویا این "وبلاگ" وابسته‌ به‌ آنھا نیست. قدیمى ھا گفته‌اند که‌ دروغگو کم حافظه‌ است.

در رابطه‌ با این جماعت، ادعاى قدیمى ھا واقعیت دارد. زیرا آنھا در جوابیه‌ خویش به‌ من اینطور نوشته‌اند:‌ " ناگفته نماند که یک مساله دیگر هم ما را شگفت زده کرد و آنهم میزان «محبوبیت» برخی گرایش ها یا افراد در سطح جنبش کارگری است؛ تا حدی که ظن به نزدیکی و ارتباط با آنها، باعث حذف از لیست لینک ها یا پرهیز از انتشار مقالات می شود!!"  

آدم نمى داند به‌ دم خروس باور کند یا به‌ قسم حضرت عباس. بارى به‌ ھر حال، به‌ اطلاع خوانندگان عزیز سایت ھاى آشتى، ھلویست، افق روشن، اتحاد کارگرى، آزادى بیان و … مى رسانم که‌ من خبر طعلق این "وبلاگ" به‌ جماعت "آذرین – مقدم" را نه‌تنھا از کسى نشنیده‌ام بلکه‌ از نزدیک و از کل ماجرا نیز خبر دارم و کاملأ مصمم ھستم که‌ پروژه‌ى وبلاگ سازى، در جلسه‌ شوراى مرکزى این گروه طرح گردید و کار تکنیکى کل وبلاگ ھاى درست شده‌ و یا در حال ساختن نیز به‌ آقاى "صدیق اسماعیلى" عضو این جریان واگذار شده‌ است.

ضرورت ایده‌ى "وبلاگ" سازى در بین این جماعت، براى اولین بار از جانب "ایرج آذرین" طرح شد. نامبرده‌ در جلسه‌ى شوراى مرکزى اظھار داشت که‌ جریان "اتحاد سوسیالیست کارگرى"، در بین مردم محبوب نیست. به‌ ھمین دلیل، پیشنھاد نامبرده‌ این بود که‌ برخى از نظرات این گروه را زیر پوشش ھاى دیگر انعکاس دھند، بھتر است.

در نوشته‌ى قبلى، من وبلاگ سازى را جزء حق و حقوق این جماعت تلقى کردم اما انتقاد من این بود و کماکان این است: کسى که کارگر نیست و روزى‌ محیط کار را از داخل به‌ چشم ندیده و به‌ اسم کارگر وبلاگ درست مى کند و امضاى کارگران را زیر نوشته‌ھایش مى گذارد را اھانت به‌ کارگر دانسته‌ و مى دانم. پیشنھاد عملى من این بود و این است که‌ انسان ھا از نقاب استفاده‌ نکنند و ھر آنچه‌ که‌ درست مى دانند با اسم خویش بنویسند. 

ژیلا ناصرى

‏۲۰۰۹‏/۰۱‏/۱۲