کلاه قرمزی و تداوم پدیده ملا حسنی(در حاشیه نامه قطب الدین صادقی به ایرج طهماسب)

کلاه قرمزی و تداوم پدیده ملا حسنی

( در حاشیه نامه قطب الدین صادقی به ایرج طهماسب)

بخشی از ناسیونالیسم کرد برآشفته اند که گویا در برنامه کلاه قرمزی لباس زنانه کردی تن یک خر عروسکی کرده اند. از میان اینها عکس العمل قطب الدین صادقی از همه گویا تر است، تشکر فراوان از ایشان که همه کنه این نگرش را یکجا و به زمختی تمام نشان دادند. من پایین تر به نامه ایشان به ایرج طهماسب می پردازم اما بدوا می خواهم بگویم که این عکس العمل نه تازگی دارد و نه منحصر به ناسیونالیسم کرد است. این همان سنت شرقی ضد آزادی است که به بهانه های جورواجور آزادی‌ بیان از طنز و فکاهی گرفته تا برنامه کودک را می خواهد محدود کند. در جامعه خفقان زده ایران وقتی تمام قوانین و حاکمیت در تلاش برای محدود کردن هر روزه آزادیهای انسانهاست، طبیعی است که کسی سراغ بحث مرز های مقدسات پوچ و مدام درحال ازدیاد نمی رود. کسی نمی پرسد، بالاخره این حجم خفه کننده مقدسات شما مرزش کجاست؟ کجا آدمها حق دارند به شوخی یا جدی اسمی، عکسی، کاریکاتوری، طنزی ارائه دهند بدون اینکه شما قصد جانشان کنید؟ این مرزها کجاست؟ پس آزادی بدون قید و شرط بیان چه میشود؟ آیا چون پای برنامه تلویزیونی و رسانه جمهوری اسلامی در میان است هر کسی مجاز است سنت و تعریفی از آزادی بیان ارائه دهد؟
اینها مباحث جدی است که باید بهش پرداخت و این تفکرات ارتجاعی را که همصدا و همسو با جمهوری اسلامی مدام در حال تراشیدن مقدسات و توجیه محدود کردن آزادی بیان است را باید فاش کرد.
من اینجا نمی خواهم به همه این بحث بپردازم، تنها به بارزترین نمونه این برخوردها، نامه قطب الدین صادقی به ایرج طهماسب می پردازم که تمام این نگرش را زمخت و تمام قد به نمایش می گذارد. ایشان می گویند:
”جناب طهماسب یادتان نیست که زنان هم قوم شما خرمشهر و آبادان و نصف خوزستان را با گشاده دستی و گشاده پایی و دو دستی تقدیم ارتش عراق کردند …؟… یادتان هست که هم زبانان شما در کاباره های دوبی و کویت و شارجه و قطر مجلس گردان اعراب شده اند…؟یادتان هست که آنتالیا بهشت زنان شما شده اند و پاتایا بهشت مردان تان…؟ …یادتان هست که بخشی از زنان هم زبان شما سن فاحشگی را به زیر ۱۴ سال رسانیدید و طلاق را به ساعتی چهار فقره کشاندید..؟در حالی هنوز در میان کوردها طلاق حرام ترین حلال خداست و زنان نجیب کوردستانی ام آخرین ” راه شان طلاق است…

آقای صادقی در کمال وقاحت نشان می دهند که با توهین به ملتها مشکلی ندارند علی الخصوص اگر زنان هم باشند، بلکه مساله ایشان دو چیز است اولی اینکه ملت خودی مقدس است و بقیه قابل توهین. دوما اینکه ایشان به غایت دلخورند که زنان یک جایی در آن مملکت ارتجاع زده تلاش کرده اند پا را از سنتهای کثیف مطبوع آخوندها و امثال آقای صادقی فراتر نهند و آمار طلاق را بالا ببرند. واقعا این همه ارتجاع تهوع آور است، شما که تنها معمم نیستید وگرنه از همه آخوندها سینه چاک تر از لجنیات اسلام دفاع می کنید.
از همه اینها گذشته این نامه ایشان بی درنگ مرا یاد ملا حسنی و کشتار قارنا و قلاتان می اندازد. ایشان فعلا خوشبختانه این امکان را ندارند اما واقعا اگر در راس یک نیروی مسلح بودند، فتوای قتل عام و تجاوز به همه مردم خوزستان را نمی دادند؟ یک سرسوزن شک نکنید که می کردند. و اینجاست که باید متوجه شد عروج این افکار چه اندازه برای آینده جامعه خطرناک است. وقتی کسی در نقد یک برنامه تلویزیونی بخشی از مردم یک جامعه که نه اتفاقی بلکه به همان سبک و سیاق اسلامی زنان هم هستند، را به باد آنچه خود ناسزا می پندارد می بندد، اگر فردا این تفکر قدرت عمل داشته باشد با هر بهانه ای جنگهای قومی و کشتار ملتها را راه می اندازد. همان کاری که داعش با مردم کوبانی و شنگال کرد .
آقای صادقی شما خودتان داعش در سایه هستید، اگر قد بکشید از ابوبکر بغدادی و خیمنی بدتر خواهید بود. لطفا پشت زنان و مردان آزادیخواه شنگال و کوبانی قایم نشوید که آنها برای آزادیشان و علیه ارتجاع جنگیدند نه برای کاهش آمار طلاق . شما هم شهامت داشته باشید عمامه به سر بگذارید و ملا حسنی و ابوبکر بغدادی دیگری شوید.

لینک نامه قطب الدین صادقی

http://www.rojikurd.net/fa/1نامە-دکتر-قطب-الدین-صادقی-بە-ایرج-طهما/