تحمیق و انباشت در دو بازتاب

تحمیق و انباشت در دو بازتاب
یک کامنت فیسبوکی

فاشیزم ترکی و سوسیال دمکرات سوئدی ـ هردو تحقیر میشوند اما تحمیق و انباشت سرمایه میکنند.

دیر زمانیست که سرمایه داری برای تسریع دستیافتن به ماده خام و تسریع انباشت سرمایه در هر شکل اقتصادی ـ سیاسی ـ احتماعی ـ مرزها را بیش از پیش کم رنگ میکند تا مقوله امپریالیسم را با تحمل دیکته و تحمیل و … کند

۱- ـ یادمه در اوج پان ترکیزم حاکمیت فاشیست ترکیه ـ زمانیکه حق تکلم بزبان مادری کوردی را بشدت مانع و سرکوب میکردند ـ مهندسان شرکتهای تجاری وابسته به فاشیزم ـ برای سوداوری در کردستان ـ باشور ـ عراق ـ(شمال عراق ـتعریف فاشیزم ترکی) مجبور میشدند که در پروسه کسب پول هنگفت (انباشت سرمایه)تحت پرچم سه رنگ ناسیونالیزم حکومت اقلیم کردستان عراق کار کنند. پرچمی که در پروپاگند فاشیزم ترکی نه بحث میشد نه تصویر میشد.

یعنی برای تسریع در کسب سود ؛تحقییر میشوند و برای ترمیم بافتهای فاشیزم در یک جنگ لجستیکی و در حقیقت اکونومیک؛ تحمیق میکنند.
این بحث فقط برای اثبات اینست که تفهیم شویم که سیستم سرمایه داری مرزهای مذهب و جغرافیا و جنسیت را برای کسب پول (تحکیم اقتصاد برای خرید ارزان نیروی کار و جسم و جان کارگران و طبقه بندی لیست نوکران کاسه لیس محلی در راستای کودتا و انقلاب نارنجی و حفظ خطوط تاریخی سایکس پیکو و جنگ ملی مذهبی و تثبیت مکان لجستیکی برای حملات نظامی و ایدئولوژیک و….. ) درنوردیده است و اینکه من به پرچم سه رنگی که نماد ناسیونالیسم قومی و نماد ضد زن و مافیای قبیله است نه معتقدم نه زیر ریزش شرم اور ویرانه اش جان میدهم.

۲-_ ..و چند روز گذشته که نمایندگان طیف راست سوئدی که در این بحران ساختاری داخلی و خارجی حکومت جهل و جنایت سرمایه داری دینی ایران ـ برای ثبت و تحکیم روابط و برسمیت شناختن سالها سرکوب و تحقیر و تحمیق (مافیای دین و پول) و صد البته با اجازه غیره رسمی از جغرافیای عموسام) قراردادهای اقتصادی امضا میکنند تا قرنها مبارزات توده مردم آزادیخواه برابری طلب سوئد که در تحکیم برابری زن و مرد در تکاپو و جانفشانی کردند را با پوشش حجاب به سخره بگیرند.
تا مفهوم سیستماتیک شاخکهای خصوصی سازی و نابرابری اجتماعی اکثریت به نفع اقلیتی مفت خور مالک ابزار تولید ـ هیولای دول بورژوازی را یکباره دیگر با اقتدار نمایش دهد.

انگار فرهنگ ترامپیزه ضدزن امریکایی و پوتینازینه شدن دومای روسی در تصویب اجازه به کتک کشیده شدن زن و جوانان برای فهم و تربیت و فاشیزم و انتی زن بودن طایفه اردوغان و در نهایت حجابیزه شدن سوسیالیتهای دمکرات سوئدی در تحقیر فرسنگها طومار برابری طلبی زن و مرد ـ فرهنگ و مدل تازه اپیدمی شده ارتجاع با درجه بین اللمللی ست……

رابطه تجاری دولتهای حاکم بحث مفصل که از حوصله این متن خارج است اما اگر برای نمونه ـ حجاب نمایندگان ملکه سوئدی تحت لوای سفر به جغرافیای (مورد پشتیبان امریکا و غرب َجبر و جنایت بورژوا ـ دینی ایران ـ برای کسب هنگفت پولی که قرار است به هرم و انارشی بافت اکونومیک حاکمیت سوئدی تزریق کند) تیزبین و نهفته ها را بشکافیم ـ یک موقعیت مادی برای دو طرف قرداد ـ اما اوانسی و جان تازه ای به ارتجاع داخل و خارج مرزها بود.

اما برای توده کارگر و زحمتکش جامعه و نهادهای اجتماعی و مدنی شکلگرفته در برابر ارتجاع فرهنگی حاکم جامعه و اقتصادی که آمیخته فساد بورژوا دینی است و صرف تدارک بنیادهای مرتجع و ضد انسانی میشود ـ بشدت زیان اور و عواقب مضر درون و برون این دیپلوماسی طبق روال ماهیت بورژوازی ـ را باید اکثریت زحمتکش تحمل و با هزینه های جانی و مالی بازدارندگی کند.

تن دادن نمایندگان زن سوئدی به حجاب ـ با توجیه تئوری مزخرف و عوامفریبانه ـ نسبیت فرهنگی ـو احترام متقابل ـ (مثال احترام فاشیست ترکی به نقش جوهری و جغرافیایی و اقتصادی داعش) دیگر نه یک پرنسیب انسان مدار برای بندوبستهای اقتصادی بلکه برسمیت شناختن حجاب بعنوان (یک نوع سنت و فرهنگ پوشش آزادانه) است درحالیکه حجاب در دول اسلامی ـ تحمیلی و سمبل بردگی است.

در سایه حاکمیت جبر و تحمیلی اسلامی ایران با رعایت این حجاب سوئدی ـ خرواری از خرافات تحمیلی مذهبی گردروبی شد و گشت ارشاد جان تازه یی گرفت.

با این توجیه که اگر زنان حجاب را رعایت نمیکردند ـ بجای زن ـ مرد را راهی امضا قرارداد میکردند ـ راهی سفر شدند. یعنی دایره تفکر فمنیست سوئدی نه بر اساس برابری زن و مرد بلکه متکی به قدرتمند نشان دادن زن در برابر مرد عمل میکند ـ بدین دلیل شهامت وزیر زن فمنیست سوئدی در پوشش حجاب به سرکوب هرچه بیشتر زنان در ایران و تحمیق زنان مبارزی است که در ان جی او ها و خیابان و خانه برای پیشگیری از هجوم بیرحمانه عرف و شرع اسلامی ـ خستگی ناپذیر میجنگند. تصور کنید که زنان این هجوم ارتجاع در شکل حجاب را رعایت نمیکردند یا راهی سفر نمیشدند که این نشان تسلیم ناپذیری بود ـ که این نشان قدرت بود. و پیغامی شورانگیز و پرانرژی به زنانی که تحت ستم سرمایه داری دینی میجنگند و امیدوار به پیش گام برمیدارند.

به امید دنیایی فارغ از ستم و نابرابری
محمد ولدی