محافل کارگری را چگونه باید سازمان داد !

محمد امین کمانگر

به نظر من جدا از مبارزه هر روزه طبقه کارگر برای بهتر زندگی کردن و بهتر زیستن،  تشویق آحاد مردم به اینکه می شود به شیوه دیگر، می شود بشیوه بهتر زندگی کرد و مروج و مبلغ دنیای شاد و امن و انسانی شد، یکی از وظائف اصلی کارگران کمونیست است. اصلی ترین وظیفه کمونیستها و کارگران کمونیست ، سازماندهی  جنبش کارگری ازطریق شکلگیری و گسترش  حوزه ها و محافل کمونیستی باید آغاز گردد . 

 تشکیل حوزه ها ومحافل کارگری کمونیستی  در محل زیست و کار کارگران . در کارخانه ها ،محلات ، فروشگاهها ، رستورانها ، بیمارستانها ، موئسسات حمل و نقل ، فرودگاهها ، بنادر ، در میان فرهنگیان و در سطح مدارس ،  در هرجائی که توده کارکن وجود دارد در هر جائیکه استثمار شده گان و فروشنده گان نیروی کار وجود دارند . باید فعالیت کار کمونیستی و سازماندهی کمونیستی به کار روتین ۲۴ ساعته کارگران سوسیالیست تبدیل شود .

این محافل اساسی ترین ومساعد ترین عرصه ای است که  می توان فعالیتهای پیگیر تبلیغی و ترویجی را بمنظور پرورش رهبران انقلاب سوسیالیستی  را در سطح وسیع انجام داد. در واقع  آنجا آموزشگاه  ومراکزی است که پرورش کمونیسم را پرورش انسانیت را ، پرورش اندیشه های آزاد انسانی را درس می دهند و یاد می گیرند . کارگران وزحمتکشان ، معلمان ودانش آموزان، پرستاران ، وکلاً فروشنده گان نیروی کار در آن محافل حضور دارند  و دارند در این حوزه ها ودر این محافل مارکسیسم را بمثابه عمیق ترین نقد کمونیستی پرولتاریای جهانی  بر تمام ارکانهای سرمایه داری می آموزند وتعمق میکنند و سوسیالیسم را ، جمهوری سوسیالیستی را بعنوان آلترناتیو فوری و عملی برای جامعه موجود اکیداً در دستور کار خود قرار می دهند. برنامه های کمونیستی ، سیاستهای کمونیستی کارگری را برای انقلاب سوسیالیستی به بحث و بررسی میگذارند، نظر می دهند ، نقد می کنند و پیش میروند. وخود باید بعنوان صاحبان بر نامه ، صاحبان آینده مملکت و دست اندرکاران آن و صاحبان آینده نظام سوسیالیستی ،  در آن قامت  ودر آن قالب ظاهر شوند. در واقع این محافل بافتهای محکم درون این جنبش اعتراضی هستند که توسط حوزه های کمونیستی هماهنگ و هدایت می شوند و استخوانبندی انقلاب سوسیالیستی را بوجود می آورند. این محافل وحوزه ها هر روزه باید گسترش پیدا کنند ومطالباتشان به خواست ومطالبات اکثر جامعه تبدیل شود. به هر شیوه ای ممکن روی هر مسئله ای که خواست اکثریت را منعکس می کند اطلاعیه بدهند. به توده وسیع  کارگران نشان بدهند که در کجای این جامعه ایستاده اند، از کدام سطح معیشت ورفاه اجتماعی برخوردارند. آموزش بهداشت ودرمان خود وخانواده هایشان چگونه است . برای اعتصاب برنامه ریزی کنند ، سخنرانی سازمان بدهند ، نرخ استثمار نیروی کار و سود سرمایه داران را محاسبه کنند. کیفر خواست علیه آن صادر نمایند. از جمله مسئله ای که همین امروز باید روی آن تأکید گذاشت تا به اولین خواست  کل مزد بگیران تبدیل شود در خواست یک میلیون تومان حقوق  ماهانه است.

 تأکید بر این نکته این است که پراتیک سیاسی و برنامه ریزیهای عملی شما پیکاریست که فروشنده گان نیروی کاررا در سراسر کشور بهم پیوندی عمیق می دهد. در این پیوندها  است که اعتراضات جنبه  علنی و عمومی پیدا میکند. در این پیوندها است که انقلاب چهره خودرا نمایان می کند ودر این پیوندها است که  رژیم فاشیستی اسلامی  سرنگون می گردد و سوسیالیسم از مجرای انقلاب روی سعادت به بشریت نشان می دهد.  محافل کمونیستی درون این جنبش تجسم اتحاد  آگاهی و همبستگی پیشروان کمونیست درون طبقه کارگر با هدف بسیج وتجهیز توده های وسیع مردم در یک جنبش طبقاتی و سوسیالیستی علیه نظام سرمایه داران و رهبران فاشیسم اسلامی ، آن است.

تمام این محافل با اهداف مشخص سوسیالیستی آنان توسط حوزه های حزبی به ستاد رهبری کننده یعنی حزب سازماندهنده  و حزب رهبری کننده وصل می گردد . چون این ستاد رهبری کننده  نه تنها  جدا از طبقه کارگر جدا از آن محافل وحوزه های کارگری نیست  ، بلکه این حزب است که جنبش سوسالیستی را و جنبش عظیم انسانی را رهبری می کند.

  ادامه دارد.. 

۴ژانویه ۲۰۰۹