جنگ غزه، بربریت علیه بشریت

مظفر محمدی

جنگ دولت اسراییل علیه مردم غزه جنگی  یک طرفه است.  در این جنگ کل بورژوازی و قوم پرستی و نژاد پرستی در ابعاد جهانی علیه یک میلیون و نیم انسان در گوشه کوچکی از این کره خاکی همدست شده اند. این یک نسل کشی آشکار و جنایتی علیه کل بشریت است. این جنگی علیه طبقه کارگر بین المللی و یک قلدری و قمه کشی آشکار به روی انسانیت است. این یک وحشیگیری محض و قانون جنگل است. دفاع از مردم غزه در مقابل این وحشیگری کار طبقه کارگر و همه بشریت آگاه و آزاد است.

ماه ها است میلیونها انسان و کودک و پیر و جوان در باریکه ای با وسعتی اندک به تله انداخته شده و از امکانات بدیهی زندگی محروم شده اند. اکنون این حلقه محاصره تا دم درب خانه هایشان و توسط تانکهای  اسراییلی تنگ شده و گلوی کودکان و انسانهای ساکن غزه را میفشارد. این یک آشویتس دیگر است.

دولت جنایتکار اسراییل جواب پرتاب سنگ توسط کودکان و نوجوانان فلسطینی را با گلوله های توپ و بمب میدهد. دولت امریکا از این جنایت حمایت کرده است. اتحادیه اروپا، سازمان ملل و دولتهای عربی با دیپلماسی ریاکارانه بورژوایی شان نظاره گر این جنایت اند. جنایت اسراییل در غزه برای جمهوری اسلامی مصرف داخلی دارد. جمهوری اسلامی از این جنگ برای ایجاد فشار بر طبقه کارگر و جامعه  بخصوص دانشگاه ها استفاده کرده و حزب الله را تحت نام بسیج دانشجویی برای خفه کردن صدای آزادیخواهی و برابری طلبی در دانشگاه ها و لوث کردن حرمت دانشجو به کار انداخته است. همه این دولتها شریک این جرم و جنایت اند.

جنگ دولت اسراییل علیه مردم غزه ربطی به راکت انداختن حماس ندارد. این جنگی برای تسویه حساب های قومی و نژادی است. جنگی برای پایمال کردن تمام و کمال خواستهای بر حق مردم فلسطین برای برخورداری از دولت مستقل خود و تعیین سرنوشتشان به دست خودشان است. تداوم  اشغالگری و ویرانگری و قتل عام دستجمعی مردم این منطقه است.

باید بر دهان این وحشیگری محض افسار زد. باید به روی رهبران بورژوازی از کاخ سفید تا پارلمان اروپا، اتحادیه عرب، جمهوری اسلامی و … تف انداخت. متوقف کردن این جنایات تنها از عهده طبقه کارگر بین المللی و بشریت آگاه  ساخته است. وجدان بیدار بشریت نمیتواند و نباید این وحشیگری را نسبت به بشر و به مدنیت و انسا نیت تحمل کند.

این جنایات بار دیگر ثابت کرده اند که بورژوازی فاقد صلاحیت و شرافت حاکمیت بر جوامع بشری و انسانیت است. جوامع بشری به آزادی و برابری و به کمونیسم و سوسیالیسم برای نجات خود نیاز دارد. این را طبقه کارگر جهانی باید با صدای بلند و با بر افراشتن پرچم برابری طلبی به جوامع بشری اعلام کند. اعتراض توده ای و میلیونی طبقه کارگرجهانی به کشتار مردم غزه گامی در این جهت است و نباید دریغ شود و تاخیر گردد.

این جنگ و جنایت باید فورا متوقف شود. حق مردم فلسطین برای تشکیل دولت مستقل خود باید به رسمیت شناخته شود. سران دولت اسراییل و ژنرال هایشان باید به عنوان جنایتکاران علیه بشریت محاکمه و مجازات شوند.  

www.mozafarmohamadi.com

mozafar.mohamadi@gmail.com

ژانویه ٢٠٠٩