جنایت در غزه بیداد می کند

نوید مینائی 

بیش از ۱۰ روز از شروع حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه می گذرد و حملات زمینی هم شروع شده است، صدها نفر کشته شده و تعداد زیادی زخمی و آواره شده اند. به این ها تحریم اقتصادی طولانی مدتی که اسرائیل به مردم این ناحیه تحمیل کرده را نیز باید اضافه کرد. عکس ها و فیلم های ارسالی از نوار غزه علیرغم اینکه دولت اسرائیل اجازه حضور خبرنگاران در منطقه را نداده است، نشان دهنده وقوع یک فاجعه انسانی ست. تا همین جا فاجعه رخ داده است. کودکان و مردم بی گناه زیر بمباران ارتش اسرائیل نابود می شوند، جوی خون در خیابان های غزه به راه افتاده است و مردم از امکانات اولیه زندگی و پزشکی هم محرومند تا حکومت اسرائیل و حماس سایر دولت های ذی نفع در سطح منطقه و جهان به خواسته هاشان نزدیک شوند.

اسرائیل به عنوان نماینده دول غربی میکشد و جنایت میکند و حماس بعنوان نماینده تروریسم اسلامی میکوشد که از جنگ و خون ریزی نیرو بگیرد. دو طرف ماجرا بهانه جنگ و خون ریزی را به یکدیگر می دهند، موشک در جواب تحریم، حمله نظامی در جواب موشک. این سیکل جنایت و کشتار است که طرفین دعوا تکمیلش می کنند. در این میان حکومت هایی باعث داغ تر شدن تنور جنگ می شوند، جمهوری اسلامی ایران که رسما اعلام کرده است حماس به زودی از جنگ افزارهای پر قدرت تری استفاده می کند از جمله حکومت هایست که نیازمند جنگ و خون ریزی و ادامه جنایت علیه بشریت است تا به حیات خود ادامه دهد و چند صباحی نابودی محتومش بدست مردم ایران را به عقب بیندازد.

در این میان نه جنگ و نه تحریم نمی توانند سردمداران جنایت را نابود کنند. در بازی کثیف و ضد انسانی سیاسی موجود بین حماس و حکومت اسرائیل از یک طرف و جمهوری اسلامی و آمریکا از طرف دیگر مردم بی گناه و بی دفاع فلسطین اند که قربانی می شوند و زندگی شان نابود می شود. اسرائیل میکشد و حماس جنازه کودکان بی گناه را در پرچم کثیف خود می پیچد تا تا حقانیت خود را نشان دهند.

حماس و حکومت اسرائیل به هم نیاز دارند تا مشروع و موجه نشان داده شوند ولی مردم بی گناه اسرائیل و فلسطین نه تنها نیازی به این مشروعیت ندارند که برای داشتن امنیت و آرامش و برخورداری از زندگی انسانی نیازمند نابودی این جریانات ضد بشری هستند. این نیاز و جنبش باید توسط نیروهای سوسیالیستی و سکولار منطقه نمایندگی شود. منافع مردم اسرائیل و فلسطین برای برخورداری از چنین زندگی امن و انسانی ای مشترک است و این اشتراک باید نقطه شروع جنبش انسانی در مقابل دو قطب تروریستی موجود به نمایندگی حکومت اسرائیل و حماس باشد. فوری ترین خواسته های این جنبش این روزها باید این باشد:  کشتار مردم غزه توسط دولت اسرائیل باید فورا متوقف شود. محاصره غزه باید فورا پایان داده شود.  دست اسلام سیاسی از زندگی مردم فلسطین باید کوتاه شود.