نسل کشی مدرن

فریدون گیلانی

gilani@f-gilani.com

www.f-gilani.com

خالی را احمدی نژاد بست، نقشه را سی آی ا  و موساد و ام آی سیکس و اخوان المسلمین ریختند، تاوانش را کودکان و زنان و مردان غزه باید پس بدهند .

کارخانه های اسلحه سازی ، کمپانی های نفتی ، ‌سرمایه داری مالی جهانی و مجموعه عناصری که جهان را بلعیده اند ، بدون ماده مستعد دچار بحران می شوند . راه حل جلوگیری از ایجاد چنین بحرانی، به هم زدن تعادل جهان برای ایجاد تعادل مطلوب است . این تعادل ، جز با تشدید تنش و ایجاد بحران های جهانی که بهایش جان مردم و مال اندک ایشان است ، مقدور نیست.

احمدی نژاد، خالی را روی این حساب و کتاب می بندد و لفظ و ایدئولوژی را چاشنی می کند که رد گم کند . مرادش خمینی هم ، به همین روش متوسل شده بود . جانشین خمینی، سیدعلی خامنه ای هم ، لحظه ای از این « صراط مستقیم »‌ منحرف نمی شود . منتها ، در نتیجه ای که مطلوب سازندگان اسلحه و بلعندگان نفت و گاز و سایر منابع طبیعی و نیروی کار مردم است ،‌ به جای آن که «اسرائیل از نقشه جهان پاک شود » ، نوار غزه با یک و نیم میلیون جمعیت دچار چنین خطری می شود و به دام طراحان قتل عام و نسل کشی می افتد .

به خلاف تصور ساده اندیشانی که تحت تاثیر رسانه های اصلی خبر خیال می کنند تهاجم هوایی شنبه بیست وهفتم دسامبر ۲۰۰۸ اسرائیل به غزه ، واکنش ناگهانی دولت اسرائیل در مقابل موشک پرانی های حماس بوده که منجر به باریدن گلوله و بمب و راکت از زمین و هوا و دریا بر مردم غزه شده است ، ایالات متحده و اسرائیل و بریتانیا ، با اطلاع اتحادیه اروپا و بخصوص موافقت آنجلا مرکل صدراعظم آلمان و سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه ، ‌از پیش ؛ ازمدت ها پیش ؛ چنین تهاجم بی رحمانه ای را طراحی کرده بوده اند .

جمهوری اسلامی هم که ظاهرا مردم غزه را خط مقدم خود پنداشته و بخشی از اضافه درآمد نفت را می دزدد و بخشی دیگر را خرج پروارکردن کارخانه های اسلحه سازی می کند که یعنی وظیفه الهی را در قبال اسلامیست های تندرو انجام می دهد، عملا خط تشدید تنش سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده و اسرائیل و اتحادیه اروپا و چین و روسیه را پیش می برد .

علاوه بر اهود اولمرت و وزرای خارجه و جنگ او ، شیمون پرز رئیس جمهوری اسرائیل هم می گوید که زیر بار هیچ آتش بسی نخواهد رفت .

جنگی خونین و نابرابر در نوار کوچک غزه در جریان است . تاکنون ، ‌حتی بنا به آمارهای رسمی ، که هرگز رسمیت واقعی نداشته اند ، هزاران فلسطینی کشته و مجروح شده اند . رئیس تنها بیمارستان مستاصل غزه ، شفا ، رسما اعلام کرده که چون نمی توانند به زخمی ها ، حتی روی زمین بیمارستان برسند ، مدام بر تعداد کشته ها افزوده می شود . زخمی ها هم ، در واقع جزو کشتگانند. برای این که به طور کامل ناقص شده اند ؛‌ دست رفته ، پا رفته ، کلیه و کبد رفته و هیچ یک ، حتی اگر زنده بمانند، ‌انسان عادی نخواهند بود .  

اعضای دولت و مجلس و رئیس جمهوری اسرائیل ، بنا به خبرهای شبکه تلویزیونی الجزیره و حتی سی ان ان ، ‌همان حرفی را ؛ منتها با کلمات اندکی متفاوت ، می زنند که یک اسرائیلی تندرو در مصاحبه با الجزیره زده است : « باید غزه را پاک کنیم. » این «‌ پاک کنیم »‌ ، در واقع همان «اسرائیل را باید از نقشه جهان پاک کنیم » محمود احمدی نژاد است.

شورای امنیت سازمان ملل ، تا به حال دو جلسه فوق العاده داشته و کارش حتی به صدور یک بیانیه خشک و خالی و بی خاصیت هم نکشیده است . سارکوزی و گوردون براون و بعضی دولت های دیگر، محض خالی نبودن عریضه فقط تهاجم زمینی اسرائیل و اشغال خانه به خانه و تقسیم غزه به شمال و جنوب و کشتار کودکان و زنان را که ۲۵ درصد تلفات را تشکیل می دهند ، محکوم کرده اند. اتحادیه عرب و سران کشورهای عربی هم که نوکران علنی ایالات متحده اند،‌ از چهارچوب حرف های توخالی ؛ درست مثل جمهوری اسلامی، فراتر نرفته اند. محمود عباس امروز ( دوشنبه پنجم ژانویه ۲۰۰۹ ) رفته است به سازمان ملل که برای صدور قطعنامه به شورای امنیت فشار وارد کند. هیئتی هم از اتحادیه اروپا برای حفظ ظاهر به منطقه درگیری و قتل عام رفته است .

مردم جهان اما ، از لندن گرفته تا ترکیه، به خروش آمده اند . به لحاظ تبلیغاتی ،‌ تاکنون بازنده جنگ اسرائیل است . ایالات متحده هم ، به عنوان متجاوز اصلی ، حتی جلو اعتراض ها و قطعنامه های تشریفاتی را می گیرد . جالب این جاست که باراک اوباما که توانسته بود در شیرین زبانی های تبلیغات انتخاباتی عده ای را بفریبد ، به قول الجزیره موضع رسمی نگرفته ، اما علنا گفته است: «اگر من با دو فرزند و همسرم در خانه باشم و کسی به خانه ام موشک پرتاب کند، چه خواهم کرد؟ »

جهان سرمایه داری ، ضمن خرج کردن الفاظ عوام فریبانه ،‌ راهی برای برون رفت از بحران مالی پیدا کرده است . بعضی ها امیدوارند که در چند روز آینده ، ‌اسرائیل پس از آن که از کشته فلسطینی ها پشته ساخت ، عقب بکشد. اما ۵۲ درصد مردم اسرائیل و دولت این کشور، مدام بر بوق می دمند که تا کار را ، یعنی یک و نیم میلیون جمعیت غزه را ؛ و نه فقط تفنگچی های حماسی را ، به پایان نرسانند ، دست بر نخواهند داشت .

آن چه به عنوان واقعیت پیش روی انسان آگاه قرار می گیرد ، و نه انسانی که با رسانه های رسمی کوک می شود ، این است که این مهلکه به این سادگی ها به پایان نخواهد رسید و به دورتازه ای از تنش خونین در منطقه و سراسر جهان خواهد انجامید که مراد اصلی طراحان هم همین است .

اگر اسلامیست هایی که بریتانیا و ایالات متحده و شرکای آنان ساخته و پرداخته اند وجود نداشته باشند و حالت تهاجمی تر و