بزرگترین راهپیمایى و نارضایتى زنان علیه ترامپ رئیس جمهور آمریکا

بزرگترین راهپیمایی و نارضایتی زنان علیه ترامپ رئیس جمهور آمریکا

امروز شنبه ۲۱/۱/ ۲۰۱۷جهان شاهد یکی از بزرگترین راهپیمایی و تظاهرات زنان و مردم آزادیخواه علیه ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود.
دیروز همزمان با مراسم سوگند و تحلیف ریاست جمهوری ترامپ و آغاز دوره ریاستش بعنوان ,۴۵ امین رئیس جمهور آمریکا، مراکز شهرهای بزرگی مانند واشنگتن و نیویورک صحنه تظاهرات بود و مردم ناراضی باری دیگر صدای “نه” به ترامپ را به گوش جهانیان رساندند.
اما تظاهرات امروز بسیار بی نظیر و بزرگتر بود. در واشنگتن نیم میلیون نفر به خیابان آمدند و نیز در بیش از ۶۰۰ شهر دیگر آمریکا و جهان تظاهرات برپا شد.
اگرچه این تظاهرات تحت عنوان راهپیمایی زنان اعلام شده بود اما همزمان مردان برابری طلب و آزادیخواه در آن شرکت کردند.
شایان ذکر است علاوه بر واشنگتن که نیم میلیون از مردم معترض در آن شرکت کردند این تظاهرات در شهرهایی نظیر بوستون، نیویورک، شیکاگو، لوس آنجلس و اکثر شهرهای آمریکا برگزار شد. همچنین در شهرهای بیشماری از کشورهای جهان صورت گرفت. در شهرهایی همچون لندن، سیدنی، برلین، توکیو، پاریس، آفریقای جنوبی .
در راهپیمایی لندن که از ساعت ۱۲ظهر آغاز و تا ساعت ۳:۳۰ ادامه داشت ۱۰۰:۰۰۰ هزار نفر شرکت کردند و ساعت ۲عصر مرکز شهر لندن را دربرگرفت ولی پایان آن هنوز به مرکز شهر نرسیده بود.
آنچه در راهپیمایی و اعتراضات بطور بارز به چشم می آمد این بود که، اگرچه این اعتراضات، از سوی سازمانهای زنان اعلام شده بود ولی میلیونها مرد برابری طلب و آزادیخواه و سوسیالیست بهمراه هزاران شخصیت معروف اعم از بازیگر و نویسنده و رهبران کارگری و کمونیست و انسان دوست و فمنیست در آن مشارکت کردند.
امروز فضای شهرهای بزرگ جهان، صحنه اعتراض زنان به ترامپ و حاکمیت دنیای سرمایه داری و نابرابر و ضد انسانی و بورژوایی و حکومت هایشان بود.
شعارها و برافراشتن دهها هزار پلاکارد ها و مباحث رهبران زنان در اجتماعات و تظاهرات در مرکز شهرها، همه علیه شعارها و سیاستهای نژادپرستی و راسیستی و ضد زن و ضد پناهجویان ترامپ بوده است.
راهپیمایی امروز علیه ترامپ و حاکمیت بورژوایی و سرمایه داری اش و مجموعه بلاهایی که چنین حاکمیتی به جامعه جهانی تحمیل کرده است .
این پیام جبهه آزادیخواه و انسان دوست بر ضد سیستم سرمایه داری صورت می پذیرد.
این راهپیمایی نشان می دهد که دنیای سرمایه داری امروز به دست اقلیتی مافیایی و دزد و لمپن مانند ترامپ است که ضد اکثریت جامعه هستند و آنهایی که از دور و نزدیک از ترامپ دفاع می کنند، باید بروند .
راهپیمایی و تظاهرات امروز نه تنها پیام به ترامپ و حکومتی که بدست گرفته بود بلکه به تمام نظام سرمایه داری می باشد که جامعه انسانی را دچار جنگ و کشتار و گرسنگی و ویرانی و ترور کرده است و باید برود.
رفتن همه ترامپها و حاکمیت آنان بستگی به توان سازماندهی طبقه کارگر و آگاهی طبقاتی در زیر سایه تفکر سوسیالیسم و کمونیسم دارد.