نامه‌ای به طیف کومه‌له , چرا کسی فراکسیون دفاع از کومه‌له اعلام نمی‌کند؟

محمد فتاحی

اول ژانویه ۲۰۰۹

اعلام نقشه "عوامل آمریکا در درون جنبش کارگری را به جامعه معرفی می‌کنیم"، اعلام پیشروی نئوتوده‌ایسم از عرصه نظری به میدان عمل با در پیش گرفتن اقدامات پلیسی در درون کومه‌له است. این عمل اعلام همکاری با نیرویی است که هم اکنون این و آن را به اتهام وابستگی به اسرائیل و آمریکا اعدام میکند. از اعدام آخرین "عامل اسرائیل" در ایران فقط چند هفته میگذرد. در مقابل این درجه از فساد سیاسی که به اسم کادر و فعال کومه‌له خود را معرفی میکند، کدامین منفعت سیاسی شما را به سکوت کشانده است؟

روز روشن زیر رهبری مستقیم صلاح مازوجی فراکسیونی ایجاد شده که طبق نقشه آن، فعالین کومه له در کشورهای خارج به عضویت در کمیته هایی با عناوین کارگری برای همکاری با جریان نئوتوده ای آذرین- مقدم در آمده اند. در آخرین جلسه پالتاکی اینها فعالین کارگری در داخل تهدید شده اند که به عنوان عوامل آمریکا به جامعه معرفی می شوند. معنی این تهدید را همه شما از من روشن تر میدانید. اطلاعیه اعتراضی اتحادیه آزاد کارگران و گزارش اسد گلچینی از اقدامات پلیسی کسانی در شهرهای کردستان خبر میدهند که تحت تاثیر این گرایش در کومه له به کار پلیسی روی آورده اند.

این نکته را از ابتدا روشن کنم که نگرانی من از حضور نئوتوده ایسم در کومه له نگرانی از رشد یک گرایش سیاسی در این سازمان نیست. گرایشات سیاسی چه چپ و چه راست از ناسیونالیسم تا آنارشیسم گرایشات سیاسی موجود در جامعه اند. توجه کنید نئوتوده ایسم نه به معنی حزب توده امروزی، که حزب توده دوران کار پلیسی در سال های اول انقلاب است. آن زمان آن حزب نه به عنوان یک سازمان سیاسی که به عنوان یک دستگاه فاسد علیه سیاسیون کارپلیسی میکرد.

این را هم اضافه کنم که نگرانی شخص من اساسا از مضرات امنیتی اقدامات پلیسی این جریان نیست. نگرانی از رشد فساد پلیسی در سازمانی است که به قیمت کار همه شما ها و ماها در جنگ علیه رژیم اسلامی ساخته و پرداخته شد و اعتبار تاریخی کسب کرده است. نه فقط رشد این فساد که حتی حضور ضعیف آن گرایش و به خدمت گرفتن آن اعتبار ارزشمند برای کار پلیسی حتی توسط یک فرد در این سازمان، توسط همه باید تقبیح و غیر قابل قبول باشد. صدبار تکرار میکنم این نه یک گرایش فکری و سیاسی که عنصر فساد پلیس لانه کرده در کومه له است. زمینه های رشد این ویروس در بی خاصیتی رهبری کومه له و تعهدش به زمین گیر شدن و تعطیل جنگ در هر عرصه ای در مقابل جمهوری اسلامی است. یک سوخت و ساز حتی نیمه جدی علیه رژیم اسلامی ریشه عنصر فساد پلیسی را خشک میکند. با همه اینها کسی قادر به طرح نقشه فعالیت برای رهبری کومه له نیست. اما میشود علیه کار پلیسی به اسم کومه له داد زد. و من همه انسان های شرافتمند در طیف کومه له را برای یک داد زدن با صدای بلند فرا میخوانم. آنوقت حتی آنها که در کومه له خود را به موش مردگی سیاسی زده اند این صداها را می شنوند.

 

 منظور از طیف کومه‌له کیست؟

منظور از طیف کومه‌له همه آنهاست که علیرغم هر گرایشی که دارند، خود را در ساختن کومه‌له و تاریخ آن شریک می‌دانند. در کومه‌له، به طول تاریخ همیشه گرایشات مختلف وجود داشته است. در کومه‌له با همه تاریخ درخشانی که در گذشته دور دارد، سنت‌های مختلفی عمل کرده‌اند که با جوهر و حرکت عمومی کومه‌له در تناقض بودند. در آن گذشته سنت هایی داشته‌ایم که مردم را اذیت کرده‌اند. سنت‌هایی داشتیم که مانع سربلند کردن زن در کومه‌له بودند. سنت‌هایی داشتیم که جایگاه کارگر در سیاست کومه‌له را ارج نمی نهادند. سنن کهنه‌ای داشتیم که مانع رشد فرهنگ مدرن در کومه‌له بودند. کسی که برود و به دقت تحقیق کند، احتمالا بتواند سر نخ سنت‌های سیاسی  دیگری هم  در آن کومه‌له بزرگ و اجتماعی پیدا کند.

با تمام اینها اما در تمام آن تاریخ تنها سنتی که در کومه‌له هیچگاه یک نفر را هم تحت تاثیر قرار نداد، سنت حزب توده و سنت همکاری با پلیس امنیتی جمهوری اسلامی بود.

یک علت یا علت اصلی آن در جوهر و ذات کومه‌له بود. علیرغم هر فکر و نقشه‌ای که بنیانگذاران کومه‌له داشته‌اند، اما کومه‌له در جنگ علیه جمهوری اسلامی ساخته شد. به همین دلیل عنصر همکاری با جمهوری اسلامی همیشه در قاموس جاسوس و تروریست وارد کومه‌له شده و به ما ضربه زد. امروز رهبری کومه له با قورت دادن تئوری های ایرج آذرین و تعطیل فعالیت علیه جمهوری اسلامی و تن دادن به یک آتش بس سیاسی زمینه های رشد هر ویروسی را مهیا کرده است. به همین دلیل امروز نئوتوده ایسم بدون اعزام جاسوس، بدون استخدام تروریست و بدون خرج پول و هزینه، از طریق مدافعین خط ایرج آذرین و رضا مقدم در درون کومه‌له به جان عنصر شرافتمندی و خصومت با جمهوری اسلامی افتاده است.

"عوامل آمریکایی در درون جنبش کارگری را به جامعه معرفی می‌کنیم" پرچم رسمی و علنی این خط برای جذب نیرو و جا انداختن این سنت در کومه له است. بخشی از کادرهای کومه‌له در خارج کشور، زیر پوشش کمیته‌های دفاع از کارگران ایران، با هدایت ممستقیم رضامقدم و زیر نظر مستقیم صلاح مازوجی در رهبری کومه‌له و حزب کمونیست ایران است.

اگر به یاد داشته باشید اکثر شما چاقو کشی در اردوگاه‌های نظامی عبداله مهتدی و عمر ایلخانی‌زاده که به نام کومه له پیش رفت را تقبیح کردید.

توجه کنید آن آدم‌ها با چاقو به جان همدیگر افتادند و برای خودشان خطر ایجاد کردند. امروز در درون کومه‌له خطی هست که نه با چاقو که با شمشیر، نه در اردوگاه‌های محصور در مناطق و به شکل آوارگان مستاصل، بلکه در قاموس آدم‌های آزاد، در کشورهای اروپای غربی، روز روشن با استفاده از امکانات و اتوریته کومه‌له نقشه می‌ریزند تا معرف