یادداشت روز … کشف یک گور دسته جمعی در محله ۴٠ متری شهر تبریز

یادداشت روز
گزارشی از کشف یک گور دسته جمعی در محله ۴٠ متری شهر تبریز، که ماموران شهرداری شهر جهت حفاری فاضلاب مشغول کار بوده اند به موردی مشکوک برخورد میکنند و پس از کاوش بیشتر متوجه یکسری جسد و اسکلت انسان میشوند.
حدس و گمانه زنی زیاد است و تعجب آور نیست که در نظام جمهوری اسلامی در ایران در این ٣٨ سال عـمر ننگینشان چه بر سر مردم معترض و مخالفان سیاسی آورده است و همچنان ادامه دارد . این محله ۴٠ متری مکانی نوساز است و در این سالهای اخیر خانه سازی آغاز گشته و بیابانی بیش نبود .
اینکه آثار جنایات جمهوری اسلامی در سالهای ۶٠ تا ۶٧ و کشتارهای دسته جمعی زندانیان در بند، در پی پایان جنگ ارتجاعی و خانمانسوز ایران و عراق و نوشیدن جام زهر رهبر جنایتکار و اعدام و از دم تیغ گذراندن هزاران فعال سیاسی زن و مرد در شرایطی غیر انسانی و در دادگاههای فرمایشی چند دقیقه ای به جوخه اعدام سپرده شدند و در شهرهای کوچک و بزرگ ، در حاشیه شهرها مخفیانه در گورهای دسته جمعی جا دادند که اینهم میتواند یکی از همین آثار جنایات و کشتار جمعی رژیم اسلامی ایران باشد.
هر چند این مورد به شیوه ای علنی شده و در فضای مجازی عمومی و عکسهایش مندرج است ولیکن تا برایشان مقدور شود مخفی میکنند، مگر اینکه مردم بجان آمده درخواست پیگیری و روشن شدن ماجرا را داشته و با پا فشاری خانواده های جانباختگان و همراهی و پشتیبانی مردم بر روشنگری و کشف حقایق و تحت فشار قرار دادن دست اندر کاران رژیم و باز نمودن این پرونده آنرا زنده نگه دارند .
فراموش نکنیم که از این اماکن مخفی گورهای دسته جمعی حتما فراوانند که باید پیگیر آن باشیم .
رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی باید برود و با اراده و توان جمعی و ایحاد و یکپارچگی طبقه کارگر متشکل و آگاه به زباله دان تاریخ سپرده شود و عوامل این جنایات شناسائی و در دادگاههای مردمی محاکمه گردند .
اردشیر نصراله بیگی
١١/١٢/٢٠١۶