آقای اسانلو! این حرفها فاشیستی است

منصور اسانلو را با موضع راست میشناختم. با موضع دفاع از این جناح و آن جناح حکومت، با موضع دفاع از قانون کار جمهوری اسلامی، با موضع تبلیغ شرکت در انتخابات حکومت اسلامی، و امثال اینها. یک دو خردادی و ملی اسلامی تمام عیار. با وجود این وقتی نوشته اخیرش را دیدم واقعا سرم سوت کشید. کسی دور و بر این جناب نیست که به او بگوید دوست عزیز این که شما به کل مردم عرب زبان حمله کنید و حتی جنایات حکومت اسلامی ایران را به حساب مردم عرب زبان بگذارید یک موضع آشکارا فاشیستی است؟ کسی نیست که به این آقا بگوید شما بغل دست خود نمی بینید که حتی دونالد ترامپ که به درست یک فرد فاشیست و دست راستی حساب میشود اینگونه زمخت و کثیف بخشی از مردم را مورد حمله قرار نداده است؟ واقعا جریان توده ایستی و ملی اسلامی تا کجا میخواهد سقوط کند؟ نوشته اسانلو تحت عنوان ” چرا برخی از چپ ها با اسلامگراها بر علیه کوروش بزرگ وحقوق بشر متحد می شوند ” با این جملات شروع میشود و تا آخر به همین روال ادامه می باید:”عرب ها ، سید ها وامامزاده ها ،عرب بوده اند. بازماندگان انها که اخوند ها وحاکمان ولایت فقیه در ایران وجهانند، ادامه سلطنت اعراب هستند. انها بر ایران ومردم ایران حکمروایی می کنند. به زور به مردم ایران دین وزبان عربی را تحمیل می کنند. از زمان پیروزی شان در ایران نسبت به ایران ومردم ایران ،زنان ومردان ایران به جز ستمکاری کاری نکردند. تجاوز کردند ، دزدی کردند، جزیه گرفتند ، ادم کشتند و فارسی حرف زدن را ممنوع کردند.ایرانیان را هزارو چهارصد سال است که اسیر می کنند. گرسنه نگه می دارند ،زندانی می کنند وشکنجه می دهند..”
اسانلو این جملات را سیاه روی سفید نوشته است و بعد میگوید اینکه کسی عرب پرست نباشد ضدیت با عربها نیست به معنای ایرانی بودن است. اسانلو آنچنان در منجلاب ناسیونالیسم ضد عرب غرق است که حتی آنجا که علیه مردم عرب زبان یا بقول خودش عربها نفرت پراکنی میکند خودش ظاهرا متوجه نمیشود. این نشانه پیشرفت وسیع بیماری است نه نشانه سلامتی. این ایرانی پرستی هم تماما همان فاشیسم ضد عرب است که از لابلای جملات اسانلو بیرون میزند. با این موضع دست راستی و فاشیستی ایشان آمده است و میخواهد حمید تقوایی را نقد کند. زیرا حمید تقوایی ناسیونالیسم ایرانی را در جریان تجمع بر سر قبر کوروش نقد کرده است. معلوم است آقای اسلانلو که شما باید با حمید تقوایی و حزب کمونیست کارگری و هرگونه چپی مخالف باشید. شما دوست گرامی به ورطه ناسیونالیسم و فاشیسم ضد عرب سقوط کرده اید. میدانم که این موضع در میان همه ناسیونالیستهای ایرانی رایج است. بعضی ها پنهان میکنند و برخی علنا ابرازش میدارند. اما باور کنید مردم ایران یعنی کارگران و معلمان و پرستاران و مردم شریف ایران این تفرقه افکنی ها و نفرت پراکنی های نژادی و ملی را از شما و از هیچکس دیگری قبول نمیکنند.
جناب اسانلو! اولا مردم را به عرب و عجم تقسیم کردن کار ناسیونالیستهاست. این تقسیم بندی ها یعنی مردم را در گونی عرب و فارس و غیره چپاندن میدانم بسیار رایج است اما مبنا و پایه ای جز ناسیونالیسم ندارد. اما نفرت پراکنی علیه آنها که عرب نامیده میشوند عین فاشیسم است. شما دارید جنایات حکومت اسلامی را به حساب عربها میگذارید. متوجه هستید این یعنی چه؟ این یعنی مجازات جمعی. یعنی اینکه آن کارگر و معلم و حتی کودک عراقی یا عربستانی یا سوریه ای و اردنی و کویتی که از کل ارتجاع اسلامی متنفر است و روحش از جنایات کثافاتی مثل خامنه ای و سعید مرتضوی و حتی گنجی و مهاجرانی شما خبر دار نیست، غیر منصفانه زیر ضرب این تبلیغات شما قرار میگیرد. فقط کافی است عینک ناسیونالیسم و کوروش پرستی را یک لحظه از چشم بردارید تا متوجه شوید این یعنی چه. آقای اسانلو! سران و دست اندرکاران و قاتلان حکومت اسلامی اکثریت قریب به اتفاقشان زاده ناف تهران و این شهر و آن روستای ایران هستند. به همان اعتباری که شما خودرا ایرانی میدانید آنها هم ایرانی هستند.
اگر تا کنون متوجه نشده اید باید به اطلاعتان برسانم که این ایران عزیز هم مثل همه ممالک دیگر اکثریتش آدمهای خوب و زحمتکش هستند اما یک عده ای مفتخور ناباب و جنایتکار هم دارد که برای حفظ حاکمیت و سود و سرمایه هایشان دست به هرجنایتی میزنند. نمیشود هر جنایتکاری را یک شناسنامه عربی یا هندی دستش داد و خیال خودرا راحت کرد. این شما را در لیگ فاشیستها قرار میدهد.