دموکراسی آمریکائی ! شکنجه های هولناک منتظر الزیدی در عراق

فریدون گیلانی

gilani@f-gilani.com

http://www.f-gilani.com/

 

فرستنده تلویزیونی و سایت خبری شبکه الجزیره Aljazeera.com ) ) به تاریخ بیست وسوم دسامبر گزارش داده است که برادر خبرنگار شبکه تلویزیونی بغداد ( البغدادیه ) می گوید برادرش را به طرز وحشیانه ای شکنجه کرده اند .  

 

منتظرالزیدی روز یکشنبه چهاردهم دسامبر در مصاحبه مطبوعاتی جرج بوش و مالکی نخست وزیر دست نشانده او در بغداد ، در حالی که فریاد می کشید « سگ هار ! این هم بوسه خداحافظی ! »‌ کفش هایش را به سوی یکی از بدنام ترین و جنگ افروز ترین روسای جمهوری ایالات متحده پرتاب کرد . در فرهنگ عراقی ها ، پرت کردن کفش به طرف کسی ، بزرگ ترین توهین به او تلقی می شود .

 

پس از انتشار جهانی این خبر ، همه مردم دنیا جز صدای آمریکا ( معروف به صدای سی آی ا ،)  به وجد آمدند . خوشحالی مردم جهان از این بود که یک جنایتکار جنگی ، چنین تحقیر آمیز از خبرنگاری که در صورت متعهد بودن می تواند زبان مردم خویش وبیان کننده دردها و ستم های روا شده بر آنان باشد ، دستمزد تعرضی در ابعاد جنگ ویتنام و افغانستان را دریافت کرده است .

 

به خلاف طیف راست طرفدار تهاجم و تجاوز به ملت های ستمدیده که برای نویسندگان و روزنامه نگاران و خبرنگاران و انسان های دیگر حد و مرز تعیین می کنند ، آزادیخواهان جهان ، مسلمانان تحت ستم ، سوسیالیست ها ، کمونیست ها ، انسان های مدافع حقوق انسان ، نیروهای ضد جنگ ، ضد ارتجاع و ضد امپریالیسم ، در سراسر جهان عمل منتظرالزیدی را بدیهی ترین و طبیعی ترین واکنش انسانی آگاه و متعهد ، و این بار در کسوت خبرنگار ، ارزیابی کردند .

 

در حالی که جرج بوش مدعی است با تجاوز نظامی به عراق ، اشغال این کشور و به ارمغان بردن فقر و فلاکت و کشتار ، آزادی و دموکراسی آمریکائی را به مردم عراق هدیه کرده است ، درهمان سالن و در حضور خود او چنان این خبرنگار را درهم کوبیدند که به قول « عفیف سرهان »‌ در سایت نیوزسنترNews Center  Common Dreams.org ) ( دیگر در جامعه مشاهده نشده است . بنا به گفته و گوئی که خود عفیف سرهان با شاهدان داشته است ، جملگی گفته اند که در حضور خود بوش و مالکی نخست وزیر دست نشانده او و سایر خبرنگاران ، چنان وحشیانه خبرنگار عراقی را زده اند که دنده هایش شکسته و چشم او به شدت آسیب دیده است .

 

بنا به گزارش عفیف سرهان ، روزنامه نگار عراقی را بی رحمانه زده اند ، او را کشان کشان به

سمت اتومبیل مخصوصی برده اند و به زندان منتقل کرده اند . بنا به گزارش یکی از افسران پلیس که همراه منتظر الزیدی بوده ، در زندان هم او را تا سر حد مرگ شکنجه کرده اند . به همین جهت دادگاهی که قرار بود چند روز بعد برای او تشکیل شود ، هنوز تشکیل نشده است .

بنا به این گزارش ها ، نه تنها او را روی زمین کشیده اند و به سمت اتومبیل مخصوصی برده اند ، بلکه افسران آمریکائی و مزدوران عراقی آنان ، وقتی هم که او را از اتومبیل پیاده کرده اند ، بازهم او را کشان کشان و در حالی که با لگد به پهلو و پشت و سر و صورت او می کوفتند ، به سلول مخصوص منتقل کرده اند .

 

به گزارش این سایت خبری جهانی ( نیوزسنتر ) ، اکنون خبرنگار عراقی به خاطر اعتراض جانانه اش به اشغال عراق ، به قهرمان مردم عرب و جهان اسلام تبدیل شده و در خاور میانه تظاهرات گسترده و پی گیری برای آزادی فوری او صورت گرفته است . علاوه برآن ، نیروهای آزادیخواه سراسر جهان نیز تظاهرات گسترده ای در همین زمینه بر پا کرده اند .

 

الجزیره خبر می دهد برادر منتظرالزیدی که روز یکشنبه با او ملاقات کرده ، روز دو شنبه برای نخستین بار از وضع و حال او خبرداده است . « یودی » برادر خبرنگار قهرمان عراقی به خبرگزاری فرانسه AFP گفته است :

« من توانستم در حدود یک ساعت با برادرم ملاقات کنم . در زندان ۳۶ ساعت پیاپی او را شکنجه کرده اند . او را با میله های آهنی و کابل زده اند . »

 

جالب این جاست که جمهوری اسلامی به عنوان شکنجه گرترین حاکمیت در طول سی سال گذشته ، برای منتظرالزیدی اشک تمساح ریخته . جمهوری اسلامی در سی سال گذشته نیروهای طرفدار و عضو احزاب و سازمان های سیاسی ، اعم از فدائیان خلق ، مجاهدین خلق ، پیکاری ها ، رزمندگان ، راه کارگری ها ، رنجبری ها ، کوموله ای ها ، سهندی ها ، فرقانی ها ، آرمان مستضعفانی ها ، ملی ها ، فعالان جنبش دانشجوئی ، جنبش زنان، جنبش معلمان ، جنبش های کارگری ، نویسندگان ، شاعران ، هنرمندان و روزنامه نگاران و… را درست به شیوه ی استادان آمریکائی ، آلمانی ، اسرائیلی و اسلامی خود به همین صورت شکنجه و ناقص و اعدام کرده است . چنین حکومتی ، با سوء استفاده از موقعیت و انگار نه انگار که سی سال است با چنین شیوه ای تسمه از گرده مردم و آزادی اندیشه و بیان و قلم کشیده است ، خود را در صف مدافعان منتظرالزیدی جا زده است !!   

 

به گزارش الجزیره که از خبرگزاری فرانسه نقل شده است ، یودی برادر منتظرالزیدی می گوید :

« چشم برادرم به شدت خون ریزی