اگر کمکى از دست تان بر نمی آید مزاحم پیشروى جنبش کارگرى در ایران نشوید ! ( در مورد افشاى سولیدارتى سنتر از طرف چند شخص و نهاد )

اخیرا از سوی تعدادی از کمیته های همبستگی در خارج از کشور سمیناری در پالتاک برای افشای سولیداریتی سنتر وعوامل آن برای نفوذ درجنبش کارگری  ایران برگزار شد.

این سمینار که ظاهرا می بایست به افشای نفوذ و مقاصد سولیداریتی سنتر در جنبش کارگری ایران بپردازد از سوی برگزار کنندگانش آنچنان با هیاهو اعلام و دنبال  شد که بیشتر از آنکه به افشای سولیداریتی سنتر و فعالیت آن در عرصه جهانی و در رابطه با جنبش های کارگری از  جمله در ایران بیانجامد؛ سلامت و امنیت جنبش کارگری ایران را نشانه گرفت . اطلاعیه سمینار برای هرکه آن را خوانده بود این سوال را پیش می آورد که واقعا چه اتفاقی در درون جنبش کارگری ایران رخ داده است و چه کسانی دست شان آلوده شده است و در کجا و چه اندازه جنبش کارگری ایران به انحراف برده شده است.
 در این سمینار که طبق اطلاعیه آن قرار بود″ تنی چند از ایران  با ارائه مدارکی به  افشای عملکرد این مرکز(سولیداریتی سنتر) بپردازند″ واز اسرار مگو خبر دهند، نه از مدرک خبری شد و نه اسرار مگویی در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت. تنها پرده برداری، مربوط به فردی درخارج از کشور بود که ظاهرا سالها پیش طعمه″ سولیداریتی سنتر″ شده بود.  که آن هم با هوشیاری " کمیته های دفاع از جنبش کارگری در آلمان"  و حساسیت افرادی در " اتحاد بین المللی درحمایت از کارگران ایران " سریعا کشف و خنثی شده و فرد مزبور از دام آنان گریخته بود. باید اعتراف کرد که کوه موش زایید!
واقعا ماجرا آنقدر ناپخته است که آدم را به یاد بازی کودکان با آتش می اندازد.

 نتیجه دو سمینار برگزار شده  تنها می توانست موارد زیر را شامل شود:

۱ – آلوده کردن فضای سیاسی ، اتهام زنی  و دامن زدن به جو بی اعتمادی در درون  جنبش کارگری
۲ – انشقاق و تجزیه بیشتر در  جنبش کارگری نسبت به درجه  حساسیت و نحوه برخورد با مرکز همبستگی آمریکایی ″ سولیداریتی سنتر″ 
۳ –  انحراف اذهان ازچالش های واقعی و مسائل مبرم و جاری جنبش کارگری و مشغول کردن فعالین کارگری به خنثی سازی عوارض این مسئله
۴ –  به زیر ضرب بردن فعالین کارگری از طریق بر چسب زدنهای حاضر و آماده

فعالین و مدافعین جنبش کارگری بارها بدرستی سولیداریتی سنتر و نهاد هایی از این دست را به جنبش کارگری ایران معرفی  کرده اند.  و دراطلاعیه ها و مقالاتشان به نحوه نفوذ این مرکز در جنبش کارگری در سطح جهان پرداخته اند. تا فعالین جنبش کارگری و طبقه کارگر ایران با حساسیت لازم بدانها نگاه کرده، ازافتادن به دام شان اجتناب کنند. بنابراین هیاهو پیرامون خطر نفوذ این مرکز آنگاه که هیچ نشانی از رخنه آنان دربیراه بردن جنبش کارگری وجود نداردو هیچ مدرکی دال بر اثبات این نفوذ ارائه نمی گردد تنها می تواند ارضا کننده تمایلات قیم مآبانه ، فرقه گرایانه و تنگ نظرانه ای باشد که پیشروی جنبش را به نفع خود نمی بیند. متاسفانه همانگونه که بسیاری از فعالین کارگری در ایران اظهار می دارند، باید گفت : ″اگر کمکی از دست تان بر نمی آید،مزاحم پیشروی جنبش کارگری نشوید!"

کمیته همبستگی با کارگران ایران ــ هامبورگ
کانون همبستگی با کارگران ایران ــ  کلن
کاوه  عضو گروه همبستگی با جنبش کارگری ایران ــ برلین
وحید عضو گروه همبستگی با جنبش کارگری ایران ــ برلین
محمد تقی سید احمدی از هانوفر
۲۵٫۱۲٫۰۸