جمهوری اسلامی و آموزش کودکان سرباز

جمهوری اسلامی و آموزش کودکان سرباز

بنا بر اخبار ”رجا نیوز“، اخیرا به کمک شهرداری و فرهنگسرای کودک در پارک سنگی شهر مشهد “شهربازی بچه های انقلابی” برای کودکان ٨ تا ١٣ ساله راه اندازی شده است.

در این “شهر بازی” که بهتر است بگوئیم شهر آموزش خشونت و جنگ و شستشوی مغزی کودکان، به تن کودکان یونیفرم نظامی می کنند و پس از شستشوی مغزی درباره خزعبلات رهبر جنایتکارشان خمینی به نام انقلاب و پیروزی آن، محاسن جنگ و یادآوری “٨ سال دفاع مقدس”، کودکان در مسیری که مانند جبهه های جنگ ایران و عراق ساخته شده است، با پرتاب توپ های پلاستیکی و با اسلحه های ژ- س بر دشمن فرضی حمله کرده، تیراندازی می کنند و عملا در جنگ نامقدس جمهوری اسلامی با دشمنان فرضی میجنگند. این “شهربازی” با همه خشونت و توحش آن دنیایی است که جمهوری اسلامی “معتدل” و “عضو جامعه بین الملل” برای کودکان در ایران ترسیم میکند و میسازد.

کودکان در ایران مانند کودکان سومالی، اوگانادا و همه کودکان جنگی که یا از طریق دزدیده و قاچاق شدن و یا به وعده های رسیدن به آرزوهای دست نیافتنی شان، جذب نیروهای نظامی می شوند، برای خنثی کردن مین، حمل مواد منفجره، عملیات انتحاری، جاسوسی و سوء استفاده های جنسی، در جنگ هشت ساله ایران و عراق شرکت داده شده و قربانی شدند. جنگی که در آن ۱۹۰ هزار نفر کشته شده اند و از این تعداد ۷۰۵۴ نفر کمتر از ١۴ سال و ۶۵۵۷۵ نفر بین ١۵ تا ١٩ سال داشتند. کودکانی که برای خنثی کردن میدانهای مین قربانی شدند. کودکانی که بخاطر کودکی، عدم درک کل فاجعه ای که در آن شرکت داشتند، جسارت و نترسی کودکانه شان در جنگ مورد انواع سوء استفاده ها قرار گرفتند و قربانی شدند. کودکانی چون حسین فهمیده کودک ١٣ ساله ای که مظهر شجاعت نام گرفت، سالروز جان باختن اش در تقویم رسمی ایران به عنوان «روز بسیج دانشآموزی» نامگذاری شد. نهادی برای سازماندهی دانشآموزان با هدف “دفاع از حکومت و مشارکت احتمالی در اقدامات نظامی”.

در آنروزها حکومت اسلامی با اتکا به جنگی که در جریان بود، برای پیشبرد اهداف سیاسی ایدئولوژیک خود، با تبلیغ و برانگیختن شور جنگ، تمجید و ستایش آن، فرهنگ شهادت طلبی را در بین کودکان ترویج کرد. در آن زمان و در آن دوره خفقان جنگی، به دلیل خفقان و کشتار و اعدام های آزادیخواهان پیشرو در بحبوحه جنگ و تحمیل فضای غم و سوگواری، کسی فریاد رس این کودکان نبود. محسن کاظمینی یکی از فرماندهان سپاه، با افتخار می گوید که یک چهارم جانباختگان جنگ از میان دانشآموزان بوده اند که این رقم چیزی بیش از پنجاه هزار نفر بوده است.

رژیم ایران بعد از جنگ، با وجود امضای کنوانسیون حقوق کودک، اما همچنان فرهنگ شهادت طلبی را بین کودکان و نوجوانان ترویج می کند و با ایجاد پایگاه های “بسیج دانش آموزی”، از کودکان، سربازان جانفشان برای قلدری هایش در منطقه می سازد.

حدود ۴ دهه است که از حاکمیت جمهوری اسلامی میگذرد. نسل جوان، کسانی که در همین حکومت جانی بدنیا آمده و بزرگ شدند، جنگ هشت ساله را دیدند، نه فقط فرهنگ شهادت طلبی و “دفاع مقدس” که هر شائبه ای از فرهنگ سیاه اسلامی، از جامعه ای مذهبی، از استبداد مذهبی به نام “انقلاب” و “دفاع ار انقلاب” را با چنان قدرتی پس زده اند که امروز جمهوری اسلامی رسمی و غیر رسمی به شکست خود سیاسی-ایدئولوژیک در مقابل این نسل اذعان میکند.

جمهوری اسلامی در مقابل این نسل شکست خورد و با “حمله پیشگیرانه” خود تلاش میکند نسل بعدی را به سربازان ایدئولوژیک خود تبدیل کند. هدف جمهوری اسلامی با برپایی میدانهای جنگی بنام “شهر بازی”، آموزش خشونت به کودکان و ویران کردن رویاها و دنیای لطیف کودکان را با خشونت و جنگ و کشتار، اساسا شستشوی مغزی این کودکان، آماده کردن نسل بعدی برای جنگ و دفاع از حاکمیت خود است. جنگی که مهمترین میدان آن جنگ با مردمی است که علیه حاکمیت سیاه شان بپا خاسته اند.

در دنیای سیاهی که قدرتهای امپریالیستی و دولتها و نیروهای ارتجاعی در خاورمیانه ساخته اند، کودکان کماکان بعنوان ابزار جنگی مورد سوء استفاده قرار میگیرند، قربانی میشوند. بنا به آمار داعش بیش از ١٠ هزار کودک زیر سن ١۵ سال در جنگ با عراق و سوریه برای عملیات انتحاری، جمع آوری اطلاعات و حملات نظامی استفاده کرده است. هرچند طبق معاهدات دیوان بینالمللی کیفری به کار گرفتن افراد زیر ١۵ سال در درگیریهای نظامی جنایت جنگی محسوب میشود، اما “جامعه جهانی” و سازمان ملل و … همچنان چشم خود را بر پدیده “کودکان سرباز”، که طبق آمار در دنیا سیصد هزار کودک اعلام شده، بسته است و دم نمیزند.

جمهوری اسلامی هم همان سیاست شنیع و کثیف را در مورد کودکان اجرا کرده است. در حالیکه مدارس را پولی می کند، چنین مکان های که محل ترویج خشونت و خشم و جنگ است را راه می اندازد و ورود کودکان را مجانی اعلام می کند. بجای مداد و دفتر به کودکان تیر و اسلحه می دهد. بجای آموزش عشق و دوستی، بذر دشمنی و کینه را در دل کودکان می پاشد. و “جامعه بین المللی”، “سازمان ملل” و دول فخیمه غربی وقت رسیدگی به جنایات جمهوری اسلامی را ندارند و مشغول ساخت و پاختهای سیاسی-اقتصادی به او هستند.

سران جمهوری اسلامی را باید به جرم جنایت علیه بشریت، به جرم جنایت علیه صدها هزار کودکی که در جنگ قربانی شدند محاکمه و مجازات کرد. آنروز روز شرمساری همه شرکای این جنایت از سران دول امپریالیستی تا سازمان ملل است.