یادداشتی در رابطه با آلودگی هوا و محیط زیست و عوارض آن!

یادداشتی در رابطه با آلودگی هوا و محیط زیست و عوارض آن!

 بنا به خبرهای اعلام شده و تحقیقاتهای علمی و میدانی آلوده شدن هوا و محیط زیست از طریق استفاده بی رویه سرمایه داری برای تولید بیشتر و منفعت و سودآوری فراوانتر برای جیب عده ای معدود، طوری این جهان به قهقرا برده و میبرد که بر طبق آمار سالانه سه میلیون نفر انسان جان خود را از دست میدهند چه در محیط کار و معدنها و….

با فشارهای مردمی و بین المللی و یا برگزاری کنفرانسها و سمینارهای علمی و راه حل های پیشگیرانه جلوگیری از آلودگی هوا و محیط زیست و آگاهگری و افشاگری در سڕح جهانی با قدرت اقتصادی عظیم، تا با وجود نظام سرمایه داری حریص نمیشود دنیائی سالم و فارغ از آلودگی را متصور بود، هر چند باید در هر امکانی و فرصتی که فراهم میشود بر علیه سیاستهای توسعه طلبانه و جنگ افروزانه و حریصانه سیستم سرمایه داری قد علم کرد و برای پاکیزگی آب هوا و جلوگیری از آلودگی بیشتر تلاش و فعالیت کرد.

یادداشت روزانه ٢٨سپتامبر ٢٠١۶

 با سخت تر شدن شرایط پناهندگی در اروپا و راههای آبی خطرناک که پناهجویان را بقول خودشان به مقصد امن برسانند، روزی نیست خبرهای ناگوار شنیده نشود. مسیرهای آبی خطرناکتری را در پیش گرفته و طولانی تر و پر خطر، از مسیر آفریقابطرف آنهای مدیترانه و مرزهای آبی ایتالیا راههائی پر مخاطره و هر روز خبرهای ناگوار.

تازگی جسد ٣٣ نفر دیگر پس از روزها پیدا شد که درآخرین کشتی حامل پناهجویان بطرف اروپا میامد که تلفات آن به بیش از ٢٠٠ نفر رسید. بقول باظران و ماهیگیران منطقه که شآهد جریان بوده اند گویا کشتی با ظرفیتی بیش از ۴۵٠ تا ۶٠٠ نفر از زنان و مردان و کودکان شامل شده که بیش از ظرفیت حمل میکرده و غ رق گردیده که تعداد نفرات کمی نجات یافته اند و این نه اولین است و نه آخرین.

تا جنگ و خونریزی و حرص و ولع قدرتمداران سرمایداری برای گذر از بحرانها و فروش بی رویه تسلیحاتشان و آزمایش تسلیحاتی جدیدشان ادامه داشته باشد و با آن مقابکه نشود این آوارگی و بی خانمانی ادامه خواهد داشت.

مردم این کشورها یا در زیر بمبارانها و جنگ تحمیلی و نیابتی سرمایه داری و غیر انسانی تلف میشوند و یا اینکه در مسیر فرار و نجات از جنگ و یافتن مکانی امن برای خانواده شان دل به دریا زده و طعمه مرگ و نیستی میشوند.

تا زمانکه حرص و ولع سرمایه داری با اتحاد و یکپارچگی و مبارزه ای متحدانه علیه جنگ و علیه ستم و بی عدالتی و ظلم سازمان داده نشود و کارگران و زحمتکشان آگاهانه و متحدانه به قلب سرمایه نتازند ، این نابسامانی و دنیای وارونه پا برجا خواهد ماند.

پس باید به این شرایط غیر انسانی و بی عدالتی پایان داد …..

 

 

یادداشتی دیگر ٣٠ سپتامبر ٢٠١۶

 روند رو به رشد اعدامها در ایران در زیر حاکمیت رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی حتی باصطلاح نهادهای حقوق بشری را هم نگران کرده است.

اعدام قتل عمد دولتی ست و باید برای دفاع از کرامت انسان در مقابل آن ایستاد و آبرا متوقف کرد.

واقعیت اینستکه جنبشی عادلانه و قوی و سازمان داده شده و توده ای میتواند این درندگان خون آشام را متوقف کند. باید با افشاگری ق آگاهگری سیستماتیک در مقابل این توحش سرمایه داری ایستاد و آنها را بادار به عقب نشینی نمود.

فراموش نکنیم رژیم های دیکتاتوری و توتالیتر مذهبی برای ایجاد رعب و وحشت و ترس در جامعه و به عقب راندن اعتراضات و جنبشهای حق طلبانه متوسل به زندان، شکنجه و اعدام میشوند که به خیال خودشان جامعه را خاموش و آنها حاکمیت ددمنشانه شان را ادامه دهند.

در آستانه دهم اکتبر روز جهانی علیه اعدام هستیم، حکم اعدام این عمل شنیع و قتل عمد دولتی در بسیاری از کشورهای جهان با مبارزات آگاهانه و آزادیخواهانه مردم شرافتمند متوقف گردیده است و باید با مبارزه ای توده ای و جدی در مقابل حکم اعدام ایستاد و محکوم نمود و کشورهائی چون ایران که رکورد دار اجرای حکم اعدام است را افشا و محکوم نمود و با شعار نه به اعدام و شکنجه و زندان در سر لوحه فعالیتهایمان باشد.

اردشیر نصرالەبیگی