باز هم در باره دف زنی در شهر سنندج  سرخ

باز هم در باره دف زنی در شهر سنندج  سرخ
دوستی از سنندج برام نوشت که مطلب خیلی کوتاه و نا مشخص بود لطفا اگر می شود مقداری بیشتر توضیح بدهید که ایراد و یا اشکال این تجمع عظیم در چی هست؟  لطفا توضیح بدهید کدام حزب سیاسی یا فرهنگی توانسته هزار خانم را به این شکل سازمان بدهد و هنر نمایی کنند ؟ چرا فقط ایراد میگیرید ؟ البته ایشان در حق من لطف کرده اند و نکاتی را در باره من در دوران معلمی یاد آور شده همچنین  درمورد نوشته های کوتاه و مختصر من ابراز لطف نموده اند .

انتظاراتی هم  از من دارند که مانند همیشه روشن و روان موضع بگیرم . اینجا بار دیگر از دوست عزیز سنندجی تشکر می کنم و به ایشان یاد اور شدم که چکیده ای از نامه اش را می نویسم تا که موضوع روشن تر شود .  نکاتی در باره دف زنی را به مطلب رفیق صالح اضافه نمایم .

   هزار نفر هزار زن در شهر سنندج دف زدند از طرف وزارت ارشاد  مجوز گرفتند لباسهای رنگی محلی پوشیده اند ،اجازه سر دادن مناجات تحت لوای آواز خوانی را داشتند . علنی و بدون مزاحمت نیروهای امنیتی روز روشن برنامه اجرا کردند .  اگر صرفا   به این منظره بظاهر  زیبا  بنگری ، به بی صدایی و بی حقوقی زن در جامعه تحت سلطه حاکمیت اسلامی فکرکنید تجمع زنان با این نوع آزادی کار مثبتی بنظر میاد و حقیقتا  هنر مندانه سازمان داده شده اند و خوب یاد گرفته اند که همنوازی کنند .

   اما اشکال کار کجا است که ما یاد آور شدیم تا مردم سنندج  مواظب باشند ،پشت این برنامه توطئه های خوابیده است .مشکل توطئه های است که حاکمیت نیز بدان علاقه دارند ، توطئه از طرف  جریانات  اسلام سیاسی  ( سلفی ها ) سازمان داده شده است سلفی ها را عربستان سعودی و برخی کشورهای دیگر ساپورت می کنند به خروار پول برای فعالین سلفی گری ریخته اند به خروار پول پخش می کنند و با پول امکانات تهیه کرده اند پول فراوان و هنگفت در اختیار سازمان دهندگان قرار داده اند اینها را از دوستان دیگر سنندجی شنیدم  . اینجا باید خیلی مواظب بود . در طول سه روز گذشته از طریق دوستانی در شهر جویای این برنامه شدم  . یکی از انها برایم تعریف می کرد که وقتی اول ماه مه و  ۸ مارس فرا می رسد اکثر فعالین  کارگری و فعالین زنان توسط اطلاعات سپاه دستگیرو زندانی می شوند ، اجازه بر گذاری مراسم بیش صد نفر را نمی دهند .  کنسرت معمولی خوانندگان با دهها قید وشرط و در حد محدود از طرف(  وزارت ارشاد اسلامی ) جواب می گیرد .  اما این برنامه وسیع طی چند ماه تمرین و تجمع آزادانه انجام گرفته است . درست است که تنش های  دینی ( شیعه و سنی ) بین دو کشور عربستان و ایران موجود است اما این حرکت سلفیها که از طرف دولت عربستان هدایت می شوند برای دولت ایران بی خطر و مفید   است چون مسئله کردستان در میان است . دولت ایران ترجیح می دهد فکر و ذکر مردم سنندج سرخ را به سلفی گری آلوده نماید چون خودش نتوانست فکر مردم را منحرف کند  . همانگونه که حسنی  امام جمعه ارومیه در اوائل قیام گفت مواد مخدر در میان جوانان کردستان توضیح کرده تا  افکار انحرافی ضد انقلابی را از سرشان بیرون بریزد با این توطئه نیز موفق نشدند آزادی خواهی و برابری طلبی مردم کردستان را به انحراف بکشانند  . به این ترتیب متوجه می شویم که همچنین برنامه های کاملا آگاهانه و سازمان یافته  می باشند . ا ز موقعیت زن و لباس کردی استفاده کرده اند  یک نوع برنامه هنری عقب مانده و دینی  را سازمان داده اند تا افکار مردم را منحرف سازند . میدانم که اکثریت مردم متوجه هستند و می دانند که در لوای این  نوع برنامه ها سازمان تشکیل می دهند ،سازمانی که اهل حجری است سازمانی که می خواهد فکر مردم را منحرف نماید . فعالین کارگری و فعالین جنبش برابری طلبی متوجه هستند که این نوع برنامه ها لقمه نانی به سفره فقیرانه شان اضافه نمی کند . ادامه این نوع تحرکات به درون خانواده کشیده می شود و می تواند کسانی را تحت تاثیر قرار بدهد و سبب رو در رو قرار گرفتن از یکدیگر می شود . باید روشن گری کرد فعالین سلفی ها و عوامل نان  به نرخ روز خورهای هنری  را افشا و منزوی کرد . در این میان گویا گروه هنری کامگاران نقش ایفا نموده اند باید به انها یاد آور شد و مسئولیت عوارض سلفی گری تحت لوای دف زنی و غیره را به انها گفت تا خودشان را جمع کنند . سلفی ها نباید شهرهای کردستان را به بهانه مذ هب سنی آلوده کنند . مشکل مردم کردستان مذهب نیست ، از مذهب و نعماتش به اندازه کافی رنج دیده و لمس شده است . مشکل امروزه  مردم کردستان رعایت حق شهروندی ، آزادی و برابری است .