آیا رژیم در مدخل و در ورطه گرداب سرنگونی قرار گرفته است؟

در آمدن احتمال بمب اتم از دستان رژیم اسلامی در کوتاه مدت فاز جدیدی را در برخورد جامعه جهانی و مردم و اپوزیسیون ایران به این رژیم ماقبل تاریخی باز کزده است.

همانطور که در مقالات گذشته توضیح داده بودم ، تبلیغات شدید رژیم در برنامه پسا برجام برای سرمایه گذاریهای عظیم بین المللی شکست خورد، پولشوئی های تروریستی و نیز مواد مخدر و شرکت در جنگ ها و ترور های منطقه خاور میانه و کشتار مردم ایران و نقض مستمر حقوق بشر در ایران، بانکداری جهانی را از همکاری با رژیم اسلامی باز داشت. و جهان متوجه شد که با این رژیم تنها باید با یک دیپلماسی برخورد شود همانطور که با آفریقای جنوبی زمان آپارتهاید برخورد شد یعنی بایکوت کامل اقتصادی سیاسی این رژیم تا سرنگونی و رسیدن مردم ایران به آزادی و دمکراسی و رسیدن مردم منطقه به صلح و ثبات.

تصویب قانون جدید در امریکا برای ممانعت از پرداخت پول به رژیم اسلامی که در حال در گیر در چند جنگ فعال (سوریه و یمن عراق) و نیمه فعال (غزه فلسطین افغانستان و …) است کمک به تروریزم و جنگ در منطقه خاور میانه است.

علی خامنه ای رسما اعلام میدارد که برجام برای ما (رژیم اسلامی) نفعی نداشته است و در ادامه میگوید آنچه را که میخواهند از ما میگیرند و آنچه را که باید بما بدهند نمیدهند.

ورود رژیم اسلامی به برجام دو و سه و چهار یعنی دست کشیدن از جنگ های منطقه خاور میانه و نیز خاتمه دادن به سرمایه گذاری بر روی موشک های نظامی با کار برد دور و نزدیک و احترام گذاشتن به حقوق بشر و خاتمه اعدام ها و کشتار ها و شکنجه ها ناقوس مرگ رژیمی است که در بنیاد های زیستی خود بحران زیست.

علی خامنه ای برای سرپوش گذاشتن بر تمامی این بحران ها در شیپور جنگ با عربستان سعودی میدمد و آن کشور را جرثومه ملعونه خبیثه نامگذاری میکند و عربستان هم تقصیر کشتار زائران سال گذشته مکه را بگردن علی خامنه ای میاندازد.

آیا جنگ بین علی خامنه ای و رژیم اسلامی و عربستان محتمل است؟

مسلمن وضعیت بد دیپلماتیک رژیم اسلامی در منطقه و در بین کشور های عربی همچنان که در بین کشور های جامعه جهانی نمیتوانست در زیر خنده های ساده لوحانه محمد جواد ظریف مردم ایران و جهان را بفریبد و خبر از استحکام روابط خوب دیپلماتیک در بین این کشور ها با ایران بدهد امروز پرده ها کنار رفت و خنده های ساختگی برجام افشا شد.

رژیم باید بن بست مرگبار تضاد های داخلی اعم از حقوق های نجومی دزدی های کلان ، ۳۳ هزار کشتار زندانیان سیاسی و نوار صوتی منتظری،عذر خواهی جلادان کهریزک،خیزش ها و اعتراضات کارگران بی حقوق در شهرهای مختلف، و برای ده ها درد بی درمان دامنگیر رژیم راه چاره ای بجوید و چه بهتر که تمامی این تضاد ها با جنگ با کشور عربستان سرشکن شود و جنگ به عنوان موهبت الهی همانطور که خمینی ادعا میکرد رژیم را از ورطهء این گرداب سرنگونی به بیرون رهنمون شود.

البته اشتباه محاسبه علی خامنه ای در فرو رفتن در بحران جنگی با عربستان امروز در مقایسه با عراق دیروز آتشی است که ریش و ریشه آخوند و اسلام و نظام مستبد تئوکراتیک اینان را تاریخا خواهد سوزاند.

فروش ۳۸ میلیارد دلار تجهیزات جنگی به اسرائیل و میلیارد ها دلار به عربستان و حمایت غرب از کشور های نفتی این منطقه هر چند که از جیب مردم فقیر و محروم خاور میانه به شرکت های تولید کننده سلاح های کشتار گر صورت میپذیرد باید این ذهنیت را برای نیروهای داخل ایران که خواهان ولایت استبدادی علی خامنه ای نیستند نیز روشن کند که ورود به یک جنگ خانماسوز دیگر توسط اخوند علی خامنه ای چه فاجعه ای را برای مردم ایران تحت ستم مذهب ایجاد خواهد کرد .

برای پیشگیری از ورود به چنین فاجعه تاریخی یک راه بیشتر وجود ندارد و آن خاتمه دادن به ولایت مطلقه فقیه سرنگونی این نظام استبدادی مذهبی است در کوتاه مدت و بسیار کوتاه مدت است و باز کردن راه برای ایجاد یک دمکراسی در ایران است. جامعه جهانی در این زمینه میبایستی نقش موثری ایفا کند.

نوید اخگر ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۱۶ میلادی
سوئد استکهلم