پاسخ نامه آقای جورجتی، رئیس کنگره کار کانادا

یداله خسروشاهی

توضیح:

در رابطه با نامه اى که چندى قبل مهدی کوهستانی نژاد در برخى محافل پخش کرده بود و در آن ضمن اشاراتى به من  در ارتباط با کنگره کار کانادا مسائلى کاملا کذب را بیان نموده  بود، من در ظرفیت شخصی و بطور غیر علنى و بدور از هر گونه هیاهو و جنجال نامه ای به مسئولین کنگره کار کانادا نوشتم و به آنها در رابطه با تلاشهاى غیرمسئولانه کارمندشان که بنام کنگره کار کانادا انجام میدهد اعتراض کردم. ضمنآ در آن نامه غیر علنى جویا شدم که آیا از تلاش های ناموفق کارمند خود آقای کوهستانی نژاد برای ایجاد رابطه بین بعضی از فعالین کارگری خارج از کشور و نهاد های وابسته به دولت های سرمایه داری از جمله سولیداریتی سنتر مطلع بوده اند یا خیر؟

آقای جورجتی در جواب من، نامه ای بشدت غیر اصولى و بوروکرات معابانه  نوشتند و بدون آنکه آنرا برای من بفرستد ظاهرا از طریق کارمند خود همراه با ترجمه فارسی، آنرا برای سایت های اینترنتی و بعضی از فعالین کارگری ارسال کرد.

لذا ضمن اینکه مایل نیستم راجع به این فرد و نیز رئیس وى آقاى جورجتى وقت کسى را بگیرم، اما با توجه به توضیحات فوق ناچارم جواب خود را به آقای جورجتی جهت اطلاع عموم انتشار بیرونی دهم که در زیر ملاحظه می شود.

یداله خسروشاهی

۲۳-۱۲-۲۰۰۸

……………………………..

 

آقای کن جورجتی، رئیس کنگره کار کانادا

 

با احترام،

پیرو پاسخ شما به نامه­ی مورخ هفتم دسامبر دوهزار و هشت اینجانب، نظرتان را به مسایل زیر جلب می کنم.

 

امروز ترجمه­ی فارسی نامه­ی هیجدهم دسامبر دو هزار و هشت  شما که خطاب به من نوشته­اید را از طریق چند تن از فعالان کارگری در ایران دریافت کردم. در ضمن به من اطلاع دادند که ترجمه­ی فارسی همین نامه، در سایت­های اینترنتی فارسی زبان نیز درج گردیده است.

 

آقای جورجتی،

 

۱ – آیا به نظر شما این اصولی نیست که نامه­ای خطاب به هر فرد را پیش از ارسال به دیگران حداقل برای خود آن شخص ارسال کنند؟ لطفآ اصل نامه خود را برای من بفرستید.

من آن نامه را با صفت فردی و با مسئولیت شخصى خود و کاملا غیرعلنى نوشته بودم که البته شما نیز اذعان کرده­اید که فقط براى شما چهار مسئول اصلى کنگره کار کانادا ارسال کرده بودم.

 

٢- درترجمه­ی فارسی نامه­ی شما آمده است که من در نامه­ی پیشین خود به شما،  بخش بین­المللی کنگره کار کانادا را متهم کرده­ام که با خانه کارگر جمهورى اسلامى همکاری می­کند. اگر نامه­ی مرا یک بار دیگر با دقت بخوانید متوجه خواهید شد که من چنین مطلبی ننوشته­ام. من به نامه­اى از کارمند شما، آقای مهدى کوهستانی­نژاد که در ارتباط با من نوشته بود اشاره داشتم. ایشان درنامه­ی خود اظهار کرده بود که فعالان اتحاد بین­المللى از نام  CLC استفاده می­کنند و اگرCLC به فعالان اتحاد بین­المللی بگوید که با خانه کارگر همکاری کنند، آنها این کار را می­کنند. من در نامه­ام این موضوع را توضیح داده­ام، چرا که از شما انتظار داشتم در برابر چنین اتهام­های واهى و برخوردهای عارى از هرگونه واقعیتى از جانب کارمند خود، واکنشی اصولی داشته باشید.

 

٣ – در مورد تلاش ناموفق آقاى کوهستانى­نژاد جهت مرتبط کردن برخى از فعالان کارگری ایرانى در خارج از کشور به سولیداریتی سنتر، با پاسخى که دادید مشخص شد که شما  کوچکترین تمایلى به حقیقت­یابى ندارید، وگرنه می­توانستید از طریق تماس با فعالان کارگرى در خارج از کشور که آقای کوهستانی­نژاد در این مورد با آنها ارتباط برقرار کرده بود، خواهان مکاتبه و یا تحقیق راجع به این مسئله شوید. شما به جاى کوچکترین تلاشى براى کشف حقیقت، پاسخ نامه­ی شخصى و غیر علنى مرا به صورت علنى و همراه با اتهام­هایی کاملا دروغ و از منظر حقوقى قابل شکایت، براى سایت­هاى فارسی ارسال کرده­اید. من به عنوان یک عضو اتحاد بین­المللی و یک فعال کارگرى، به شما و اتهام­های دروغینى که علیه اعضاى اتحاد بین­المللی در این نامه بیان داشته­اید، اعتراض شدید کرده و آن را محکوم می­کنم. شما که هرگز کوچکترین ارتباط شفاهى و یا کتبى با اعضاى اتحاد بین­المللی نداشته­اید چگونه به خود اجازه داده­اید اقدام به چنین اتهامی بکنید؟ یکی از اصول جنبش کارگری که ما با تمام وجود از آن دفاع می­کنیم استقلال تشکل­های کارگری از هر دولت و نهاد سرمایه داری است. براى همگان کاملا آشکار است که  اتحاد بین­المللى چنان موضع قاطعى علیه هرگونه نهاد وابسته به  دولت­ها از جمله سولیدایتى سنتر دارد که نه تنها کوچکترین تمایلى به هیچگونه تماس و یا همکارى با این قبیل نهادها ندارد، بلکه اگر کسى چنین تمایلى داشته باشد هرگز نمی­تواند عضو اتحاد بین­المللى باشد و اگر شخصی از قبل عضو باشد  به یقین همچون آقای کوهستانی­نژاد از اتحاد بین­المللی اخراج می­گردد. به هرروی، پاسخ غیرواقعی شما موجب تأسف عمیق است. جدا از اینکه آیا کارمند شما این دروغ­ها را نوشته و شما فقط آن را غیرمسئولانه امضا کرده­اید یا اینکه در این دروغگویى شریک هستید، این مسئله نمی­تواند بدون پیگیرى بماند و به این وسیله ازشما می­خواهم که به طور رسمی از همه­ی فعالان اتحاد بین­المللی پوزش بخواهید.   

  

 

باید به شما یادآور شوم که من به خاطر رسیدن به پست و مقام به جنبش کارگری روی نیاورده­ام، بلکه به خاطر فعالیت­های کارگری نزدیک به ده سال از زندگی خویش را در زندان­های دولت­ ایران چه در زمان رژیم سلطنتی و چه در دوره­ی جمهوری اسلامی گذرانده­ام و برای استقلال طبقاتى تشکل­های کارگری از دولت­ها وعلیه نظام سرمایه داری و نهادهاى حکومتى همچون خانه کارگر و شوراهاى اسلامی، تمام هستی خود را نزدیک به ۵۰  سال فعالیت، در این مسیر هزینه کرده­ام. بنابراین، به سهم خودم و بدون کوچکترین ادعایى همواره در مقابل کسانی که قصد دارند ارتباط با کارگران را پلی برای جاه­طلبی شغلی و یا پیشبرد اهداف بوروکراتیک و رفرمیستى  خود کنند و به شکلی این جنبش نوپای کارگری در ایران را اسیر اهداف دولت­ها، کارفرمایان و سرمایه داران کنند ایستادگی کرده و