شورش در آمریکا و جهان در راه است؟!

ارتش آمریکا خود را برای مقابله با شورش آماده می کند
حکومت نظامی در آمریکا پیشنهاد شده است

ناصر اصغری
روزنامه Phoenix Business Journal روز چهارشنبه ١٧ دسامبر مطلبی غیرعادی و فوق العاده منتشر کرد که در نوع خود چهره جهان امروز و بطور مشخص وضعیت امروزه آمریکا را جلو چشمان جامعه به نمایش گذاشت. مؤسسه U.S. Army War College مدرسه ای که بالاترین مقامات ارتش آمریکا را آنجا تربیت می کنند، در گزارشی که اخیرا منتشر کرده است گفته است که پنتاگون باید منابع خود را برای مقابله با شورش های احتمالی داخلی، در صورتی که وضعیت بحران اقتصادی حاضر منجر به شورش شود، آماد کند.

 در این یادداشت همچنین آمده است که رئیس صندوق بین الملل پول، Dominique Strauss-Kahn هم همان روز ١٧ دسامبر هشدار داده است که در صورت عدم رسیدگی به وضعیت بحران اقتصادی کنونی، احتمال شورش در بسیاری از کشورهای دیگر نیز بالا خواهد گرفت. دو تن از اعضای مجلس سنا و کنگره آمریکا گفته اند که رئیس خزانه داری آمریکا، Henry Paulson، در سپتامبر با آنها در باره احتمال اعلام حکومت نظامی حرف زده بود. رؤسای پلیس همه شهرها از این موضوع خبر دارند و دارند یواشکی آماده می شوند. همه این اطلاعات جنجالی را در آن یادداشت کوتاه بیان کرده است. خواندن این نوشته را که لینک آن در انتهای این نوشته آمده است، به خوانندگان این یادداشت توصیه می کنم.
فعلا معلوم نیست چه اتفاقی خواهد افتاد. معلوم نیست پلیس و ارتش آمریکا، حداقل در خود آمریکا چقدر توانائی مقابله با چنین وضعیتی را دارند. برای نویسنده این سطور معلوم نیست که جامعه آمریکا چقدر از این وضعیت خسته است. اما آنچه که معلوم است و هیئت حاکمه آمریکا هم با تمام دم و دستگاهش آن را اعتراف می کند، این است که خون مردم را در شیشه کرده اند. برای بیش از ٣ دهه زنجیر سرمایه داران را، همانند سگان هاری که چیزی جزء لت و پار کردن دیگران را نمی دانند، پاره کرده و به جان هر چه مدنیت بود انداختند. راسیسم را توجیه کردند. مذهب را دوباره به جان مردم انداختند. گرسنگی را حق فقرا دانستند و خلاصه هر چه که به نظر می رسید متعلق به گذشته است، دوباره زنده کردند. در همین یکی دو سال گذشته هر آنچه را که مردم به خیال خودشان پس انداز کرده بودند را از دستشان گرفتند و در عوض به دوستانشان در مؤسسات بزرگ مالی و غیره دو دستی تقدیم کردند.
یکی از مؤسسات مالی آمریکا وقتی که داشت ورشکست می شد، از دولت این کشور کمک هنگفتی دریافت کرد. این مؤسسه به قول ژورنالیسم نان به نرخ روز خور، باید کسی را در این مؤسسه مسئول چنین وضعیتی می دانست. رئیس این مؤسسه تحت عنوان بازخرید مجبور شد که از سمت خود بازخرید بشود. اما بازخرید ایشان همانند بازخریدی نبود که میلیونها بیکار شده با آن روبرو شدند. به ایشان بیش از ١۵٠ میلیون دلار ناقابل تعلق گرفت! بیش از ٢ میلیون نفر، بنابر آمار رسمی و دولتی آمریکا، در سال ٢٠٠٨ بیکار شده اند. روزنامه گاردین چاپ لندن، یکی دو هفته پیش خبر داد که بر اساس تحقیقات یکی از مؤسسات اقتصادی در انگلیس، در سال ٢٠٠٩ در آمریکا، ماهی بیش از یک میلیون نفر کارشان را از دست خواهند داد. واقعا انتظار نمی رود چنین وضعیتی حداقل به شورش منجر شود؟!

http://phoenix.bizjournals.com/phoenix/stories/2008/12/15/daily34.html

٢٠ دسامبر ٢٠٠٨