شرایط بحرانی و متشنج دولت و ارگانهای حاکمیت و ارتش در ترکیه بعد از کودتای نافرجام به این زودیها پایان پذیر نیست

شرایط بحرانی و متشنج دولت و ارگانهای حاکمیت و ارتش در ترکیه بعد از کودتای نافرجام به این زودیها پایان پذیر نیست

روابط متشنج و نا هموار دولت با اروپا و روسیه و امریکا ( اگر چه اروپا و آمریکا از وضع موجود در سیاستهای دولت ترکیه راضی نیستند و باب طبع شان نیست اما الترناتیو مناسبتری را برای جایگزینی دولت ترکیه نمی بینند به همین دلیل است که اردوغان کماکان ابزار مناسبی برای غرب می باشد .

فضای سیاسی جامعه در شرایطی انقلابی و سکولار قرار ندارد .

کمونیستها نقش و نگار آنچنانی را در درون جنبشهای کارگری و دیگر اقشار جامعه را ندارند .

اسلام سیاسی فعال است زیرا هم دولت اردوغان را پشت سر خود دارد هم مزایای لازم مورد نیاز از طرف دولتهای اسلامی منطقه را.

نارضایتی بخشی یا نیمی از جامعه نسبت به سیاستهای ضد انسانی دولت اردوغان پراکنده و بی سازمان و بی تشکل است .

در این شرایط چکار باید کرد ؟وظیفه کمونیستها چی هست ؟ مشخصا با چه نوع شعارها و با چه نوع سازمانی باید به میدان امد ؟

دیشب مطلبی کوتاه نوشتم با توجه به مواردی که فوقا بدانها اشاره کرده ام جنگ و تنش امروز ه در ترکیه کودتا و شکست کودتا . دستگیری ارتشیها در سطح وسیع و جنگ دعواهای خیبابانی بین ارتش و پلیس امنیتی دولت اردوغان را بی ربط به زندگی مردم دانستم و می دانم .

اشاره کرده بودم که اینها به جان یکدیگر افتاده اند شاید این اوضاع باعث شود مردم بیدار شوند و مکانیزمهای لازم برای شرایط انقلابی را فراهم نمایند . شاید نتیجه تنش بین ارتش و دولت وپلیس امنیتی باعث شود که دولت بطور کلی در جامعه بی اعتبار شود و خود مردم دست بکار شوند برای تغییر اساسی و بنیادی در جامعه .

شاید کمونیستها با علم و اگاهی از نیاز سیاسی جامعه تلاش کنند و پیشقدم شوند و فدا کارانه در میدان سیاسی اعتبار کسب نمایند و شعارهای که مربوط به زندگی اکثیرت جامعه باشد را سر دهند .

کمونیستها و انقلابیون و کارگران آگاه و روشن فکران بتوانند در این دوره تنش اعتبار دولت و ارتش را همانگونه که هست برای مردم روشن نمایند و توهمات را بر ملا نمایند و مردم را به مبارزات بر حق برابری طلبانه تشویق نمایند .

باز هم می گویم که جنگ و دعوای دولت اردوغان و پلیس امنیتی و ارتش ربطی به زندگی مردم را ندارد اتفاقا باید ازاین اوضاع پر تنش حکومت اردوغان و ارتش و پلیس بهره گرفت و خود را سازمان داد . توفیق پیرخضری ۱۷ماه جولای ۲۰۱۶