نشست سالانه فرقه مجاهد، شایعه دوباره مرگ رجوی،تحکیم صف بندیهای جدید ارتجاع منطقه ای , نقدی به تحلیل اسماعیل هوشیار

مقدمه:

صف بندیهای منطقه خاورمیانه در حال تقویت است.قطب حکومت عربستان در پیوند با حکومت ترکیه بعد از کمک به سازماندهی داعش و تقویت بخشی از اپوزسیون راست حکومت اسلامی در ایران ، بدنبال تقویت پیوندهایش با فرقه مجاهد است. شبکه ماهواره ای در اختیار امثال نوری زاده قرار می دهد و اینبار در جلسه سالانه فرقه مجاهد ، ترکی فیصل (رئیس سابق اطلاعاتش) را می فرستد تا نشان دهد که از سرنگونی رژیم بدست این فرقه اسلامی دفاع می کند.

احزاب مسلح کردستان ایران هم در حال تلاش برای سازماندهی حملات مسلحانه هستند.حزب دموکرات کردستان اغاز کرد و بخشهای راست گرایش کوکله هم الان دارند خودشان را اماده می کنند.ظاهرا اربابانی در جاهائی دارند نخ اینها را می کشند. قرار است دوباره فشار به رژیم اسلامی از سوی این مهره ها بالا رود.

احتمالا سرکوب داعش در عراق و سوریه در دستور حکومت امریکا و غرب قرار دارد و اینها واهمه دارند که خلاء ناشی از سقوط داعش توسط رژیم اسلامی پر شود! اینست که دارند رژیم اسلامی را از همین الان زیر فشار قرار می دهند تا در منطقه زیادی خاک هوا نکند! این مدل اپوزسیون ایرانی فقط بدرد همین بازیها می خورد برای غرب!

دوست خوبم اسماعیل هوشیار تحلیلی در همین موضوعات و در ارتباط با خبر مرگ دوباره مسعود رجوی ارائه داد(۱) که فکر می کنم بد نیست نقدهایم را به ایشان ارائه دهم.فکر می کنم نقدها به اسماعیل هوشیار کمکی باشد به گسترش و تعمیق نقد به متد بخشی از جدا شدگان از فرقه مجاهد و از این جهت مهم است:

 

(۱)جایگاه اسماعیل هوشیار در میان جداشدگان از فرقه مجاهد:

 من سالهاست همکاری نزدیکی با اسماعیل هوشیار دارم.ایشان از جداشدگان فرقه مجاهد است که در عراق از این فرقه جدا شد و بر خلاف اکثریت چداشدگان از این فرقه یک دم از مبارزه بر علیه حکومت اسلامی و برای توسعه افکار مترقی و ازادیخوهانه و نقد فرقه مجاهد دست برنداشت.بارها هم توسط فرقه مجاهد به نوکری و مزدوری رژیم اسلامی متهم شده و خوشبختانه مثل بسیاری از جداشدگان زیر فشار روانی شانتاژ به سکوت وادار نشده است.این از خصائل مهم اسماعیل هوشیار است و تا همینجا باید به او تبریک گفت.

در میان جداشدگان فرقه مجاهد اکثریتشان سکوت کرده اند یا منعقل شده اند در خارج یا به ایران برگشته اند. برخیشان مثل حبیب بکتاش به فرقه مشابه مثل حزب کمونیست کارگری پیوستند و در انجا همان متدها را ادامه می دهند با پوشش چدید! برخی مقل رضا ازموده مدتی به فرقه کمونیست کارگری پیوستند و بعد استعفا دادند و بازهم “مهر سکوت” بر لب زده اند و حاضر نیستند نقدی جدی به ذشته خود در این دو فرقه بدهند.

از دید من اعضا و جدا شدگان از فرقه مجاهد بخاطر برخوردهای فرقه ای روانی طولانی مدت هم از جهت فردی و هم از جهت فرهنگی دچار لطمات شدید هستند و سالها و سالها باید کمک بگیرند.این خودش موضوع مطالعه و بحثهای  دیگریست.

ماندن در فرقه مستلزم از دست دادن هویت فردی است و مغزشوئی سیستماتیک سالها و سالها اثرات سوأ بر انسانها می گذارد.صدمات ناشی از نابودی هویت فردی گاها جبران ناپذیر هستند و ناخوداگاه انسانها را تحت کنترل قرار می دهد. لذا فرد بدون اینکه بخواهد حتی وقتی ظاهرا درون فرقه نیست به تکرار مهملات فرقه ای ادامه می دهد!

 

(۲) تحلیل اسماعیل هوشیار در موضوع خبر مرگ رجوی  (۱)

اسماعیل هوشیار ابتدا مثل مبلغین فرقه رجوی تکرار می کند که مجاهدین مهمترین اپوزسیون هستند و با تجربه ترین ! بعد می گوید که ایشان به حرف سخنگوی فرقه که رجوی نمرده بیشتر باور دارد! سپس مثل تحلیل گران فرقه، دنبال علل انتشار خبر مرگ رجوی در بیرون فرقه می گردد!اسماعیل هوشیار در این ویدئو و در نوشتهای فیسبوکیش به انها که از خبر مرگ رجوی خوشحال می شوند می تازد! فراخوان می دهد که جای خوشحالی نیست!

خوب این موضع گیریها ریشه در چه دارد؟ من مدعی هستم که اینها باقیمانده دوران قدیم اسماعیل هوشیار است.

اولا:ایا فرقه مجاهد اساسا اپوزسیون است؟ من می گویم نه! این فرقه اسلامیست و حامی نظام سرمایه داری.لذا اساسا اپوزسیون نیست همانطور که طالبان و داعش اپوزسیون نیستند! همانطور که روحانی اپوزسیون نیست!این خود فرقه است که مرتب خودش را باد می کند و یاد اوری می کند که “بزرگترین است”!

دوما: فرقه ای که بارها و بارها در سیاست قیقاج زده از حمایت از اقا خمینی به حمایت از صدام به حمایت از خط راستهای امریکا به هر دریوزگی  و خودفروشی دست زده اسمش “با تجربه ترین” است؟!

سوما: چرا عامل اصلی تکرار شایغات در مورد رجوی در بحث اسماعیل هوشیار جائی ندارد؟ فرقه رجوی از رجوی امام زمان ساخته برای تستفاده های روانی و سیاسی معین.این اولین بار نیست شایعه مرگ رچوی بالا می گیرد.این عامل اصلی تدوام این شایعه هاست! سیاستهای خود فرقه رجوی!

چهار: اسماعیل هوشیار “مهمانان نشست را خوب بررسی نمی کند” راست ترین شخصیتهای دنیا مثل گینگریچ در امریکا کنار شیخ سعودی در نشست فرقه شرکت می کنند! چرا این فرقه همچنان دارد به گدائی اینها می رود؟

(۳)صف بندی جدید منطقه ای و نقش فرقه مجاهد:

با اسماعیل هوشیار موافقم که ایستادن فرقه در کنار حکومت عربستان و عملیات نظامی احزاب ناسیونالیست کردستان در ارتباط با هم است. همانطور که در مقدمه گفتم حکومتهای غرب می خواهند به داعش حمله اساسی بکنند و لازم دارند نقش رژیم اسلامی را در وضعیت تدافعی نگه دارند.لذا برجام و توافقهای قبلی را هم ممکنست زیر سوال ببرند و فشار بر رژیم اسلامی را تشدید کنند.خصوصا اگر گرایش ترامپ به ریاست جمهوری برسد.

فرقه مجاهد همچنان برای گرفتن سهمی از قدرت به گدائی و استان بوسی حکومتهای غرب ادامه خواهد داد.این شده “تجربه سیاسی ” این فرقه که خودش مدعی “مهمترین اپوزسیون رژیم است”!

فرقه مجاهد شانسی برای نفوذ در جامعه ای که از اسلام زده شده  ندارد.این فرقه اسلامی شیعی شانسش اینست که مثل خمینی با چتر غرب در ایران فرود اید! باید سناریوی سیاهی باشد تا رجوی یا مریم مهر تابان یا لمپن های حامی این فرقه بتوانند عربده زنان به قدرت کشانده شوند. اینسات که این فرقه از همان ابتدای انقلاب ۵۷ به باند بازی با قدرت و قدرتمداران و “لابی گری” تکیه کرده و الان یک مافیای بزرگ اقتصادی با پولهای باد اورده صدام ایجاد کرده. اسناد می گویند که در دورانی طولانی سالانه ۵ میلیون بشکه نقت مردم عراق بدست صدام به رجوی تحویل می شده. اینست که اینها کنفرانسهای انچنانی و تجمع های این چنینی راه می اندازند و مزدبگیرانی از همه کشورها مثل رژیم اسلامی در جیب دارند!

 

(۵) ایا از مرگ رجوی باید خوشحال شد یا ناراحت؟

در بحثی مشابه در مورد بن لادن تاکیید کردم که مخالف اعدام بن لادن یا صدام یا خامنه ای هستم.اینجا هم تاکیید می کنم که مخالف اعدام رجوی یا سایر اراذل فرقه رجوی هستم.اینها را مقدمه می گویم.رجوی اگر زنده باشد مکنار مریم رجوی باید به دادگاه علنی کشیده شود برای همه انچه کرده چه بر سر مخالفانش در فرقه و چه بر سر مردم عراق و ایران. همانطور که حاکمان رژیم اسلامی و بن لادن یا صدام یا فذافی باید به محاکمه کشیده می شدند.

اما چرا من یا هر ازادیخواه دیگر از مرگ رجوی خوشحاتل نباشد؟ از مرگ بن لادن اگر عمدی و اعدام نباشد خوشحال نشود؟ مثلا اگر فردا بگویند رجوی مثل خمینی سرطان گرفته و مرده باید عزا بگیرم؟ سینه زنی کنم؟ به انها که خوشحال می شوند فحاشی کنم اتهام بزنم؟!

اجازه بدهید این احساسات متناقض را کناری بگذاریم بپذیریم که شاید احساسات را نمی شود منطقی کرد! اما حداقل بپذیریم که هر کس وقتی نام رجوی و خبر مرگش را می شنود محق است احساستش را بگوید و به این خاطر نوکر و مزدور نیست!

خلاصه کنم:

اگر خبر مرگ نگبتی مثل رجوی عده ای را خوشحال کرده حق دارند! نمی شود مدافع ازادی و جامعه انسانی بود و از رفتن این چهره ننگ الوده ناراحت شد! همانطور که من از مرگ خمینی بسیار خوشحال شدم!

اما مهمتر از این ، باید روی تغییر  دینامیزم قدرت در منطقه روی نقش ارتجاعی فرقه مجاهد و هم دستی اش با رژیم عربستان روی افشای فرقه رجوی بعنوان پوزسیون و نه اپوزسیون تاکیید کرد.

نباید مردم ایران یک لحظه فریب نمتدهای تبلیغاتی فرقه ای را بخورند .فعالین سابقه این فرقه باید هوشیارتر باشند و مسمومات فرقه ای را در ذهنشان بیایبند و اگانه بروبند! اینها توصیه های من به رفیق خوبم اسماعیل هوشیار!

منابع دیگر:

(۱)شایعه مرگ مسعود رجوی ، چرا ؟؟(اسماعیل هوشیار)

https://www.youtube.com/watch?v=EJlRerATbZs&feature=youtu.be

(۲)برخی نقدها به اسماعیل هوشیار از: سعید صالحی نیا:

اسماعیل هوشیار و تئوری” کبریت در باد “برای دفاع از “اعتراض عریان”

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۴/۶۰۱-اسماعیل-هوشیار-و-تئوری-کبریت-در-باد-برای-دفاع-از-اعتراض-عریان

پاسخی کوتاه به دوست خوبم اسماعیل هوشیار:پیرامون سوال یا نقدش در مورد مقاله “تابو و عبور از تابو”

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١٢/۲۴۷-پاسخی-کوتاه-به-دوست-خوبم-اسماعیل-هوشیار-پیرامون-سوال-یا-نقدش-در-مورد-مقاله-تابو-و-عبور-از-تابو

چرخه “سرشار از تناقض:اشاره ای به تحلیل اسماعیل هوشیار به انشعابات کمونیزم کارگری

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١٢/۲۴۳-چرخه-سرشار-از-تناقض-اشاره-ای-به-تحلیل-اسماعیل-هوشیار-به-انشعابات-کمونیزم-کارگری

(۳)آرشیو نقد به فرقه مجاهد از: سعید صالحی نیا (اپدیت ۱۶ ژوئن  ۲۰۱۴)

 ادامه دگردیسی فرقه مجاهد به سمت یک پروژه راست “آلترناتیو”

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۴/۶۴۸-ادامه-دگردیسی-فرقه-مجاهد-به-سمت-یک-پروژه-راست-آلترناتیو

ادامه دگردیسی فرقه مجاهد به سمت یک پروژه راست “آلترناتیو”

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۴/۶۴۸-ادامه-دگردیسی-فرقه-مجاهد-به-سمت-یک-پروژه-راست-آلترناتیو

رهبری فرقه مجاهد از پیروانش چه می خواهد؟

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١٣/۳۲۹-رهبری-فرقه-مجاهد-از-پیروانش-چه-می-خواهد؟

چرا سوالات بی پاسخ؟در حاشیه بیست و پنجمین سالگرد “عملیات فروغ جاویدان”

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١٣/۳۸۰-چرا-سوالات-بی-پاسخ؟-در-حاشیه-بیست-و-پنجمین-سالگرد-عملیات-فروغ-جاویدان

بازی با برگ فرقه مجاهد و رویاهای حکومت امریکا

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١٢/۲۹۰-بازی-با-برگ-فرقه-مجاهد-و-رویاهای-حکومت-امریکا

بار دیگر ، ساکنین شهر اشرف در لابلای چرخهای ارتجاع در حاشیه حمله مزدوران حکومت عراق به ساکنین شهر اشرف

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١١/۱۰۹-بار-دیگر-،-ساکنین-شهر-اشرف-در-لابلای-چرخهای-ارتجاع-در-حاشیه-حمله-مزدوران-حکومت-عراق-به-ساکنین-شهر-اشرف

گفتگو با اسماعیل هوشیار در موضوع بیماری فرهنگی اتهام زنی امنیتی در فرقه مجاهد و اپوزسیون

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١١/۸۸-گفتگو-با-اسماعیل-هوشیار-در-موضوع-بیماری-فرهنگی-اتهام-زنی-امنیتی-در-فرقه-مجاهد-و-اپوزسیون

لزوم برخورد همه جانبه به اتهامات فرقه مجاهد در حاشیه لجن پراکنی های نقاش باشی اعظم آیت الله رجوی!

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١١/۸۵-لزوم-برخورد-همه-جانبه-به-اتهامات-فرقه-مجاهد-در-حاشیه-لجن-پراکنی-های-نقاش-باشی-اعظم-آیت-الله-رجوی

حذف نام فرقه مجاهد از لیست “تروریستها” و ربطش به” احقاق حقوق مردم ایران!”

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠٠٩/۳۱۷-حذف-نام-فرقه-مجاهد-از-لیست-تروریستها-و-ربطش-به-احقاق-حقوق-مردم-ایران

جایگاه فرقه مجاهد در سیاست:در حاشیه “پیام رجوی”(تاریخ ۸ آذر ۱۳۸۷) در مورد قرارداد حکومت عراق و رژیم بوش

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠٠٩/۳۱۶-جایگاه-فرقه-مجاهد-در-سیاست-در-حاشیه-پیام-رجوی-تاریخ-۸-آذر-۱۳۸۷-در-مورد-قرارداد-حکومت-عراق-و-رژیم-بوش

تراژدی فرقه مجاهد:در حاشیه حمله نظامی رژیم عراق به قرارگاه اشرف

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠٠٩/۲۳۳-تراژدی-فرقه-مجاهد-در-حاشیه-حمله-نظامی-رژیم-عراق-به-قرارگاه-اشرف

حمایت فرقه رجوی از “سبز موسوی”!

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠٠٩/۱۷۰-حمایت-فرقه-رجوی-از-سبز-موسوی

“مجاهدین” زیر چرخدنده سیاست!

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠٠٧/۳۳۲-مجاهدین-زیر-چرخدنده-سیاست