عبدالله مهتدی و اعلامیه حقوق بشر نامه‌ای سرگشاده به حزب دمکرت کردستان ایران ,سازمان اتحاد فدائیان خلق ,سازمان فدائیان خلق – اکثریت

کیوان ثنایی

عبدالله مهتدی و اعلامیه حقوق بشر نامه‌ای سرگشاده به حزب دمکرت کردستان ایران ,سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران ,سازمان فدائیان خلق ایران- اکثریت

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند               چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند

در یکی از سایتهای اینترنتی اطلاعیه‌ای به مناسبت شصتمین سالروز صدور اعلامیه جهانی حقوق بشر را به امضای چند سازمان و حزب سیاسی ایرانی و حزب که اقای عبدالله مهتدی رهبری ان را دارد، خواندم. نکاتی در این اطلاعیه امده است که توجه من را به خود جلب کرد. اقای مهتدی در شرایطی زیر این اطلاعیه را امضا می کند و از حقوق بشر دفاع میکند که خودش حق افراد را پایمال می کند و از موقعیت و مقامی دارد استفاده نامشروع می‌کند. اقای مهتدی در سال ۲۰۰۶ شخصا مبلغ پنجا‌ه و پنج ۵۵۰۰۰ هزار یورو را در اسکناسهای ۵۰۰یورویی به مدت یک سال با درخواست مکرر ایشان از من گرفت و تا الان که این نامه را می نویسم. اقای مهتدی حاضر نبوده که به قرادادی که با دست خود نوشته عمل کند. اقای مهتدی خوب می داند که این پول متعلق به بانک است و من ماهانه سود زیادی به بانک می دهم برای پولی که اقای مهتدی حاضر به پس دادن ان نیست. من بیش از صد نامه به اقای مهتدی نوشتم و از ایشان خواستم که این پول من را پس بدهد. ولی اقای مهتدی حتی یکبار هم به این نامه‌های من جواب نداد.من در یکی از تلفنهایم که میخواستم با اقای مهتدی راجع به پولم صحبت کنم. کسی که گوشی را بلند کرد و به اقای مهتدی گفت که کیوان با شما کار دارد. اقای مهتدی در جواب گفت جواب تلفنش را ندهید. کیوان که دستش به جایی نمی‌رسد. این است حقوق بشر اقای عبدالله مهتدی. این است تئوری کسی که دفاع از حقوق بشر میکند.اقای عبدالله مهتدی از اعتماد و رفاقت من سواستفاده کرد. اقای مهتدی بعدا به جای پس دادن این پول مستقیم و غیر مستقیم به تهدید و ارعاب پرداخت به امید اینکه من از گرفتن حق خودم عقب نشینی کنم. اقای مهتدی با پول من و پولهای دیگر در لندن منزل مجلل می خرد و این در حالی است که من زیر فشار قرض اقای عبدالله مهتدی هستم. این است حقوق بشر اقای مهتدی. افتخار می کند که پول کیوان را بالا کشیده و این پول را نمی خواهد پس بدهد. من کلی پول و انرژی صرف کردم تا این پول را از مهتدی پس بگیرم ولی تا الان هیچ نتیجه‌ای نداده.     
امضای  اقای مهتدی زیر این اطلاعیه  شبیه موعظه و نطق ملاهای حکومت اسلامی است. در این اطلاعیه، اقای مهتدی نقض حقوق بشر را در ایران محکوم می‌کند، اقای مهتدی مخالف غارتگی و جپاول است و از  مراجع بین‌المللی ذیربط می‌خواهد که پرونده‌های جرائم جمهوری اسلامی در این زمینه را جدا پیگیری کنند.
من این پرسش را از اقای مهتدی دارم که کاری که شما با من کردید غیر از کلاهبرداری هیچ کلمه‌ای دیگر را نمی‌توان بکار برد. شما من را تهدید کردید. ایا فکر نمی کنید شما هم دادگاهی احتیاج دارید که به جرائم شما رسیدگی کند. من حاضرم تمام مدارک را برای اثبات این اتهام به این دادگاه ارائه بدهم. مدارک هم صدای خود شما و سایر اعضای دفتر سیاسی و کمیته مرکزی حزبتان است که چگونه با من برخورد کردند.
من در پایان از شما احزاب و سازمانهای سیاسی که با اقای مهتدی این اطلاعیه را امضا کردید از اقای عبدالله مهتدی سوال کنید که اقای مهتدی به چه مجوزی شما حق افراد را پایمال می‌کنید؟ ایا این قراداد که ضمیمه این نامه است امضای شما نیست؟ اقای عبدالله مهتدی این کاری که شما با کیوان ثنایی در مدت این دو سال کردید پایمال کردن همین موازین حقوق بشر نیست؟

                                 کیوان ثنایی-هلند
                          Kay_s75@yahoo.com