یادوارە اعدام ۵٩ نفر از زندانیان سیاسی در شهر مهاباد

یادوارە اعدام ۵٩ نفر از زندانیان سیاسی در شهر مهاباد

در روز ١٢ خرداد ماه سال ١٣۶٢ خورشیدی رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی در شهر مهاباد ۵٩ زندانی سیاسی، ۵٩ فرزند مبارز این شهر را یکجا تیرباران کرد. جنازە بخون آغشتە آنان را در تلوزیون بنمایش گذاشت، تا بە خیال خود مردم را مرعوب و بترساند و با این طرفند راه را بر مبارزات انقلابی شان سد کند.

اعدام و کشتار ۵٩ نفر از مبارزین شهر مهاباد نە اولین و نە آخرین کشتار دستە جمعی رژیم اسلامی حامی سرمایەداری بودە نشان داد کە بدور از هر راه و رسم انسانی و بدور از هرگونە تعهدی بە ابتدائی ترین حقوق زندانیان سیاسی، کشتار دستە جمعی در زندان و خیابان و در ملاء عام را پیشە خود کردە است.

مردم مبارز کردستان از همان ابتدای روی کار آمدن این رژیم منحوس کە سوار بر موج مبارزات تودەهای قیام کنندە بە قدرت رسید، با سیمای جنایتکارانەاش آشنا گشتە و هیچگونە توهمی نسبت بە آن از خود نشان ندادە و در رفراندوم نمایشی دوازدهم فروردینماه ۵٨ نیز با گفتن “نە” بە جمهوری اسلامی موضع روشن و آشکار خودرا نمایش گذاشتە بودند کە اینهم در چشم سران این رژیم تازە بە قدرت رسیدە پوشیدە نماند و با توطئە گری و یورش گستردە  از زمین و هوا بە کردستان دشمنی آشکار و جنایتکارانەشان  را پنهان نکردە و با کشتار از پاوە گرفتە تا سنندج و مریوان و مهاباد و سقز و دیگر شهرها و گسیل سپاه و ارتش و بسیج هیچ دریغی از بمباران، کشتار، شکنجە و زندان و فضای رعب و وحشت ننمود و این اعدام ۵٩ مبارز شهر مهاباد نیز از این قاعدە مستثنی نبودند. کشتار در قارنا، قلاتان، ایندرقاش، صوفیان و سروکانی از کودک و پیر و جوان یادآور حملە دستجات فاشیستی هیتلری را بە ذهن متبادر میکرد.

جنایات اعدام ۵٩ مبارز شهر مهاباد خشم مردم کردستان را بیشتر کرد و مردم کردستان در پاسخ بە فراخوان نیروهای سیاسی روز ١٧ خرداد همان سال را بە روز اعتراض بە اعدام ۵٩ زندانی سیاسی شهر مهاباد تبدیل کردند و بە رژیم فهماندند کە در برابر جنایتهایش سکوت نخواهند کرد و در هر شرایطی بە سیاستهای جنایتکارانەاش اعتراض و افشاگری خواهند نمود.

مردم مبارز و آزادیخواه کردستان کشتار فرزندان مبارزشانرا هیچگاه فراموش نخواهند کرد و با تداوم مبارزە و با اتحاد و یکپارچگی خود در تمام عرصەهای مبارزاتی در جنبش زنان، مبارزات جوانان و دانشجویان، جنبش کارگری و مبارزات روبەرشد آن در کارگاهها و کارخانەها و محیط هائی از جملە کورەپزخانەها، کارگاههای قالیبافی و…. راه را بر درندەجوئی و کشتار و جنایات رژیم جمهوری اسلامی این رژیم حامی سرمایەداران  بستە و هیچگاه آنرا بە حساب قدرت رژیم بەحساب نیاوردە و از ضعف و زبونی این رژیم هار قلمداد میکنند.

مردم مبارز کردستان بە همراه مردم مبارز دیگر نقاط ایران با پافشاری بر آزادی زندانیان سیاسی، گفتن نە بە اعدام بر آزادیهای بی قید و شرط پای میفشارند و در جهت تقویت اتحاد و همبستگی کارگران و زحمتکشان در تشکلهای واقعی شان برای رسیدن بە دنیائی عاری از ستم و نابرابری و انسانی پای میفشارند.

مرگ بر رژیم جمهوری اسلامی ایران!

زندەباد آزادی، برابری، حکومت کارگری!

اردشیر نصرالە بیگی