نگاه ارتجاعی جمهوری اسلامی به زنان کارتن خواب

اخیرا خبری مربوط به عقیم سازی زنان کارتن خواب واکنش های زیادی را برانگیخت. شهیندوخت مولاوردی معاون روحانی در امور زنان، مسئله عقیم سازی زنان کارتن خواب را برای جلوگیری از بارداری مطرح کرده است، که انعکاس نگاه ارتجاعی و ضد انسانی جمهوری اسلامی در برخورد به معضلات اجتماعی است، در این طرح گفته شده است که زنان کارتن خواب در پروسه بارداری درد زیادی متحمل میشوند و بدون ‌هیچ امکانی بچه شان را به دنیا می آورند و چون این بچه ها بدون سرپناه و در خیابان بزرگ میشوند، آسیب های اجتماعی را از نسلی به نسل دیگر گسترش می دهند. در این رابطه گفته است عقیم سازی به عنوان طرحی جهت کاهش آسیب های اجتماعی و جلوگیری از بارداری زنان کارتن خواب در دستور بحث و بررسی دولت است. البته ایشان برای توجیه این عمل زشت و غیر انسانی، میگوید دولت هیچ اقدامی در این رابطه در دستور ندارد و فعلا برسر آن بحث است و قبل از اینکه دولت در این مورد تصمیم بگیرد، ارزیابی کارشناسان وزارت بهداشت و امور اجتماعی نیز لازم است.

سیاست و برخوردهای از این دست به شهروندان جامعه ایران کارنامه ۳۷ ساله جمهوری اسلامی را تشکیل میدهد. نظام اسلامی ایران یعنی خشونت، تجاوز، اعدام، فقر، بیکاری، سلب حقوق و آزادی انسان و …، اینها راه حل های اسلامی رژیم برای بقا خودش بوده است. برخورد ضدانسانی به آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و اخیرا طرح عقیم سازی زنان کارتن خواب نیز ادامه این سیاست است. ماهیت و افکار اسلامی و ارتجاعی رژیم اسلامی ایران هیچ وقت قادر به ارائه راه حل انسانی برای تسکین جامعه و یا کاهش درد و آلام مردم نبوده و نخواهد بود، حتی زمانی که بخشهایی از مردم در بدترین شریط هم قرار گرفته باشند، جمهوری اسلامی طرحی جز خشونت و تجاوز به جسم این انسانها بنظرش نمیرسد. مورد اخیر نیز عقیم کردن زنان کارتن خواب که به گفته شهیندخت مولاوردی دولت در حال گفتگو و بررسی آن است، خشونت آشکار و تجاوز به جسم زنان کارتن خواب و سلب حق یک زندگی طبیعی از آنان است.

فقر و بیکاری و اختناق سیاسی و فرهنگی بستر بسیاری از آسیب ها و آلوده گی های اجتماعی است که در منجلاب حکومت اسلامی سرمایه در ایران پدید آمده است و هر روز بیشتر پا میگرد و گسترش مییابد. جامعه ایران با یک بحران گسترده اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی روبرو است. بیکاری میلیونها جوان آماده بکار که آینده روشنی در مقابل خود نمی بینند، بستر و زمینه مناسبی برای شکار این جوانان توسط باندهای مواد مخدر است. این شرایط بخش قابل توجهی از کارگران، زنان و جوانان را مستاصل نموده و عامل اساسی، تولید فحشا، زنان کارتن خواب، کودک خیابانی، بیسوادی، اعتیاد و … می باشد. افزایش وسیع زنان معتاد و کارتن خواب که تعداد آنها هر روز افزایش می یابد، نتیجه این شرایط و نشاندهنده فلاکت اقتصادی، جامعه ای مختنق و فشار مضاعف بر زنان است که جمهوری اسلامی مسبب اصلی آن است.

زنان کارتن خواب که بخش زیادی از آنها معتاد هستند و بدلیل شرایطی که در آن قرار دارند هر روز نیز تعداد بیشتری به سمت اعتیاد میروند به کمک نیاز دارند، برای جلوگیری از بارداری این زنان قبل از هر چیز باید جا و مکان مناسب برخوردار شوند و مخارج زندگی آنها تامین شود و کمک شوند که به زندگی عادی و اجتماعی برگردند. باید خدمات بهداشتی و درمانی در اختیار آنها قرار گیرد و برای ترک اعتیاد در بیمارستان بستری شوند و شرایطی ایجاد شود که با درمان و برخورد مناسب و انسانی سلامتی خود را باز یابند. جمهوری اسلامی برای رسیدگی به زنان کارتن خواب و سایر معضلات اجتماعی بودجه ندارد، اما بودجه آنرا دارد که سالانه میلیاردها دلار خرج جنگ در سوریه و عراق کند و دها میلیارد دلار برای شهرک سازی حزب الله در لبنان هزینه نماید. سالانه میلیاردها دلار دزدی و چپاول از ثروت اجتماعی در جدال درونی رژیم اسلامی علنی میشود و بیش از این را نیز بدون سر و صدا بالا میکشند ولی برای کمک به زنان کارتون خواب حاضر نیستند کمترین هزینه را متحمل شوند.

هر دولتی که فقط بوی از انسانیت برده باشد خود را در قبال این انسان ها مسئول میداند و تلاش میکند امکانات مادی و معنوی را برای کمک به زنان کارتن خواب و سایر معضلات اجتماعی آماده کند و شرایط زندگی آنها را تغییر دهد. اما جمهوری اسلامی، حکومت تجاوز و تخریب است و وقتی هم به اصطلاح برای “حل” معضلی از دهها معضل اجتماعی موجود بحث و گفتگو میکند به ارتجاعی ترین نتیجه میرسد و ضدانسانی ترین برخورد و تجاوز به جسم زنان کارتن خواب را به عنوان طرح پیشنهاد میکند. هیچ جای دنیا به جز جمهوری اسلامی ایران چنین جواب ضدانسانی به معضلات اجتماعی وجود ندارد. عقیم سازی زنان کارتن خواب که قربانیان فقر و بیکاری هستند، خشونت و آزار و تجاوز دولتی آشکار به جسم و روان این بخش از زنان است.

زنان کارتون خواب نیز مانند سایر معضلات اجتماعی، محصول فقر و محرومیت، بی مسکنی، بیکاری و ناامنی اقتصادی و یکی از اجزاء لایتجزای و تفکیک ناپذیر جوامع سرمایه داری است. اما جمهوری اسلامی در زمینه محرومیت ها اجتماعی نیز جزو مرتجع ترین و بی رحم ترین دولت ها است و در روز خود به خاطر جنایت علیه مردم ایران، رواج اعتیاد در ابعاد باور نکردنی، اعدام، شکنجه، تجاوز، زن آزاری، کودک آزاری، وجود دهها هزار کودک کار، دها هزار بی سر پناه و کارتن خواب که بخش زیادی از آنها را زنان تشکیل میدهند و به زیر خط فقر کشاندن چند ده میلیون از کارگران و انسانهای فاقد سرمایه و… در ردیف اول متهمان جنایات علیه بشریت قرار خواهد گرفت.

۱۹ مه ۲۰۱۶

.

.