ازکوزه همان برون تراود که دراوست ( در مورد اتحادیه ملایان حزب دمکرات کردستان )

رضا دانش

شکست امریکا در باتلاق عراق ازیک سو سبب شد اسلام سیاسی درمنطقه جان تازه ای بگیرد،واز سوی دیگر دراثر این شکست ناسیونالیزم کرد دچاربحران وانشعابات متعدد شد.حزب دمکرات یکی ازاین احزاب بود که بعلت بی افقی وبر باد رفتن امید وآروزی به قدرت رسیدن دچار انشعاب گردید.

حزب دمکرات کردستان ایران جهت چاره اندیشی ورهایی ازعواقب بحرانی که درآن گرفتار شده است و درادامه سیاستهای ارتجاعی وعقب مانده خود اقدام به تشکیل "اتحادیه علمای دینی کردستان ایران " کرد.

در بیانیه تشکیل اتحادیه علمای دینی ازسوی دمکرات به پیوند تاریخی وعمیق وغیرقابل انکار خلق کرد با اسلام اشاره شده وآمده است، تاریخا دستورات وسنتهای اسلامی همواره معیار حرکات و شیوه زندگی مردم کرد بوده است وسفارش شده است چون دین اسلام دین اکثریت مردم است باید مورد احترام باشد ومثل یک نمونه موفق ومانند بنیادهای یک حرکت اجتماعی باید نقش خود را در اجتماع بازی کند.

درمورد این پیوند تاریخی وعمیق وغیرقابل انکاراز دید حزب دمکرات باید گفت این پیوند تاریخی براساس قدرت سرکوب ومبتنی برقوه قهریه شکل گرفته است ودرادامه برتوهم وناآگاهی مردم قوام یافته است ، دستورات وسنن اسلامی که آقای هجری و دوستانش حرکات وشیوه زندگی مردم را تاریخا با معیارآن می سنجند به استناد سابقه وکارکرد حکومتهای اسلامی واحزاب متعلق به اسلام سیاسی وبنا به ماهیت قوانین اسلامی با ارزشهای انسانی مغایراست ، این دستورات وسنن با آزادی وبرابری درتناقض است ، موجودیت زن را به عنوان انسان رد میکند، سنگسارودست وپا وسربریدن بخشی ازآن سنن ودستورات است اما به گفته حزب دمکرات چون دین اکثریت است باید به آن احترام گذاشت !!! حزب دمکرات قصد دارد برای جذب نیرو در شرایط فعلی ومذاکره و سازش در آینده ازاتحادیه ملاهای کرد استفاده کند.

اما فراخوان دهندگان اتحادیه علمای دینی دریک مورد حق دارند اسلام سیاسی نمونه ی موفقی دربنیاد نهادن یک حرکت ارتجاعی گسترده بوده است .ازافغانستان و پاکستان تا عراق ولبنان وفلسطین توسط اسلام سیاسی وبراساس همین دستورات وسنن اسلامی مورد استناد آقایان درچنگ تروریسم اسلامی گرفتارآمده است وروزانه صدها نفرطبق قوانین اسلامی دراین کشورها کشتارمیشوند،بمب گذاری دراماکن عمومی وعملیات انتحاری تنها بخش ناچیزی ازاقدامات این سنن ودستورات مورد احترام آقایان درمبارزه اسلام سیاسی با کفروالحاد است،درایران تحت حاکمیت اسلامی سرمایه سنگساروشلاق زدن واعدام وشکنجه به امری روزمره تبدیل شده است.

اتخاذ این سیاست آگاهانه وبرمبنای مقتضیات زمانی وخارج شدن از بن بست سیاسی صورت گرفته است و گامی است درراستای نزدیک شدن به جمهوری اسلامی به منظورمذاکره وسازش و سهیم شدن بورژوازی کرد درقدرت ازطریق وساطتت آخوندهای دمکرات درکردستان است.

هدف احزاب ناسیونالیست کرد تنها سهیم شدن درقدرت است وبرای سازش با حکومتهای منطقه ای ازهیچ کاری رویگردان نیستند وحد ومرزی برای خود نمی شناسند، درپیش گرفتن سیاستهای ارتجاعی وعقب مانده برای رسیدن به این هدف به بخشی ازموجودیت این احزاب تبدیل شده است.

مردم آزادیخواه وبرابری طلب با تکیه برتجربیات سی ساله خود ازحاکمیت اسلام سیاسی سرمایه وجنایات بیشمارآن فریب این سیاستهای عقب مانده بورژوازی کرد را نخواهند خورد وبانیان این گونه سیاستها ی فریبکارانه به دلیل وجود کمونیسم دخالتگرواجتماعی درجامعه کردستان جز انزوا و ورشکستگی سیاسی بیشتر نصیب دیگری نخواهند برد.