به کارگران کولبر مرزی

بدنبال بسته شدن بسته شدن نوار مرزی و دیگر بازارچه های حمل و نقل کالا توسط جمهوری اسلامی، در هفته گذشته هزاران نفر از کولبران شهرهای بانه، مریوان، سردشت و سروآباد مقابل ادارات و فرمانداری‌ها دست به اعتراض زدند. این اعتراضات و همچنین اعتصاب بازاریان همچنان ادامه دارد. روز یکشنبه ۵ اردیبهشت کولبران مرزی پیرانشهر و مهاباد نیز به این حرکت پیوسته و در مقابل فرمانداری دست به تجمع زدند. تجمع اعتراضی کارگران کولبر مرزی میتواند و باید خواستها و مطالبات اساسی آنان را متحقق کند.

شرایط مشقت بار زندگی شما هر روز مشقت بار تر از قبل شده است. عدم تامین حداقل زندگی اقتصادی، عدم امنیت جانی که سالانه تعداد زیادی از همکاران شما را بوسیله قداره بندان و آدمکشان رژیم اسلامی به کام مرگ میبرد و دهها مصیبت دیگر، از سوی حاکمان و کاربدستان رژیم اسلامی به شما تحمیل شده است. بستن محل ها و مراکز حمل و نقل بار توسط کاربدستان حکومت، سیاست و شگردی جهت تامین سود هرچه بیشتر در بده و بستانهای تجاری در مناطق مرزی و همچنین غارت زحمت و دسترنج شما کولبران است. اعتراضات و تجمعات برحق شما میتواند با طرح خواستهایتان به نتیجه برسد.

در تجمعات و اعتراضات عمومی خود بهمراه خانواده هایتان اعلام کنید:
موقعیتی که ما کارگران بیکار در شهر و روستاهای مناطق مرزی با آن مواجه هستیم، بر اثر شرایطی است که بر ما کارگران بیکار حاکم شده است. شغل کولبری در مناطق مرزی تاکنون خطرات جانی و مالی فراوانی برای ما کارگران بوجود آورده است. مرگ بیش از صدها نفر در سال، آواره گی و محرومیت خانواده و فرزندان همکارانمان از تنها نان آور خانه و دهها معضل و مصیبت دیگر بر سرنوشت کار و زندگی ما کارگران کولبر در مناطق مرزی، هر روز و هر ساعت فاجعه ای را برای ما خلق کرده است. ما کارگران کولبر تا به امروز فریاد رسی نداشته ایم. باید به این وضعیت یکبار برای همیشه پایان داده شود.

اعلام کنید که:
۱- ما خواهان برسمیت شناختن شغل کولبری بدون هیچ گونه کنترل و مزاحمتی هستیم
۲ – امنیت شغلی ما کارگران کولبر باید تضمین شود.
۳- در صورت برسمین نشناختن شغل کولبری ما خواهان حقوق بیکاری هستیم
۴- تحت هیچ شرایطی نباید اموال ما کارگران کولبر ضبط و مصادره شود.
علاوه بر این خواستها، هر مطالبه دیگری که از نظر شما باید تامین و تحقق یابد را به این ابتدایی ترین خواستها اضافه کنید.
از آنجا که شما کارگران کولبر مرزی از تشکلی که بتواند از حقوق حقه و مطالبات تان حمایت کند محروم هستید لذا میتوانید مجمع عمومی تشکیل دهید و از میان خود افرادی را بعنوان نماینده و سخنگوی خود انتخاب کرده که پیگیر مطالبات کارگران کولبر مرزی باشند. در مجمع عمومی بر سر ادامه اعتراضات و تجمعات خود تصمیم گیری کرده و آنرا به اجرا بگذارید.
مردم آزاده شهرها و روستاهای مناطق مرزی، از حرکت اعتراضی کارگران کولبر مرزی وسیعا حمایت کنید. آنها فریاد رسی ندارند و به حمایتهای شما مردم نیازمندند.

دوشنبه ۶ اردیبهشت ۹۵