اینها دیگر کیستند؟‌ در دفاع از فعالین کارگرى و طبقه کارگر

تحرک شور انگیز و قابل توجهی به مناسبت اول ماه مه ، روز همبستگی جهانی طبقه کارگر،از سوی فعالین کارگری ، معلمان و تشکل های کارگری و معلمان بوجود آمده است.

بیانیه رادیکال  اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده از زندان اوین و زیر شدیدترین فشار های سیاسی و امنیتی، در دفاع از طبقه کارگر و معیشت و منزلت میلیونها انسان ،که هر روزه از فروش نیروی کار امرار معاش میکنند،فضای همبستگی و یکدلی بخش های مختلف جنبش کارگری را به هم نزدیکتر کرده است.

اعلام حمایت چهره های شناخته شده و جسور و رادیکال جنبش کارگری مانند محمد جراحی و بهنام ابراهیم زاده و مهدی فراخی شاندیز و بیانیه تعداد قابل توجهی از زندانیان سیاسی  و غیر سیاسی از زندان رجایی شهر و اعلام حمایت تشکلهای کارگری و تشکل های معلمان از بسیاری از شهرهای ایران از این بیانیه، را فراهم کرده است.

بیانیه  اسماعیل عبدی و عظیم زاده ابتکاری بموقع و مناسب و رادیکال و در فضای شورانگیزی که در آستانه اول مه شکل گرفته است موثر بود. این بیانیه بر بسیاری از خواست های فوری و مهم کارگران و معلمان، بازنشستگان و اکثریت مردم و بر لغو اتهامات امنیتی که فعالین کارگری و معلمان با توسل به آن محکوم شده اند تاکید کرده است.

در چنین فضای پر جنب و جوشی که روز به روز ابعاد وسیعتری از طرف بخشهای جنبش کارگری از شهر های مختلف  به خود میگیرد و فضایی از اتحاد میان معلمان و کارگران را بیش از هر زمان شکل داده است ،ضرورت اتحاد عمل مشترک از طرف فعالین کارگری و تشکلهای کارگری و معلمان  برای برگزاری اول ماه مه را بیش از پیش برجسته میکند .

در بطن چنین فضای متحد طبقاتی چند نقاب دار مدعی حمایت از طبقه کارگر،فرهنگ پچ پچ و حجره ای حقیر خود را به نمایش  گذاشته و اتهامات واهی و بی اساسی را در رابطه با بیانیه عظیم زاده و اسماعیل عبدی و شخص جعفر عظیم زاده پرتاب کرده اند. این به ظاهر فعالین کارگری ناشناخته، با نوشتن خزعبلاتی تحت عنوان چرا از بیانیه عبدی، عظیم زاده دفاع نمی کنیم، منفعت فردی و “بقال منشانه” خود رابه نمایش گذاشته اند. گفتن سکتاریست و محفلیست به این آدم ها زیادی است. اینها رسما و آگاهانه و با نقشه میخواهند میان کارگران و معلمان تفرقه بیندازند و علیه این فضای پر جنب و جوش بایستند. من اینها را نمیشناسم و تاکنون با این اسامی چیزی در دفاع از کارگر و علیه سرکوبگریهای حکومت ندیده ام. آیا کسی اینها را میشناسد؟

خوشبختانه  جنبش کارگری  متحدانه  با صدور اطلاعیه های همبستگی و تاکید بر نکات بیانیهعبدی و عظیم زاده نشان داد که از سطح بسار بالایی از آگاهی و اتحاد طبقاتی برخوردار است و وقعی به این نوع اقدامات خبیثانه نخواهد گذاشت. با پیشروی هر جنبشی، همیشه سر و کله پارازیت ها و مبصرهایی هم پیدا میشود. فرهنگ نازل نوشته آنها برای نشان دادن هویت عقب مانده آنها کافی است. اما چنین اقداماتی را باید در نطفه خفه کرد.

زنده باد اول ماه مه روز همبستگی جهانی طبقه کارگر

رضا رشیدی

فعال کارگری