مطالبات متحد کننده روز جهانی کارگر

کارگران، تشکلهای کارگری و کل جامعه خواستهای زیادی دارند. باید کاری کرد که این مطالبات با ادامه اعترضات و تجمعات مداوم بویژه در روز جهانی کارگر پاسخ بگیرند. با قدرت اتحاد و همبستگی سراسری و گسترده میتوان رانت خواران اسلامی را وادار به پرداخت بموقع دستمزدها، وصول حقوق معوقه، پایان دادن به اخراج ها و آزادی فعالین کارگری، معلمان و دیگر فعالین اجتماعی از زندانها کرد . 

در میان خواستها و مطالبات برحق بخشهای مختلف جامعه، خواست و مطالبه ای که میتواند متحد کننده کل مردم را پشت سر خود بسیج کند، مطالبه افزایش دستمزدهای چهار برابر زیر خط فقر و آزادی فعالین کارگری و دیگر فعالین زندانی میباشد.
بدنبال فراخوان جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی بمنظور تامین سطح معیشت و پایان دادن به تعقیب و آزار و زندانی کردن فعالین عرصه های مختلف اجتماعی، موج وسیعی از حمایتها چه از سوی تشکلهای مختلف کارگری، معلمان و چه از سوی شخصیتها و جنبشهای مختلف اجتماعی در حمایت از فراخوان این دو فعال زندانی براه افتاد.
اعتراض جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی به تحمیل دستمزدهای زیر خط فقر،عدم پرداخت به موقع دستمزدها در ابعادی گسترده، نابودی کامل امنیت شغلی اکثریت قریب به اتفاق کارگران با قراردادهای موقت و سفید امضا و بخش چشمگیری از معلمان تحت عناوین مختلفی همچون معلمان آزاد، حق التدریس، شرکتی، پیمانی و پیش دبستانی، بکارگیری معلمان آزاد بامدارک تحصیلی لیسانس و بالاتر با حقوق سیصدهزارتومانی و بدون بیمه، نهادینه کردن گسترده شرکتهای پیمانکاری در صنایع بزرگ و متوسط دولتی و غیردولتی و غارت مضاعف دسترنج کارگران، گسترش کار کودکان، عدم اجرای کامل قانون نظام هماهنگ پرداخت و مصوبات هیات وزیران در مورد فرهنگیان شاغل و بازنشسته، رشد فزاینده مدارس غیرانتفاعی و هیات امنایی و نابودی تدریجی آموزش و تحصیل رایگان، غارت و چپاول صندوق تامین اجتماعی و برخی دیگر از صندوقهای بازنشستگی، ممنوعیت ایجاد تشکلهای مستقل کارگران و معلمان و امنیتی کردن اعتراضات آنان، قطع سوبسید کالاهای اساسی مانند نان، آب، برق، گاز، لبنیات و…، میباشد که به گفته آنان اینها تنها گوشه هایی از بی عدالتیها و شرایط مشقت باری است که بر کارگران، معلمان و دیگر بخشهای مختلف جامعه تحمیل شده است. این مطالبات خواست و آرزوی اکثریت مردم است.
سرلوحه این خواستها بعنوان مطالباتی متحد کننده، گسترده و سراسری میتواند خواست افزایش دستمزدها، پایان دادن به تعقیب و زندانی کردن فعالین کارگری و دیگر فعالین عرصه های اجتماعی باشد.
بمناسبت روز جهانی کارگر متحدانه و در ابعادی وسیع به میدان بیائیم و از خواستها و مطالبات برحق خود تا تامین تمام و کمال همه آنها دفاع کنیم و آن را فریاد بزنیم.

۳۱ فروردین ۹۵