گرگهای رقیب برای دریدن نوزاد نوروزی متحد میشوند!

گرگهای رقیب برای دریدن نوزاد نوروزی متحد میشوند!

خبر اعلام مدیریت فدرالی در غرب کردستان(روژئاوا) متولد شدن یک نوزاد از شکم مادری مجروح و گرسنه و خسته در میان جنگلی از توحش و بربریت به مانند داستان پسر ک جنگل(Djungel boken)بود. نوزادی که تمایز خود را با آنچه که در اطراف میگذرد نشان میدهد.

این اقدام جسورانه در بخشی از کردستان(سوریه) احتیاج به تفسیر و تفحص، تحلیل و ریشه یابی «پایه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی» به شیوه روشنفکرانه ندارد. تصمیمی بر اساس یک ضرورت آنهم چنین تصمیم مهم و تاریخی و در کانون بحرانی ترین کشور دنیا اتفاق افتاده است. این تصمیم در ادامه تلاشهای موفق تاکنونی کانتونهای روژئاوا باید بدان نگریست و تا به امروز از همه آنچه که در کنارمان میگذرد متفاوت است. اینکه ایده آلهای ما چیست این یک آروز است. اما کمونیست دخالتگر اهدافش را باید با قدمهای مثبت و روبه جلو متحقق کند. ما میتوانیم مانع شویم که در این جنبش جدید سایه نکبت بار اسلام بر سر ما باقی نماند و آنرا از رنگ و بوی دینی بزدائیم و یا اینکه فرد پرستی و عمده کردن فرد به هدف تبدیل نشود و غیره…

همین نوزاد(بیانیه حکومت فدرالی) زندگی را بر پایه تامل، همزیستی انسانها، حقوق برابر به دور از جنسیت و نژاد و ملیت، دخالت و مشارکت از طریق ارگانهای مردمی و غیره را در نوروز امسال به مردم مژده دادند. امری که در کانتونهای جزیره و عفرین و کوبانی تجربه کردند. آری این نوزاد نوروزی شبحی از هراس را برای تمامی جانوران درنده در این جنگل بربریت گسترانیده است.

دولتهای غربی، کشورهای منطقه، شیعه و سنی، شرق و غرب، مسلمان و مسیحی، اروپا و آمریکا اگر برای سهم بیشتر دندان به روی همدیگر قروچه میکنند اکنون برای این نوزاد کوچک متحد شده اند. همه وزیران به همدیگر پیام میدهند، ایران خود را با ترکیه همنظر میداند، عربستان خواهان مذاکره مستقیم با ایران است، و آمریکا و دیگر جنایتکاران داعش را تهدید برای استقلال کشور سوریه ندانستد و خواستند که سوریه مثل لیبی به چندین پارچه تبدیل شود ولی حالا همه از تمامیت ارضی سوریه سخن میگویند.

کمکهای اروپا نیز تماما برای ترکیه در جهت مخالفت با این اقدام مدیریت مردمی است و بس. و الی خودشان میدانند پناهنده ها اگر مرز بسته شود از طریق باندهای دولتی با هواپیما مستقیما به اروپا و آمریکا خواهند رفت. پیشتر از اهداف غرب و اروپا در رابطه با کوبانی و منطقه بیان شد که میخواهند هر نوع رادیکالیسم و شکل حکومتی که در چهارچوب نظام گنیدیده سرمایه داری نباشد از پای درآورند.

تا کنون میلیاردها یورو و دلار برای ترکیه ای که ملت خود را قتل عام و رونامه ها را تعطیل میکند و جنایت میآفریند اختصاص داده اند. این پاداشی است برای سرسختی در مقابل کردها و ترس از سیستم حکومت مردمی، شبحی که در راه است. توجیه پوشالی اروپا از مردم دنیا و پناهنده گان به عنوان شاهدان زنده، پوشیده نیست که بیشترین فشار در رابطه پذیرش آواره و پناهنده متوجه مردم و دولت یونان شده است و در نوع خود تا این مقطع انسانی ترین رفتار را به نسبت بقیه کشورها به عمل آورده اند اما ۶۰۰ میلیون یورو برای کمک در نظر گرفتند در حالی که ترکیه جدا از ۲ نوبت ۳ میلیار یورو از اروپا و مبالغ هنگفت از آمریکا دریافت کرده است برای چه میباشد به غیر از نقش ارتجاعی در سرکوب جنبش کردستان.

قول ۳۰ میلیارد یورو دیگر به ترکیه داده اند و میخواهند عضویت وی را در بازار مشترک زودتر به مانند بچه ناخلاف با عجله و سزارین متولد کنند که بتوانند حمایت مدافین اردوغان فاشیشت را از دولت جنایتکارش نگه دارند و دیگر اقدامات دیگر..

با این توضیح نوزوز امسال برایم نوروز و مژده بهار و امیدی تازه بود. هر سال از تبریک سال تازه اگر خودداری نکرده باشم گفته ام«هرسال میگوییم دریغ از پارسال». اگر چه این احساس را ندارم و لی احساس تلخ دیگری دارم و آنهم اینکه ما این نوزاد را در میان این همه جانوران وحشی در جنگل تنها بگذاریم. بیاییم برای این کودک بالو(خرس مدافع کودک در داستان جنگل حیوانات) باشیم. درنده گان این جنگل کمر همّت بسته اند که به مانند دهها جنبش چپ و رادیکال همچون ظفار و غیره ما را به خاک و خون بکشند. اما این را نیز بدانیم که هیچ وقت مسئله کُرد به این اندازه انعکاس بین الملی نیافته و زمینه جلب حمایت پیدا ننموده و تک تک ما وظیفه داریم این انعکاس را به حمایت عملی تبدیل کنیم.

میدانم خیلی از احزاب و گروههای کُرد با پرچم دروغین و با نام کردایتی و حق ملی اگر در مقابلش نا ایستند، کار شکنی خواهند کرد. میدانم همانهایی که با پوشیدن شلوار کردی فکر میکنند تاج گل بر سر مردم میزنند اکنون در مقابل این حرکت عظیم دهن دوخته اند و در پنهان در پی توطئه هستند. میدانم همانهایی که با پیچیدن پرچم به دور خود سر سوزنی از مشکلات مردم نکاستند، بلکه مردم را در ایران به پای صندوقهای رای کشانیدند و حاضر هستند بی قید و شرط ملت فروشی کنند و یا مثل بارزانی ستون پنجم ترکیه در قتل عام کردها باشند. ما نیروی خود را به اینها صرف نکنیم. این «گوی و این میدان» هر کس در قبال این وضعیت جدید جایگاه خود را نشان دهد. تکیه بر حرکتهای توده ای و مبارزاتی میتواند همه مدافعین دروغین و خجول و بینابینی را اگر به دنبال خود نکشاند آنها را به حاشیه و بی خاصیت کند و کمک کنیم که نوزاد بر سر پا بیایستد.

با این امید نوروز را به همه آزادیخواهان، همه کسانی که قلبشان از آزار کودکی در گوشه ای از این دنیا آزرده میشود تبریک میگویم و به این امید سال نو را آغاز کنیم که حسرتی بر گذشته به خود راه ندهیم.

تولد نوزاد نوروزی بهترین هدیه برای من و دیگر همفگرانم بود. نوروزتات پیروز و هدیه نوروزی بر شما مبارک باد !!

ابراهیم رستمی نوروز ۱۳۹۵ برابر با ۲۰ مارس ۲۰۱۶