علیه بیکارى؛ جدال مرگ و زندگى

در دوران پسا برجام، در حالیکه پدیده بیکاری میرود که به یک اپیدمی خانمانسوز در ایران تبدیل شود، در حالیکه میلیونها نفر یا از کار بیکار شده اند یا به دستفروشی و تن دادن به شاق ترین کارها روی آورده اند؛ در حالیکه فحشا و تن فروشی و اعتیاد بیداد میکند، در حالیکه زندگی میلیونها خانواده کارگری با کابوس اخراج و بیکاری عجین شده است، شهرداری تهران روز دوشنبه ۱۷ اسفند در اقدامی جنایتکارانه همراه با تعدادی حاجی بازاری شکم سیر و اجیر، دستفروشان خیابان جمهوری را مورد ضرب و شتم قرار میدهند. این اوباشان پیام مجلس نشینان جدید و دولت اعتدال را با خود همراه داشتند. “گشایش اقتصادی” میل کنید! باید کور بود و ندید که تمام وعده وعیدهای این دولت در حق محرومان جامعه پوچ و تو زرد از کار در آمد. برجام شد ریاضت اقتصادی و ترس از سوریه ای شدن ایران به شرط امنیت و ماندن نظام!

گزارش ها حاکیست شهرداری دست به یک عملیات سازماندهی شده زده و چندین ماه است که گستاخانه به جان دستفروشان افتاده است. آنها را کتک می زند و بساط شان را به یغما می برد. حمله به کارگر و حتی در مواردی شلاق زدن آنان در ملا عام تحت حکومت وحشی ایران پدیده جدیدی نیست. اینبار رژیم دست به ضرب و شتم ضعیف ترین حلقه طبقه محروم جامعه زده که تمام سرمایه شان تنها به اندازه بقچه ای کوچک است. چندی پیش دستفروشی در اعتراض به وحشیگیری جیره خواران شهرداری در برهم زدن بساطش در مقابل دیدگان همه در شلوغ ترین محوطه میدان “انقلاب” خود را به آتش کشید. تاکنون شواهد زیادی از مجروح و زخمی شدن، حتی شکستن اعضاء بدن و درگیری ها گزارش شده است. در این دنیای وارانه، حکومتی که سرتاپا دزد است و هر روز پرونده ای از اختلاس های کلان سران و مهره های مفت خور این جناح و آن جناحش افشا می شود، برای زیر فرش کردن دزدی هایش حتی به دست پرورده هایش هم رحم ندارد و سرشان را زیرآب می کند. کارگران بیکار و دستفروشان را به جرم امرار معاش مورد حمله قرار می دهند.

رضا قدیمی مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران، افاضه فضل نموده و گفته:” از فردا صبح دستفروشان اجازۀ کار در خیابان های جمهوری و ولیعصر را نخواهند داشت و نیروی انتظامی از دستفروشی در این خیابان ها جلوگیری خواهد کرد و در صورت لزوم متخلفان را دستگیر خواهند نمود”. سینه چاکان و اصلاح طلبان دولت اعتدال و فمنیست های اسلامی تشنه کسب قدرت در مجلس، که برای حفظ و آبروی نظام به هر فریبکاری، دغل بازی و بی شرمی روی آوردند و کسانی را که مخالف شرکت در انتخابات بودند، برچسب پاسیو زدند و گفتند اینان در ایجاد بهبود شرایط جامعه قدم برنمی دارند، آزادیخواهان را محکوم به آرمانگرایی کردند که مخالف پیشرفت حداقل ها هستند، بسیار خب! حال که هم قوه مجریه و هم قوه مقننه را هم در اختیار دارید، بهانه ای برایتان نمانده و باید پاسخگو باشید. آن “امنیت” و “دموکراسی” که قرار بود با رفتن تان به مجلس به ارمغان بیاورید، کجاست؟ کجای دنیا تلاش برای بدست آوردن لقمه ای نان و سیرکردن شکم گرسنه خانواده جرم است و تخلف محسوب می شود؟! در کجای همین دنیای وارونه سرمایه داری اگر کار کنید تهدید به دستگیری و ضرب و شتم می شوید؟ در کدام دولت اعتدال و امیدی بجای پرداخت بیمه های بیکاری و پرداخت حقوق سوسیال برای تأمین معیشت زندگی، مردم بیکار و بدون شغل را در خیابان ها کتک می زنند؟ امروز خانم احمدی خراسانی در مقابل همان خانم دستفروشی که قبل از انتخابات به سراغش رفته بود و در مدح و توجیه اینکه اگر ۵۰ درصد نمایندگان مجلس زن باشند وضعیت بهبود پیدا میکند، چه خواهد گفت؟! از امروز سه شنبه قرار است همان زن دستفروش نه تنها امیدی به خانه دار شدن و زمانی برای آسایش و آرامش و کمک هزینه برای بچه دار شدنش از نماینده آینده مجلس که بقول خانم خراسانی یک خواست نامربوط است، بلکه همان دستفروشی است که از این هفته از ترس اوباش شهرداری و تهدیدهای مغازه داران شکم سیر، باید با مرگ دست و پنجه نرم کند. زنانی که قرار است شهرداری از این هفته آخرین امیدها و تلاش هایشان برای تأمین مخارج شوهر بیمار و کرایه خانه شان را از دست آنها برُباید و از فردا هیچ چیزی برای فروش نخواهند داشت به جز جسم و تنشان را!

محال است خانم خراسانی اینبار جرات یابد مستقل و بدون حمایت نیروی انتظامی و گشت خواهران زینب، میان زنان دستفروش با فراخ بال بگردد و میکروفون بدست بگیرد و برای اصلاح و اصلاحیگری نظام تبلیغ کند. ایشان و همقطارانشان بهتر است از هم اکنون در مقابل موج گرسنگان در فکر دست و پا کردن سوراخ موشی باشند.