وقتی “ضد فاشیستها” جلوی بیان دونالد ترامپ را بنام آزادی می گیرند!

وقتی “ضد فاشیستها” جلوی بیان  دونالد ترامپ را بنام آزادی می گیرند!

نگاهی به صحنه مقابله “ضد فاشیستها” بر علیه سخنرانی ترامپ در شیکاگو

 

 

salehinia@aol.com

 

 

مقدمه:

 

امروز ، ۱۱ مارس ۲۰۱۶ اتفاق جالبی افتاد! دونالد ترامپ قرار بود در استادیومی در شیکاگوی امریکا برای حامیانش سخنرانی کند. هزاران نفر از کمپ “ضد ترامپ” از جمله حامیان برنی سندرز و بخشهائی که قبلها در تظاهرات اشغال میدانها فعالیت داشتند جمع شدند و مانع سخنرانی دونالد ترامپ شدند .در خیابانها جشن گرفتند که “دونالد ترامپ فاشیست را خفه کردند” جشن گرفتند که صدای او را در شهر شیکاگو بسته اند!

این داستان  سر دراز دارد. “ضد فاشیستها” زیادی بوده اند که استالینیست و دیکتاتور از کار در آمدند. عدم درک آزادی بیان ، فقط در راست سیاسی نیست!

آیا درست است که بنام مقابله با فاشیزم جلوی مخالف را هر اندازه فاشیست باشد ، بگیریم؟ این مقاله را اختصاص به این سوال می دهم.نظرم اینست که نمی شود ضد فاشیست بود و چنین عمل کرد.”ضد فاشیزمی که مانع آزادی بیان مخالف است، خودش فاشیست است!

 

 

(۱)”آزادی برای خلق!” نظریه ای که به دیکتاتوریهای توتالیتر انجامیده:

 

تاریخا در کمپ چپ، نظریه آزادی “طبقاتی” و “آزادی برای خلق” ارائه می شده.این نظریه می گوید که ما آزادی غیر طبقاتی نداریم! آزادی برای خلق است.برای طبقه کارگر است.آزادی برای “ضد خلق” نیست!

سوال اینست که کی تعیین می کند که “خلق” کیست؟ کجا مرز آزادی بین خلق و ضد خلق تعیین می شود؟

حامیان نظریه “آزادی خلق” پاسخ می دادند که “حزب نماینده خلق” تشکلهای سیاسی نماینده خلق تعیین می کنند! اما راستی چه کردند؟ عده ای امدند حزب ساختند و بالایش در کمیته مرکزیها نشستند و پلیس را انداختند به جان مخالف . مخالف را ضد خلق نامیدند .رفیق کنار دستی شان را ! کارگری که اعتصاب کرد و گفت نان می خواهد!

تاریخ نشان داد که مدعیان خلق به شکار کنندگان خلق به نابود کنندگان آزادی بیان و مخالفت تبدیل شدند.

این سرنوشت تکرار شده همه انها بوده که نظریه آزادی خلق را ارائه دادند.این نظریه هر جا عمل شد به دیکتاتوری و سرکوب و سانسور و اعدام و تبعید انجامید!

 

 

(۲)تناقض “مبارزه با فاشیزم” با ابزار جلوگیری از بیان مخالف:

 

مبارزان آزادی بیان در شکل دادن فضای آزادی مسئولند. فضای آزادی بیان باید در جامعه تجربه شود تبدیل به سنت شود.نمی شود با پرچم آزادی بیان  وارد صحنه شد و جلوی بیان مخالف را گرفت! این به تمرین آزادی بیان کمک نمی کند.به روانشناسی گله ای  تاریخ قبلیه ای تداوم می دهد!

تناقض است بین ادعای مخالفت با فاشیزم و فاشیستی عمل کردن!

فاشیزم در ایتالیا روی همین هلهله های توده های به جان آمده سوار شد . دهان مخالف را کوبید و مدعی شد که مخالف فاشیزم حق بیان ندارد!

تاریخ نشان داد که نمی شود با فاشیزم با ابزار خودش مبارزه کرد. برای ساختن جامعه آزاد باید فرهنگ آزادی را تبلیغ کرد.اتفاقا آزادی بیان مخالف را توسعه داد. آزادی بیان  در تضارب ریاضیش در اجتماعی شدنش بهترین ابزار پیروزی سیاستهای اصولی و منطقی و انسانی است.

آنها که بیان مخالف را منکرند بواقع ترس دارند از پیروزی خودشان.احساس ضعف می کنند از ارائه منطقشان!

 

 

(۳) بستن زبان فاشیست چه سودی دارد؟

 

سانسور فاشیست ، به چی و کی کمک می کند؟

به سانسور و توسعه سانسور کمک می کند. به تداوم نادانی جامعه از مفهوم ازادی مخالف کمک می کند. آزادی بدون قید و شرط بیان را مسخ می کند به آزادی خودی. به دیکتاتورها کمک می کند.به عدم دسترسی مردم به نادان فرض کردن مردم به بی اعتمادی به شعور مردم دامن می زند.

امریکا امروزها بستر نبرد حاد طبقاتی است.چلوگیری از بیان ترامپ به روی اوری بیشتر مردم به او کمک می کند.دستگاهی که پشت او دارد سازمان می دهد از این صحنه های “اعتراضات ضد فاشیستها” فیلم برداری می کند و ثابت می کند که چپ ضد ازادیست.جامعه را در مقابل چپ قرار می دهد! همانکه در فرگوسن بخوبی انجام دادند!

 

خلاصه کنم:

 

کمپین دونالد ترامپ را به هم زدند و شادی کردند! فضا ساختند که فردا کمپینهای خودشان را ببندند.پیامشان به جامعه این است که با هر که مخالفید نگذارید حرفش را بزند! شرم آور است بنام آزادی و مبارزه با فاشیزم، فاسیزم و دیکتاتوری کرد!

دونالد ترامپ و سایر راستهای امریکا را باید با نگاهی بسیار عمیقتر از چپ مواجه کرد.اینجور حرکات سطحی فقط به دونالد ترامپ کمک می کند! بلاهت تاریخی چپ را نشان می دهد! چپ را ایزوله می کند.

 

منابع دیگر:

 

چرا جناح حاکم جمهوریخواه بر علیه دونالد ترامپ سنگر گرفته؟ نگاهی نزدیکتر به عجایب انتخابات امریکا

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=57905

(۱)بروز پدیده هائی مثل دونالد ترامپ و برنی ساندرز در انتخابات رئیس جمهوری امریکا علامت چیست؟

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۶/۸۹۹-برنی-سندرز،-هیلاری-کلینتون-و-دانلد-ترامپ-،-انتخابات-امریکا-تا-همینجا-و-آینده

(۲)مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری امریکا و رقابت خانم کلینتون با سندرز سر “مترقی بودن”!

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۶/۸۹۹-برنی-سندرز،-هیلاری-کلینتون-و-دانلد-ترامپ-،-انتخابات-امریکا-تا-همینجا-و-آینده

(۳)مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری امریکا و رقابت خانم کلینتون با سندرز سر “مترقی بودن”!

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۶/۸۹۱-مرحله-اول-انتخابات-ریاست-جمهوری-امریکا-و-رقابت-

(۴)بروز پدیده هائی مثل دونالد ترامپ و برنی ساندرز در انتخابات رئیس جمهوری امریکا علامت چیست؟

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۵/۸۱۳-بروز-پدیده-هائی-مثل-دونالد-ترامپ-و-برنی-ساندرز-در-انتخابات-رئیس-جمهوری-امریکا-علامت-چیست؟