به بهانه روز جهانی زن

به بهانه روز جهانی زن

نه تنها به مناسبت هشت مارس بلکه در مقاطع مختلف و در رابطه با مسئله زن، بعضا اینجا و آنجا از سوی گرایشات مختلف اجتماعی تصویری نگون بخت از موقعیت امروز زنان بویژه در ایران داده میشود که گویا نیمی از جامعه یعنی زنان، مدام توسری خور، ضعیف، ناتوان و فاقد هر گونه تحرکی برای احقاق حقوق از دست رفته خود توسط مناسبات کنونی، مذهب و مرد سالاری هستند. این تصویر واقعی نیست. بدون شک در طول تاریخ و تا به امروز تعرض به حقوق زن از سوی مناسبات ظاالمانه سرمایه داری، دورانهای ماقبل سرمایه داری، مذهب و قوانین عقب مانده عصر حجری حد و مرزی را نشناخته است و تا زمانیکه در بر این پاشنه بچرخد تبعیض و ستم بر زن رکنی از این وارونگی دنیای امروز است اما این تمام تصویر نیست.

جنبش برابری طلبانه زنان تاریخ درخشانی علیه این بربریت را پشت سر خود دارد. تا جاییکه به ایران برمیگردد، از همان روزهای ظهور دایناسورهای اسلامی، زنان در کنار مردان بصورت میلیونی در مقابل توحش اسلامی در خیابانها حقوق انسانی خود را فریاد زدند. بیش از سه دهه نبرد زنان و جوانان در مقابل هارترین حکومت ضد زن که با اعدام، سنگسار، اسید پاشی و غیره میخواست زنان را به کنج خانه بفرستد میگذرد. آنچه که امروز در نتیجه این جنگ می بینیم درماندگی عربده کشان اسلامی در مقابل نه بزرگ زنان و کل جامعه به قوانین ضد زن است. این واقعیت را باید با چشمان باز دید و برسمیت شناخت.

اگر جمهوری اسلامی زن را انسان محسوب نمیکند و ضد انسانی ترین قوانین و موازین را تحمیل و اعمال میکند، اما در طی بیش از سه دهه در ایران هر روز هشت مارس بوده است. مفهوم عملی هشت مارس در ایران یعنی تمکین نکردن به قوانین ارتجاعی، یعنی تره خورد نکردن برای طرح حجاب اجباری، یعنی دهن کجی زنان و جوانان به خزعبلات و فتواهای مرتجعین اسلامی، یعنی به زانو درآوردن لشکر ناجا و بسیج تا جاییکه مقامات، مسئولین و آیت الله های از گور برخاسته یکی پس از دیگری اعتراف میکنند که تمام طرح و برنامه هایشان برای پیاده کردن قوانین اسلامی و ضد زن با شکست روبرو شده است.

مبارزه و تلاش برای تحقق برابری طلبی زنان و مردان با دادن تصویری نا امید، درمانده و توسری خور قادر به گام گذاشتن رو به جلو نیست. نشان دادن نقطه قوتها، جسارتها و تعرض بی امان و شورانگیز جنبش زنان است که میتواند این جنبش را تقویت و قوی نماید. در روز جهانی زن تا میتوان باید کارنامه درخشان تعرض و مبارزه بی امان زنان را در مقابل دید همگان قرار داد و برای پیروزی نهایی و پایان دادن به وحش اسلامی، این تلاشها را تقویت و حمایت کرد.

زنده باد مبارزه زنان و مردان برابری طلب
زنده باد هشت مارس روز جهانی زن

عبدل گلپریان
۸ مارس ٢۰۱۶