رای “نه” به جمهوری اسلامی از لابه‌لای آمارهای خود رژیم

رای “نه” به جمهوری اسلامی از لابه‌لای آمارهای خود رژیم

سه استان تهران، کردستان و البرز در صدر “نه گو” ها!

آمارهای میزان شرکت مردم در انتخابات قابل اعتماد نیست و راستش مهم هم نیست، چه کسیست  که نداند مردم ایران در خلوتشان، در مهمانی هایشان، وقتی‌ که زور سر نیزه و شکنجه را دور می‌بینند حرف دلشان چیست؟ چه کسیست که اعتراضات و اعتصبات هر روزه کارگری در ایران را نبیند؟ چه کسیست که خواست واقعی میلیونها جوان آن جامعه را نداند؟ چه کسیست که جنبشهای مختلف اعتراضی و مطالباتشان را ندیده باشد؟

آمارهایی که ستادهای انتخاباتی و استانداری‌های جمهوری اسلامی اعلام میکنند کوچکترین ربطی‌ به واقعیات روزمره مردم ایران ندارد. حتی بخش وسیعی از حکومتی‌ها نیز به این واقعیت اذعان دارند و مفلوکانه از مردم خواستند تا به صورت “سلبی” شرکت کنند، گفتند “فقط رای دهید تا رای نیاورند”. خودشان هم می‌دانند که رای واقعی‌ مردم چیست. از آن گذشته، هیچ نهاد مستقل و غیر دولتی اجازه نظارت بر این آمار‌ها را ندارد، هرچه هست خودشان اند، میبرند و میدوزند. سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارشی اعلام کرده که بسیاری از خبرنگاران که از مدتها قبل درخواست ویزا برای رفتن به ایران و پوشش خبری انتخابات را داشتند با پاسخ منفی‌ سفارت ایران رو برو شده اند.

تنها به این دو نمونه تناقض دقت کنید: مرکز آمار ایران، واجدین شرایط شرکت در انتخابات مجلس هشتم ( سال ۱۳۸۶) در استان تهران (به شمول استان البرز کنونی) را حدود ۹ میلیون نفر اعلام کرده بودند، اما استاندار تهران، واجدین شرکت در انتخابات ۹۴ را در تهران حدود ۵ میلیون و در البرز حدود یک میلیون و نیم (مجموعاً حدود شش میلیون و نیم) اعلام کرد. یعنی اینکه پس از حدود ۸ سال، تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات به میزان ۲.۵ میلیون نفر کاسته شده است، این در حالی‌ است که به صورت واقعی‌ سالانه به میزان واجدین شرایط شرکت باید افزوده میشد.

در انتخابات مجلس نهم در ایلام نیز، خبر گذاری ‌های جمهوری اسلامی، نزدیک به ۱۰ هزار رای بیشتر از واجدین شرایط شرکت در انتخابات را اعلام کرده بودند.

به هر روی، آنچه که جمهوری اسلامی و خبرگزاریهای داخلی‌ و خارجی‌اش میگویند با گفته‌های شاهدان عینی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است کاملا متفاوت و متناقض است!

اگر از این تناقضات و دروغ و دغل ‌های همیشگی‌ در انتخابات‌های حکومت اسلامی بگذریم، آمار اعلام شده خبر از عدم حضور بیش از ۲۲ میلیون نفر از واجدین شرایط در انتخابات اخیر را میدهد، استان‌های تهران، کردستان و البرز به ترتیب کمترین میزان شرکت را داشته اند.

یک محاسبه سر انگشتی، با نگاهی‌ عمیقتر به واقعیات جامعه ایران و موقعیت جمهوری اسلامی و تقلب و ادعا‌های پوچ همیشگی‌، ما را به یک حقیقت سخت می‌رساند: “در انتخابات اخیر، جمهوری اسلامی شکست سنگینی‌ از مردم خورد”، این واقعیات عیان تر از هر وقتی‌ در مقابل حاکمیت و جناحین رنگارنگش قرار گرفت. دوره جاری، دوره بی‌ آبرویی بیشتر حاکمیت و تناقضات گسترده تر جناحینش و در عین حل تقابل عریان تر مردم با کلیتشان است.

سیروان قادری
اسفند ۹۴