یار عزیزمان سیمین درویشپور از میان ما رفت

قلب تپنده و پرمهر مادر سیمین درویشپور، روز سهشنبه ۲ دسامبر ۲۰۰۸ برای همیشه از کار افتاد.

مادر سیمین درویشپور، با وجود بیماری قلبی که از هفت سال پیش، از آن رنج میبرد، همچون دوران سلامتش همواره در هر تجمع فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و خانوادگی با مهربانی و با احساسات قوی انسانی حضور مییافت. و اکنون با اندوه بسیار از حضور او در جمع، و از گفتار زیبا و پرمحتوایش، خندههای امیدبخشش، از رکگویی، یک دندگی و حتی لجبازیهایش برای همیشه محروم ماندهایم و تنها خاطره زیبا و پر ارزشش با ما ست. 

مادر سیمین، در سالهای پرتلاطم ابتدای انقلاب و هنگام مبارزه مهرداد در صفوف نیروهای چپ، چهره آشنا و جسوری بود که در مقابل تهدیدات پاسداران و ماموران حکومت اسلامی، هرگز سر فرود نمیآورد و با شهامت و جسارت کم نظیری ایستادگی میکرد.

مادر سیمین، تنها دلبند فرزندش مهرداد درویشپور نبود؛ او مبارزان دیگر را نیز چون مادری دلسوز در حمایت میگرفت و پناهشان میداد.

مادر سیمین، زنی زحمتکش، مقاوم، فداکار و فروتن و بس مهربان بود و احترام و رعایت انسانهای دیگر برایش بزرگ و کوچک نمیشناخت. او عاشق زندگی بود و عاشقانه و بس زیبا زندگی کرد. هفت سال  پایانی زندگی مادر، در جدال و مبارزهای شگفتآور با بیماری گذشت و مراقبتهای لحظه به لحظه مهرداد و رکسانا، آنی از او دریغ نشد و سرانجام، تنها مرگ، این حقیقت ناگزیر، توانست او را از تنها فرزندش مهرداد که همواره عاشق او بود و از رکسانا و ما که دوستش داشتیم جدا کند.

در این اندوه جانگداز و در نبود مادر سیمین عزیزمان، با بازماندگان او مهرداد درویشپور، رکسانا تلارمی، بامداد گلبادی، فریا و نیکل کوچولو عمیقا همراه و همدردیم و همه دوستان و آشنایان و انسانهای آزاده را به مراسم خاکسپاری و شب گرامیداشت یاد مادر سیمین درویشپور فرامیخوانیم.

ستاره روشن شبهایم باش

در تاریکترین دورانها

به هنگامی که پاسداران بر در میکوبند

و به گاهی که فرزندانت را

دیو ستم

از هم میدرد

* * *

* خاکسپاری:  پنج شنبه ۱۱ دسامبر ۲۰۰۸، ساعت ۳۰٫ ۱٣

مکان:                  Silverdal واقع در نزدیکی Sollentuna

* شب یادبود: پنج شنبه ۱۱ دسامبر، از ساعت ۱۷ تا ۲۱ (با صرف شام و…)

مکان:              Husby Träff    واقع در هوسبی سنتروم

حسین تلارمی، ماندانا تلارمی، بهرام رحمانی، آذینا تلارمی، محمدرضا هدایتی، ونداد اسدی و میچکا هدایتی.