در ضرورت حمایت از فراخوان مشترک احزاب چپ و کمونیست علیه مضحکه انتخابات در کردستان ایران!

در ضرورت حمایت از فراخوان مشترک احزاب چپ و کمونیست

علیه مضحکه انتخابات در کردستان ایران!

 

سه حزب چپ و کمونیست، حزب کمونیست ایران، حزب کمونیست کارگری حکمتیست و حزب کمونیست کارگری ایران با یک اقدام مشترک، مردم در شهرها و روستاهای ایران را فراخوانده اند در مضحکه انتخابات مجلس خبرگان و مجلس اسلامی شرکت، نکنند.

مردم در شهرها و روستاهای کردستان فراخوان های مشترک احزاب چپ و کمونیست را مورد حمایت و پشتیبانی قرار داده اند. جامعه کردستان پولاریزه است. احزاب سیاسی و بویژه احزاب چپ و کمونیست و شخصیت های متشکل در این احزاب صاحب پیشینه و سنوات بسیار گرانقدر در دفاع از آزادی و کرامت انسانی، در دفاع از حق تشکل، آزادی بیان را دارند. در شهرهای کردستان به قدمت عمر ننگین و سیاه جمهوری اسلامی این چپ و کمونیستها بوده اند که از طرق مختلف مبارزه علیه میلیتاریزم نظامی، دستگیری و سرکوب مردم را سازماندهی و خود نیز حضور فعال داشته اند.

در شهرها و روستاهای کردستان احزاب چپ و کمونیست برای سازماندهی و ابراز وجود کارگران و زنان تلاش های آگاهانه و مثمرثمر را بخرج داده اند. حاصل این تلاشها برگزاری مراسم های اول ماه مه در شهرهای کردستان بویژه شهر سنندج است. حاصل تلاشهای چپ و کمونیستها برپایی روز جهانی زن و مراسم های با شکوهی است که در دفاع از جنبش برای برابری زنان به داده سیاسی و دستاورد سوسیالیستی در جامعه تبدیل شده است.

حاصل تلاشهای چپ و کمونیستها برگزاری مراسم و فستیوال های روز جهانی کودکان و دفاع از حقوق کودک است. دفاع از حقوق کودکان چهره و فضای سوسیالیستی در شهرهای کردستان را به ثمر رسانده است.

شهرها و روستاهای کردستان در سه دهه گذشته شاهد جدال و کشمکش دائمی آزادیخواهی و دفاع از دستاوردهای انسانی چپ و کمونیستها، و در جبهه مقابل این رو در رویی جمهوری اسلامی و تعدادی از جریانات دُن پایه از جبهه متحد کرد و اصلاح طلبان کرد، است. جدالی دائمی و علنی در دفاع از دستاوردهای انقلاب ۵٧ در دفاع از کرامت و حرمت انسانی برای دفاع از حق تشکل و آزادی بیان، مبارزه برای پایان دادن به میلیتاریزم نظامی و حل مساله کرد.

در شرایطی که به روز برپایی مضحکه انتخاباتی جمهوری اسلامی نزدیک میشویم، هشیاری و همبستگی مردم در شهرها و روستاهای کردستان بیش از هر دوره ای به امری جدی و اعتراضی تبدیل شده است.

مضحکه انتخاباتی را میتوان و باید به صحنه افشاگری و اعلام کیفرخواست علیه جمهوری اسلامی و کلیه دار و دسته های آن تبدیل کرد. میتوانیم و باید در هر فرصتی در خیابان و محل کار و محل درس و اجتماع انتخاب های واقعی خود را با صراحت و شفافیت هرچه بیشتر اعلام کنیم: نه به اعدام، آزادی زندانیان سیاسی، نه به تبعیض جنسیتی، افزایش فوری دستمزدها، بیمه بیکاری و بازنشستگی مکفی، آزادی های سیاسی و مدنی و فرهنگی، پوشش اختیاری و لغو حجاب، و در یک کلام پایان دادن به کابوس سی و چند ساله جمهوری اسلامی.

مساله فقط اعلام خواست ها نیست، مساله مهمتر متشکل شدن حول جنبشی علیه معرکه انتخاباتی رژیم و ایجاد شبکه ها و روابطی برای بسط مبارزه علیه جمهوری اسلامی و تحقق خواست ها و مطالبات مردم است. با تمام قوا بمیدان بیائیم و به جنبش نه به جمهوری اسلامی دامن بزنیم.

انتخابات های جمهوری اسلامی چیزی فراتر از تجدید تقسیم پستها و کرسی ها بین دارو دسته های حکومتی نیست، اما برای ما مردم انتخابات همیشه فرصتی بوده است برای تعرض بیشتر و بچالش کشیدن کل حکومت. در انتخابات این دوره نیز با صدای بلند به رفتن جمهوری اسلامی رای خواهیم داد.

نسان نودینیان

١٣بهمن ١٣٩۴

٢فوریه ٢٠١۶