فقط به خاطر برجام !

برای برجام ، به خاطر برجام ، فقط به نام برجام ، همه چیز معنی میگیرد . فاز اجرایی برجام قرار نبود از سنگال یا سنگاپور شروع شود از همین اروپا شروع میشود . برجام توافقی است بین غرب و سیستم ولایت فقیه . این توافق هیچ ربطی به مردم کره زمین و انواع پیوندهای فرهنگی ندارد . هرچه که هست در بالا و بین دولتهاست . این ارگاسم سیاسی زورکی به همه کسانی که در کنار مردم نیستند مبارک است .

اروپا با تمام تاریخ و هنرش ، در ابتذال حجاب مجسمه های هنری رُم نیست ، برای هموار شدن مسیر برجام و رقص با گرگها کمی دیپلماسی لازم است . دیپلماسی یعنی چه ؟ یعنی قدمهایی جهت هموار کردن مسیر ابتذال ! ایرباس ، پژو ، رنو ، قراردادهای دیگر . اروپا در ابتذال برجام کار عجیبی نمیکند ، حجاب مجسمه ها در رم که چیزی نیست ، وزیران اروپایی هم با حجاب و رعایت پروتکل به تهران میروند ! سر هر گربه ای اول حجاب میگذارند بعد طرف تحلیلگر میشود فعلا که تمام کره زمین در ابتذال دیپلماسی دست و پا میزند . خلاصه که سفر حسن روحانی به اروپا با تمام تبعاتش یک افتضاح نیست داستان تمامییت برجام و بزک کردن این هیولای ولایت فقیه عمق فاجعه است . برجامی در متن خاورمیانه جدید با نظم نوین اقتصادی… تنها چیزی که در بسته شدن این نطفه تاثیری ندارد پیوندهای مشترک فرهنگی است . در لیبی قذافی این پیوندهای فرهنگی خیلی بیشتر بود ، ولی دیدیم که چه کردند !

ابتذال یعنی چه ؟ یعنی همخوان نبودن شکل و محتوا و تلاش برای نشان دادن همه چیز آرومه ، ما چقدرخوشبختیم ! یک جای کار میلنگد حاج خانم ! یا سیستم ولایت فقیه اندازه اروپاست و ما خبر نداشتیم و یا اروپا خودش را اندازه سیستم ولایت میکند ، فقط به خاطر برجام . اگر به خاطر مناقع مشخصی مبتذل شدی پس ابتذال چیز بدی نباید باشد . حجاب مجسمه های رُم و باقی پروتکلهای دیپلماتیک ، بین خفاش بزرگ با جوجه خفاش ولایت فقیه را از مسیر کلی برجام جدا نشان ندهید که جا نمیرود . وقتی قرار باشد خطی سیاسی مشخص را بچپانند ، آنوقت هر شاسکولی تریبون میتواند داشته باشد !

حسن روحانی در پایان اقامت دو روزه خود در فرانسه که منجر به امضای قراردادهایی به ارزش میلیاردها دلار بین دو کشور شد ، اواخر پنجشنبه پاریس را به مقصد تهران ترک کرد. حسن روحانی هنگام ورود به پاریس گفت آماده است فصل تازه ای در مناسبات دو کشور باز کند و این پیامی به سرمایه گذاران، و نهادهای اقتصادی است که ایران به آنها خوشامد می‌گوید….هولاند هم به دلبستگی شدید اروپا به انواع معامله اشاره کرد .

درمورد سرمایه گذاری مورد اشاره حسن روحانی هم مجددا یادآوری کنم که سرمایه گذار ، قبل از هر سود و زیانی ، نگاهش به امنییت است . منظورم از امنییت هم زیادی و کمی ، تعداد پاسبانها و نیروی انتظامی نیست . امنیتی از جنس سیاسی و اجتماعی که مثل چتری روی سر تمام جامعه باشد .

حسن روحانی در پاریس گفت : راهی دشوار برای بازگشت به جامعه جهانی در پیش دارند…این جمله از نظر دستوری و سیاسی أشکال دارد . حسن روحانی باید به درستی میگفت : سیستم ولایت راهی دشوار برای ورود به جامعه جهانی در پیش دارند . وقتی از کلمه “بازگشت” استفاده میکند ، یعنی که قبلا بوده أند … ولی بیلان کارشان رسما داد میزند که سیستم ولایت هیچوقتً داخل جوامع بشری نبوده ، بلکه حالا میخواهند به هر زوری واردش کنند اسم دارو یا نسخه آش هم برجام است . از اینجا به بعد حق دارد که ناله کند مشکل است…آدم شدن مسیر دشواری است از نقطه أغاز توحش….

اسماعیل هوشیار
۳۰٫۰۱٫۲۰۱۶