تعریف و تمجید ریچارد داوکینز از” اکس کمونیستها”

جمال کمانگر

باخبر شده بودم که کنفرانس" مسلمانان سابق"  قرار است در شهر لندن برگزار شود.اما رغبتی به دنبال کردن آن نداشتم . راستش گزارش و فیگورهای این مسلمانان سابق و حزبشان ۳- ۴سالی است برایم نه منبع موثقی است و نه قابل اعتماد، به همین دلیل سراغ گزارش منتشره از خود "مسلمانان سابق" را نگرفتم تا اینکه ترجمه یاداشتهای" ریچارد داوکینز" را دیدیم حس کنجکاوی مرا وادار به خواندن آن کرد.

جمع بندی روشن داوکینز مرا وادار کرد با صدای بلند اعلام کنم آفرین بر شما که طبق گفته ریچارد داوکینز "جلسه با حسن نیت تمام شد و با احساس کلی همبستگی با اکس‌مسلم‌هایی که که اینقدر شجاعند که می‌ایستند و ارتدادشان را اعلام می‌کنند. "
کاش این دوستان سابق اینقدر شجاعت داشتند که اعلام میکردند که اکس کمونیست (کمونیستهای سابق) هستند و تکلیف عوام الناس را روشن میکردند. آیا لیدر این حزب حمید تقوایی هم در "غسل تعمید" گرویدند به فرقه" مسلمانان سابق" که در لندن جزو شرکت کنندگان کنفرانس بود، نمره قبولی گرفته است؟!
ریچارد داوکینز هویت خود را پنهان نکرد وبا نشان دادن فسیل جانواران نشان داد که طبیعی دانی آته ایست است. اما آیا "اکس کمونیستها" شجاعت اینرا پیدا خواهند کرد که به امثال ریچارد داوکینز اعلام کنند جملگی از رئیس شورای مسلمانان سابق (مینا احدی) رئیس و لیدر و اعضای دفتر سیاسی و کمیته مرکزی یک حزب به اصطلاح کمونیستی هستند؟! جالبتر از آن آیا حاضرا به داوکینز و دیگران بگویند که لیدر ما هم به جمع مسلمانان سابق پیوست؟
دورد بر شجاعت و همبستگیتان در اعلام اینکه "مسلمان سابق" هستید و جرات اعلام آنرا دارید!! بد نیست ما هم به اینها بگوییم "کمونیستهای سابق"  چون قبلا شجاعت و هبستگی ما در کمونیست بودنمان نمودبیرونی پیدا میکرد اما امروز اولین کار برای آنها پنهان کردن هویت کمونیستی و شجاعت در مسلمان سابق بودن است.
۲۵نوامبر۲۰۰۸