خرید رأی در انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان پیشاپیش شروع گشته است

خرید رأی در انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان پیشاپیش شروع گشته است:

به خاطر اینکه در مناطق مختلف آذربایجان و من‌جمله مناطق دیگری که فرهنگ عشیره‌ای و قبیله‌ای در آن‌ها کماکان وجود دارد کاندیداهایی که صلاحیتشان محرز شده در حال مذاکره با سران عشایر و قبایل برای خرید رأی  و راضی کردن سران آن قبایل برای کشاندن مردم عامی و ناآگاه به‌پای صندوق‌های رأی با پرداخت ۵۰ هزار تومان خرید شناسنامه ازجمله ارزاق(دادن شام و ناهار)  و حق ایاب و ذهاب و همچنین وعده‌ووعید های کلان  به سران قبایل و افراد بانفوذ محلی همچون ایجاد موقعیت شغلی و وام‌های بانکی و حل مشکلات موجود در روابط اقتصادی و اجتماعی حاکم بر مردم تحت ستم و استثمار آذربایجان از هیچ دروغ‌پردازی و وعده‌ووعید کاذب در کشاندن مردم به‌پای صندوق‌های رأی فروگذاری نمی‌کنند.

فرایند خریدن رأی در قبال ۵۰ هزار تومان از هم‌اکنون در اقصا نقاط آذربایجان و دیگر مناطق شروع گشته است.

بر پایه مشاهدات میدانی و تماس‌های مستقیم در آن خطه( آذربایجان) با مردم روشن گردیده است که  کماکان نامزدهای انتخاباتی مثل انتخابات سابق از بین طوایف بزرگ و شناخته‌شده و طوایفی که باهم کدورت‌های قبیله‌ای دارند و همیشه باهم در رقابت‌اند از بین آن‌ها نامزدهایی را انتخاب کرده‌اند تا تنور انتخابات فرمایشی‌شان را داغ نگه‌دارند. وجود گرایش‌ها و تعصبات قومی و قبیله‌ای و حتی اعتقادات ناسیونالیستی هویت طلبانه باعث گردیده است که  رژیم جمهوری اسلامی از طریق صافی شورای نگهبانش دردادن صلاحیت به افراد و اشخاص اصلاح‌طلب که حتی گرایش‌های ناسیونالیستی شدید دارند، هم دریغ نکند. چراکه بامطالعه لیست نامزدها و شعارهای آن‌ها روشن می‌شود که بر محور اجرای اصول ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی که گویا یک سری حق‌وحقوق‌های ملی و هویت طلبانه اقلیت‌های ملی مختلف ایران به آن‌ها اهدا می‌شود، می‌چرخد.

این است خطوط اصلی و استراتژی کاندیداهای موجود در حوزه‌های انتخاباتی که طبق منافع جمهوری اسلامی می‌توان به آن را محور  قرارداد و مردم را به‌پای صندوق‌های انتخابات فرمایشی کشاند. این انتخابات در پرتو توافق هسته‌ای برجام جمهوری اسلامی با نظام جهانی امپریالیستی  به رهبری امپریالیسم آمریکا به یک مفهوم واقعی به مسئله مرگ وزندگی کلیت نظامشان برای اینکه به قدرت‌های امپریالیستی نشان دهند که هم رفع تحریم‌ها و هم انتخابات فرمایشی‌شان از  پشتیبانی مردمی برخوردار است ارتباط تنگاتنگی دارد.

ولی رفقای مبارز انقلابی و بخصوص کمونیست‌های انقلاب راستین نیاز دارند بدون هیچ‌گونه ترس و واهمه‌ای در میان مردم به تحریم انتخابات دست زنند و گزینه انقلاب را در مقابل چنان انتخابات فرمایشی به‌طور برجسته قرار دهند.

 رأی کمونیست‌های راستین به دهمین انتخابات فرمایشی مجلس شورای اسلامی  و مجلس خبرگان چنین است:

نه انتخابات تحریم آن، آری به انقلاب!

برهان عظیمی

۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۴ برابر با ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶

نامزدهای انتخاباتی این‌گونه رأی جمع می‌کنند. با زوم کردن روی بزرگان خانواده و سران متنفذ عشایر و قبایل حتی آنانی که مرده‌اند!

انالله و اناالیه راجعون

خبر درگذشت مرد خدا و خیرخواه عموم و بزرگ طایفه بیگدیو، اقای حاج فیروز خسروی موجبات تاثر و تاسف همگان را برانگیخت.

این مرد بزرگ در خیرخواهی و دلسوزی برای ده و ابادی از یک طرف و برای طایفه و ایل و عشایر از طرف دیگر، اقدامات مثال زدنی داشت. عمر خود را چه در دوره زندگی عشایری قدیم ( ییلاق و قشلاق) و چه در دوره زندگی شهری و روستایی جدید، در راه اعتلا و سربلندی، عمران و ابادانی بخوبی و موثر صرف کرد. تاریخ منطقه چنین ابرمردهایی را کمتر بخود دیده و خواهد دید. یک عمر با عزت و غیرت و سلامت و صلابت زندگی کردن، ارزوی هر کسی است. با از دست دادن چنین مردان نیک و خداترس خسارت جبران ناپذیری بر طایفه و ابادی وارد میشود. این ضایعه درناک را به عموم دوستان و اشنایان و علی الخصوص بازماندگان و فرزندان و خانواده محترم انمرحوم تسلیت عرض مینمایم.

از خدواند منان برای بازماندگان صبر جمیل و انمرحوم اجر جزیل مسئلت دارم.

حسن الماسی*   روز جمعه ۹۴/۱۰/۲۵

* حسن الماسی دو دوره از حوزه انتخاباتی مغان  نماینده مجلس شده و این دوره نیز یکی از نامزدهای اصلاح طلب از همان حوزه میباشد.

تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از طوایف مختلف عشایری که هنوز هم دارای عرق و تعصب طایفه ایی و همچنین دادن صلاحیت به یکسری از فعالان ملی مدنی و هویت طلب که حتی در برخی موارد دارای گرایشات شدید ناسیونالیستی نیز هستند ،از استراتژیهای انتخاباتی رژیم منحوس جمهوری اسلامی میباشد.