کابوس یا شب سال نو!

کابوس یا شب سال نو!

خبر تجاوزجنسی به زنان در شب سال نو (Silvesternacht) در شهر کلن آلمان و سه شهر دیگر شتوتگارت، هامبورگ و دوسلدورف شوک عمیقی به جامعه ی اروپایی وارد کرد طبق آخرین اخبار از سوی دادگستری آلمان، تاکنون ۳۷۹ مورد شکایت شده است. که از این رقم حدود ۴۰ درصد موارد شکایت مربوط به تعرض جنسی است. پلیس اعلام کرد که فیلم هایی در دست بررسی دارد که گواه آن است که از بین متجاوزین حداقل ۲۱ نفر از آنان پناهجو و ۵ نفر از آنان ایرانی هستند.  پلیس آلمان قبل از شروع تحقیقات و به محض پخش این خبر، گفت این یک تعرض سازمان یافته بود و از سوی یک گروه که بیشترشان آفریقای و عرب تبار هستند اتفاق افتاده است.  اگر در یک شرکت حتی نه چندان مهم آلمانی کار کنید حداقل ۱۰ تا کامپیوتر در اتاق رئیس (Chef/in) قرار دارد که به سیستم دوربین های مدار بسته مجهز است که از تمام جوانب و مکان ها علاوه بر کنترل و نظارت بر محیط داخل شرکت، امکان این هست که تا  شعاع ۵۰۰ الی ۸۰۰ متر اطراف آن مکان را زیر نظر داشت. چطور این اتفاق در شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین مکان شهر می افتد و پلیس متوجه نمی شود و یا نمی خواهد متوجه شود؟!. دزدی، خشونت و تعرض به جسم و جان زنان در ملاء عام با حضور حداقل ۱۴۰ نیروی پلیس  اتفاق می افتد و از چشم پلیس مخفی می ماند و یا نمی خواهد واکنشی انجام دهد اینها جای سوال است! .

اما این اخبار واکنش های متفاوتی در برداشت. ایرانیان ناسیونالیست و وطن پرست، پیش و بیش از آنکه از این عمل شنیع و غیرانسانی  منزجر و خشمگین باشند. نگران حفظ آبرو و عزت و افتخار ملی اند. کک به تنبانشان افتاده که وااسفا که اینان آبروی ایرانیان را برده اند و توجیه می کنند که اینها جزء لمپن های جامعه بودند وگرنه ایرانیان متمدن هستند و دارای تاریخ و فرهنگ!.

امروز رگ گردن ها نه برای اعتراض به تجاوز، برای لکه دار شدن نام ایرانی بعنوان متجاوزین بالا آمده و نگران شدند که نکند ازحرمت پُز تمدن ۲۵۰۰ ساله کاسته شود. که هر روز و هر ثانیه در همان کشور متمدن ۲۵۰۰ ساله،  دختران و زنان مورد تجاوز قرار میگیرند. حکومتی که تجاوز به  دختر ۹ ساله را بنام ازدواج طبق قانون به رسمیت شناخته و اجرا می کند. دخترانی که از همان کودکی با انواع تجاوزها آشنا می شوند. اگر از معدود کودکان خوش شانسی بوده باشند که در کودکی از سوی نزدیکان و فامیل واطرافیان اندام های جنسی شان لمس و یا مورد تجاوز جنسی قرار نگرفته  باشند. تحکم پدر در برقراری رابطه ی جنسی اجباری به مادر را در سکوت شبانه خانه های کوچک محقر یک اتاقی دیده و دنیای کودکانه شان را تیره و تار کرده است. وقتی کمی بزرگتر شدیم در خیابان ها و کوچه ها لحظه ای نیست که از دست تعرض های کلامی، نگاه های هوس آلود، توهین های جنسی و جسمی  در امان باشیم. اینها همان مردان متمدن ایرانی در اروپا هستند که در کشور خودشان علناً تجاوز و تعرض بر زندگی زنان برایشان امری کاملا عادی و جزء بدیهات زندگی شان شده. و اگر دختری بگوید “نه” بر رویش اسید می پاشند تا اگر در تملک آنها در نیامده پس دیگر نه مستحق زندگی و نه عشق ورزیدن به دیگری را دارد و باید برای تمام عمر از زندگی محروم شود و یا بمیرد.

دنیای سرمایه داری اروپایی هم به نوبه خود به شکلی متمدنانه برای افزایش سود سرمایه اش از زنان سوء استفاده های جنسی می کند. در دنیای متمدن اروپا،  برای فروش کالاهایشان از اندام جنسی زنانه استفاده می کنند. طبق اخبار روزنامه ی “سان” بریتانیا در سال ۲۰۰۶ برای علاقمندان به فوتبال درجام جهانی، از سوی شهرداری کلن برای جلب  و جذب توریست، یک خیابان در اختیار تن فروشان قرار می دهد. بنا بر گزارش سازمان کمک و مشاوره به زنان تن‌فروش “مادونا” بین ۶۰ تا ۷۰ درصد زنان تن فروش در آلمان مهاجرتبار و یا دارای پیشینه مهاجرت هستند. این آمار بعد از برداشته شدن مرزها در اتحادیه اروپا رشد تصاعدی پیدا کرده است. تخمین زده شده  که سالانه ۴/۲ میلیون زن و کودک در سرتاسرجهان قربانی تجارت جنسی می شوند. طبق برآورد سازمان جهانی کار، درآمد متوسط از فحشای اجباری معادل ۶۷ هزار دلار در سال است.

رئیس جمهور اسلواکی در واکنش به اتفاق اخیر گفته:” ما نمی خواهیم به زنانمان تجاوز شود پناهجوی مسلمان نمی پذیریم”. تجاوز و تعرض جنسی لحظه لحظه زندگی هزاران زن در تمام دنیا و بخصوص کشورهای مذهبی و اسلام زده را تهدید می کند و قربانی می گیرد. زنان سوری و افغانستان و … که به شکل موروثی مسلمان هستند و قربانی خشونت، تجاوز،  جنگ و گرسنگی و بی خانمانی و دربدری شده اند. زنانی که  توسط اسلامیون وحشی داعشی، در بازار بعنوان بردگان جنسی فروخته می شوند و همچون کالایی دست به دست رد و بدل می شوند و روزانه توسط دها نفر مورد تجاوز قرار می گیرند و داعشیان از این راه سودهای کلانی به جیب می زنند. دختر بچه ی ۶ ساله ی پناهنده، در کمپ نائورای استرالیا مورد تجاوز قرار میگیرد، نه تنها مرد متجاوزگر از کشور اخراج نمی شود بلکه پلیس به دلیل عدم مدارک کافی او را آزاد می کند!. و در سکوت خبری در بین هزاران اتفاقات و جنایات دیگر دنیا از ذهن ها به سرعت پاک می شود.یک گزارشگر ایرانی که از ۱۳ سالگی در آلمان بزرگ شده درباره ی فاجعه ای که در کلن اتفاق افتاده به دو زبان فارسی و آلمانی گزارشی تهیه کرده است که در فیس بوک منتشر کرده است. در جایی می گوید متاسفانه در بین آنها ۵ ایرانی هم بوده،  به شما می گویم (متجاوزین) اگر می خواهید این کارها را بکنید به کشور خود برگردید. گویا تجاوز به زن در کشور خودی مجاز است و در کشورهای غیرخودی و اروپایی غیرمجاز است. گویا دختران کشورهای خودی (وطنی)  مستحق تجاوز هستند.  در این شکی نیست که عاملان اینگونه جنایت ها در هرجای دنیا که باشند باید محاکمه شده و تاوان تعرض به حرمت انسانی را بپردازند. دستی را که برای تعرض و تجاوز بر جسم زن دراز می شود باید کوتاه کرد. اما کابوس یا دسیسه  شب سال نو هرچه هست دامن پناهندگان را گرفته و شاید بهانه ای برای اخراج  راحت تر و بی دردسرتر پناهندگان باشد. امروز حلقه ها تنگ تر و تنگ تر می شود و درهای کشورهای اروپائی بروی پناهجویان بسته می شود. کودکان، زنان و مردان فراری که در پشت دربهای بسته مورد تجاوز و خشونت قرار می گیرند که حتی از کشور خودشان هم بیرون رانده شده اند باید به کجا پناه ببرند؟!.