مقایسه اسراییل وسوریه از نگاه چپ سنتی اسلام زده استالینی-پوتین

مقایسه اسراییل وسوریه از نگاه چپ سنتی اسلام زده استالینی-پوتین

اسراییل:

دولت اسراییل از بدو تولدش یک دولت ضد بشری وتروریستی بود.تمام بنیانگذاران حکومت اسراییل در ترور، قتل عام وآوارگی مردم فلسطین سهیم بودند. حکومت اسراییل بر پایه واساس تروریزم بوجود آمد ورشد کرد. کشتار و بیحقوقی مردم فلسطین بعد از ۶۵ سال از آغاز کشور اسراییل هنوز سیستماتیک  بر قرار است وجزو قانون اساسی دولت وحکومت اسراییل است.

دولت اسراییل یک حکومت شبه مذهبی-شبه فاشیستی است که در آن مردم فلسطین بخاطر حقوق انسانی خود با شدیدترین وجهی تنبیه میشوند وحداکثر جزو شهر وندان دسته چندم در جامعه اشغالی اسراییل به حساب میایند. کشتار، بمباران وترور مردم فلسطین جزو قانون اساسی دولت اسراییل بشمار میرود.

سوریه:

 حکومت حافظ اسد در سالهای ۸۰ و۹۰ صدها هزار نفر مردم معترض را به خاک وخون کشید.

بشار اسد در سال ۲۰۱۱ تظاهرات آرام مردم را به خاک وخون کشید. واز آن ببعد انقلاب مردم  که میرفت حکومت فاشیتی اسد را سرنگون کند را در هم کوبید. در ظرف کمتر از ۴ سال بیش از ۲۶۰۰۰۰ نفر را قتل عام کرد وبیش از ۷ میلیون نفر را آواره نمود که در بدترین شرایط بسر میبرند. هم اکنون روزی نیست که حکومت اسد با بمبهای بشکه ای وخوشه ای شهرها ومراکز انسانی را نابود نکند. از حکومت فاشیستی –اسلامی ایران ، از حزب الله لبنان وحکومت روسیه در خواست کمک کرده تا هر چه بیشتر مردم وکشور را به ویرانه ونابودی بکشاند. ادامه وپافشاری حکومت اسد در مقابل خواست به حق سرنگونی از طرف مردم  باعث دخالت دولتهای غربی ، عربستان، خلیج وترکیه گردید که به نوبه خود در نابودی مردم وکشور دست بدست هم داده واز نیروهای اسلامی فوق ارتجاعی داعش ونظایر آنها حمایت میکنند.

 

مقایسه جنایت اسراییل وسوریه ومواضع چپ سنتی حامی حکومت خمینی

چپ سنتی که تاریخا از دیکتاتوری وجنایت حکومت استالین وخمینی دفاع کرده. این بار از حکومت فاشیست اسد دفاع میکند واین حکومت را مثل حکومت خمینی واستالین  ” ضد امپریالیستی ” وضد آمریکایی ارزیابی میکند.

این چپ خودرا دشمن اسراییل قلمداد میکند ودلیلش این است که اسراییل یک کشور صهونیستی واشغالگر است و این چپ از حق مردم فلسطین وعرب حمایت میکند. با یک مقایسه سرانگشتی میتوان ادعای چپ سنتی راجع به طرفداری از مردم فلسطین وعرب ودشمنی با حکومت اسراییل را مردود دانست ونشان داد که چپ سنتی عملا اسلام زده است واز موضع خمینی واسلام است که دشمن اسراییل است.

کشتار اسراییل از مردم فلسطین در طول بیش از ۶۵ سال از ترور واشغال فلسطین هنوز خیلی کمتر از کشتار حکومت اسد از مردم سوریه در ۴ سال اخیر است.

تعداد آوارگان سوریه بیش از ۶ میلیون نفر تا امروز تخمین زده شده که هنو ز ۴ سال ازبدو جنبش انقلابی مردم سوریه نمیگذرد. در حالیکه تعداد آوارگان فلسطین در سالهای اولیه اشغال فلسطین کمتر از ۷۰۰ هزار نفر بود وشاید تا به امروز بعد از ۶۵ سال تعداد این آوارگان به بیش از ۲ ملیون هم نرسد.

میبینیم که شقاوت وجنایت حکومت فاشیستی اسد در ۴ سال گذشته به مراتب بیشتر از جنایات وکشتار حکومت اسراییل در حق فلسطینیان در ۶۵ سال اخیر بوده.

اما چپ سنتی که از حکومت خمینی دفاع کردوشعار مرگ بر اسراییل خمینی را تکرار میکرد ، امروز با همان مواضع سیاسی دارد از حکومت فاشیست اسد دفاع میکند. امروز جمهوری اسلامی از حکومت اسد دفاع میکند واین چپ هم از حکومت اسد دفاع میکند. این چپ حکومت فاشیست اسد را ضد امپریالیست وضد آمریکایی-اسراییلی ارزیابی میکند. اما شاید حکومت اسد تاکنون درطول ۶۵ سال اخیر حتی با تمام جنگهای ارتجاعی که با اسراییل داشته کمتر از ۱۰۰۰ اسراییلی را بقتل رسانده اما فقط در ۴ سال اخیر این ارتش بیش از ۲۶۰۰۰۰ هزار نفر مردم سوریه را قتل عام نمود. حتی ارتش  فاشیست اسد بر خلاف ادعایش برای نابودی اسراییل  بکار گرفته نشده در عمل برای نابودی مردم سوریه بکار برده شده

نتیجه گیری

مواضع  چپ سنتی بر علیه اسراییل  مواضعی ارتجاعی-اسلامی است که با مواضع حکومت خمینی در رابطه با ضد یهودی بودن انطباق دارد.

بطور مثال، حکومت  ارتجاعی اردن در سال ۱۹۷۰ در عرض یکماه(سپتامبر سیاه) دهها هزار فلسطینی را قتل عام کرد.

 مبارزه با جنایات حکومت اسرایبل بر علیه مردم منطقه وفلسطین فقط از طریق سرنگونی انقلابی حکومتهای منطقه واز جمله حکومت سوریه وجمهوری اسلامی باید صورت گیرد. طبقه کارگر ومردم اسراییل در این نبرد با طبقه کارگر ومردم منطقه هم سرنوشت هستند.

 مواضع چپ سنتی اسلام زده طرفدار استالین-پوتین ربطی به سوسیالیسم وآزادی مردم فلسطین ومنطقه ندارد وبا مواضع حکومت خمینی منطبق است.