زمزمه های فاشیسم در اروپا به گوش می رسد!

زمزمه های فاشیسم در اروپا به گوش می رسد!
همه ی انسانها کم بیش با مفهوم راسیسم و فاشیسم آگاه هستند و با خطرات و فجایعی که توسط برخی از دولت ها با محوریت و مختصات نژاد پرستانه و فاشیستی صورت گرفته از جمله آلمان نازی آشنایی دارند. رنج هایی که بشریت توسط برخی از دولت های فاشیستی متحمل شد هیچ گاه فراموش نخواهد شد. تجربه ی نظام های راسیستی در اروپا به حدی درد آور و مهلک بود که با سقوط موسیلینی در ایتالیا و هیتلر و به دنبال آن اتمام جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ راسیسم این مکتب ضد انسانی طرفداران خود را تا حد بسیار قابل توجه ی از دست داد و به امری منفور در جامعه بدل شد تا حدی که برای دولت ها تداعی شدن با این مکتب، ننگ به حساب می آمد. اما اکنون بعد از گذشت بیش از نیم قرن از سقوط و به حاشیه رانده شدن فاشیسم در اروپا، شاهد سر برآوردن این مکتب در برخی از دولت های اروپا از جمله آلمان و سوئد و فرانسه هستیم .
در ابتدای سیل ورود پناهجویان برای نجات جان خود شاهد شکل گیری یک جنبش انسانی در جوامع اروپایی بودیم ،که دولت های اروپایی را وادار به باز کردن دروازه های اروپا کرد از این رو به وادار نمودن اشاره میکنم که دولت های اروپایی خواهان اسکان پناهجویان در این قاره نبودند و بر خلاف میل باطنی خود مجبور به پذیرش پناه جویان شدند. اما چه شد، که بعد از حوادث پاریس ورق باز گشت و مرزهای اروپا به روی پناهجویان بسته شد؟ دولت های اروپا برای رسیدن به هدف خود یعنی عدم پذیرش پناهجویان نیاز به یک اهرم فشار برای تضعیف(جنبش انسانی) در جامعه دارند. به همین دلیل بعد از واقعه ی فرانسه، مسئله ی ((اسلام هراسی)) را توسط رسانه های خود در گوش مردم فرو کردند، تا ایجاد رعب وحشت کنند. پیوند حمله ی تروریستی در پاریس با پناهجویان توسط رسانه ها، بازتاب های گوناگونی را به همراه داشت. یکی از این مسائل که خوشایند دولت های اروپایی هم بوده، رشد گروه های راسیستی در اروپا است. این گروه ها که منتظر بهانه ای برای سر بلند کردن بودند به بهانه ی اسلام هراسی توانستند خود را در جامعه عنوان کنند. گویا باعث و بانی تمام مشکلات اروپا، پناهجویان هستند!!!!. این گروه ها حتی به کودکان پناهجو هم رحم نمی کنند. طبق اخرین اخبار سوئد حمله به کمپ های پناهجویان رشد به سزایی داشته است. برخی از این گروه ها با حمله به محل اسکان پناهجویان در المان و سوئد و ضرب شتم پناهجویان و به آتش کشیدن کمپ ها ماهیت ضد انسانی خود را نشان می دهند گویا که این صفت انسان ستیزی خود را از پدر خوانده ی خود هیتلر به ارث برده اند. جامعه ی مهاجرانی که از کشور های اسلام زده و درگیر جنگ برای رسیدن به آزادی و برابری خود را به کشور های امن از جمله اروپا می رسانند بسیار گسترده و متنوع است. با برچسب زدن و تروریست خواندن این جامعه عملا خود را زیر چطر گروه های راسیستی قرار می دهیم.
عضویت در سازمانهای انسان مدار که حامی حقوق پناهجویان هستند باعث حفظ یک پارچگی و ایجاد اتحاد علیه فاشیسم می شود. باید در ابعاد گسترده علیه قوانین و گروه های فاشیستی به خیابانها آمد و برای بار دیگر آن را شکست داد.