جواب کوتاهى به نامه سرگشاده آقاى فرخ معانى

دوست گرامى !
نامه سرگشاده و یا بهتر بگویم اعتراض شما را در سایت درج کردیم .قرار بود من بعنوان مسئول اصلی سایت جواب کوتاهی را برای شما بنویسم و بنا به دلایل گوناگون به تاخیر افتاد و امید است ما را به بزرگى خودتان مورد بخشش قرار بدهید .

نامه سرگشاده شما هم حاوى نکات صحیح و هم ناصحیح است که اینجا به آن اشاره میکنم . نکته صحیح در نامه شما این است که نوشته ایى از شما در سایت درج نشده است و نکته ناصحیح این است که شما نصفى از حقیقت را در نامه سرگشاده تان به رشته تحریر درنیاورده اید . بگذارید من خلاصه وار هم براى حضور ذهن و هم براى اطلاع دوستانى که نامه شما را خوانده اند ماجرا را توضیح دهیم .
ما یک مطلب شما را در تاریخ ١۵ اکتبر با سرتیتر " فرقه‌های «کمونیسم کارگری» و اشک تمساح آنها برای کومه‌له و حزب کمونیست ایران " درج کردیم  . شما در این مطلب جریان کمونیزم کارگرى را به دزدى اموال کومەله  متهم کرده بودید بدون اینکه حتى براى اثبات اتهامتان یک سند ارائه بدهید . با این وجود باز هم گفتیم عیبى ندارد  و مطلب شما را درج کردیم . ( لینک این مطلب در آرشیو سایت موجود است ) .
به دنبال درج مطلب شما ٬ خانم آذر ماجدى و آقاى سیروان قادرى دو نوشته براى ما فرستاده اند که در سایت ما درج شده است . تا اینجا ما حق هیچ کدام از طرفین را پایمال نکردیم و به اندازه هم و در یک ستون مشابه به درج مطالب پرداخته ایم .
در ادامه و در دور دوم شما مطلب دیگرى را خطاب به خانم ماجدى براى ما فرستادید که در سایت ما درج نشده است . اصل ماجرا اینجورى است که متاسفانه در نامه سرگشاده شما به شکل صحیحى توضیح داده نشده است .

از داستان که بگذریم چرا مطلب دوم شما درج نشد ؟
کوتاه و مختصر عرض کنم  نوشته دور دوم شما با موازین سایت ما جور در نمى آید .سعى و تلاش ما این است که حتى المقدور ازدرج نوشته هاى تحقیر آمیز و غیر سیاسى و شخصى خوددارى کنیم . مطلب دوم  شما حاوى بیشتر تانه و تشر و گاها برخورد تحقیر آمیز به مخالف سیاسى خود است .
قضیه به همین سادگى است که هم چنانکه جایز نیست به خاطر تفکرات ناسیونالیستى کسى شما را مثلا مه سینه هلگر مام جلال خطاب کند شما هم جایز نیستید کسى را به خاطر مخالفت سیاسى مرید ٬ ناسالم بودن عقل ٬ خدمت به جمهورى اسلامى ٬ مهدى حکمت ٬ فاشیست ٬ حقیر و … خطاب کنید .
یکبار دیگر مطلب خودتان را بدقت بخوانید مطمئنا متوجه منظور ما خواهید شد . لازم به ذکر است که ما روزانه بنا به دلایلى که عرض شد مجبوریم براى نگه داشتن جو سیاسى سالم در سایت از درج خیلى مطالب صرف نظر کنیم .

در سایت ما سانسور نظر وجود ندارد و خود اینکه بیشتر از ٩٠ درصد مطالب مندرج در سایت با نظر گردانندگان آن متفاوت است نشانگر این است که تا حد زیادى موفق شده ایم که به تمام افکار وعقاید و  نظرات مختلف در حد امکان و توان تریبون مساوى بدهیم . اگر مطلبى درج نشود به خاطر دیدگاه و یا خود نظر نیست بلکه به خاطر رعایت نکردن موازین سایت میباشد.

و اما چند کلمه در مورد نوشته اولتان
در طول ١٧ سال گذشته خیلیها زیر اسمهاى مستعار اینجا و آنجا گفته اند که جریان کمونیزم کارگرى اموال کومەله را با خود برد و هیچ وقت هم کسی این زحمت را به خود نداد که با سند و مدرک حرفش را ثابت کند .این اتهام مانند جاچکه خوشه سالهاست دهان به دهان میگردد و من فکر میکنم که  باید یکبار براى همیشه از شر این بقایاى فرهنگ دوران فئودالی یعنى با مه زنه و بدونه مدرک حرف زدن خلاص شد .
اگر قبلا بعضیها زیر اسامى حمه بشکه ها این اتهامات را با مه زنه و کیلو اینجا و آنجا تکرار میکردند اینبار یک شخصیت واقعى را میبینم که زیر ادعایش و یا اتهامش اسم و رسم واقعیش را مینویسد و این شخص شمایید .
به همین خاطر به شما دو هفته وقت میدهم که تمام اسناد و مدارک خود را که میتواند ادعایتان را ثابت کند جمع آورى کرده و براى ما بفرستید که در سایت آزادى بیان درج کنیم .
توجه داشته باشید که مدارکتان باید به شیوه امروزى دقیق ٬ با تاریخ ٬ محل ٬ مقدار ٬ شاهدین ماجرا ٬ کشور ٬ چه امکاناتى بوده است ٬ غیره  باشد .
بعنوان جمله آخر باید گفت که شما به من و خوانندگان مطلبتان این اسناد و مدارک را بدهکارید ٬ چشم براهم .
با احترام سوران