وحشت جمهوری اسلامی از قیام قهر آمیز مردم

فریدون گیلانی

gilani@f-gilani.com

www.f-gilani.com

حالا که آمریکا حمله نکرد ، ما خودمان حمله می کنیم .

البته هنوز معلوم نیست که جنگی در بگیرد ، یا در نگیرد ، اما در ذهن مالیخولیائی حاکمیت اسلامی، جز این دور نمی زند که چون هدف هر حمله و جنگی مردمند ، حالا که آمریکا حمله نکرده ، ما خودمان حملات مان به مردم را ، حالا به هر بهانه ای ، تشدید می کنیم . این پندار جنون آمیز ، مدتی است که دیوانه وارتر از همیشه به مردم هجوم برده و در صفوف مقدم آنان ، جنبش کارگری ، جنبش دانشجوئی ، جنبش زنان و مجموعه ی اعتراض های جامعه ای را که به ستوه آمده ، هدف گرفته است .

بدنه ی به ستوه آمده ی این اعتراض دم افزا را ، جوانانی تشکیل می دهند که در زمان به سرقت رفتن قیام مردم علیه استبداد پادشاهی ، یا خیلی ها شان هنوزچشم به جهان نگشوده بودند ، یا در سنین کودکی بودند . نسل سوخته ی قیام ضد سلطنتی هم که در میانگین سنی پنجاه سالگی ، به موازات بازماندگان سال ۵۷ در سنین بالاتر ، از درون می سوزد تا کی مردمی که به تله ی اسلام سیاسی ساخت ایالات متحده ، بریتانیا ، اسرائیل و اخوان المسلمین افتاده اند از این مهلکه خلاص شوند ، چشم امید به نسل پس از سال ۵۷ دوخته و خود نیز، یا از دوردستی بر آتش دارند ، یا با نفس تنگی هم که شده ، شانه به شانه ی جوانان درکارند . 

راه برون رفت جمهوری اسلامی از امواج دریای متلاطمی که برای خود ساخته است ، بحران است که در آخرین نقطه ی امید خود به جنگ ختم می شود . سید علی خامنه ای که فکر می کند به قول خمینی جانشینی او به جای پیامبرش محمد به مثابه اتمام رسالت « رسول الله » است ، هوا را پس می بیند . سازمان های اطلاعاتی و نظامی و انتظامی و امنیتی و دستگاه سیاسی تحت رهبری او هم ، زمینه اجتماعی را در صورت عدم وقوع بحران مورد انتظار ، برای ماندن مناسب نمی بینند . و بدیهی است که تا آخرین لحظه سعی می کنند حتی به قیمت انهدام کشور و عمل رایج انتحاری در اسلام سیاسی هم که شده ، مثل سایر نمونه های خود در تاریخ جهان ، از موضع قدرت با واقعیتی که در جهت عکس پندار آنان جریان دارد برخورد کنند ، یا نه ، بحران غیر منتظره بسازند . در هر صورت ، چه این بحران به وقوع بپیوندد ، یا آن چه در این زمینه رشته اند پنبه شود ، هدف اصلی تعمیق اختناق ، تخفیف فشارهای اجتماعی و تشدید سرکوبی ظرفیت نهفته ی قیام در جامعه است . اعدام های پی در پی خیابانی ، تشدید ضرب و شتم مردم عادی ، تشر زدن های مداوم به مردم ، مانور سی هزار نیروی جلاد با چهار هزار خود رو در تهران به نام تامین امنیت ، پیشنهاد مسلح کردن نیروهای بسیج به سلاح سنگین ، و اعتراف یکی از سران رژیم که ما باید با پائین آمدن قیمت نفت آماده ی تقابل با شورش های اجتماعی باشیم و … همین هدف را پیش می برد . 

احتمال وقوع ، یا عدم وقوع جنگ پیش از خروج جرج بوش از کاخ سفید در بیستم ژانویه ۲۰۰۹ ، هنوز برای مفسران و تحلیل گران مستقل جهان هم به طور قطعی روشن نیست . بعضی ها ، بنا به واکنش های جمهوری اسلامی ، اسرائیل و قدرت غالب در ایالات متحده ، بر آنند که ارتش تحت فرمان بوش – که ارتش اسرائیل را هم به قول آقای سیمور هرش شامل می شود – ، پیش از مراسم انتقال قدرت ، دست کم از طریق اسرائیل دست به حمله نظامی خواهد زد که در این صورت ، جمهوری اسلامی بنا به تهدید هائی که می شنویم پاسخ خواهد داد که در نتیجه ، به قول کاندولیزارایس وزیر خارجه بوش ، ایالات متحده از متحد خود دفاع خواهد کرد . عده ای از ایشان هم اطمینان دارند که ایالات متحده در شرایط کنونی دست به چنین حماقتی نخواهد زد . بنابراین ، درک و تحلیل بنا به تلاش برای گیج کردن عقربه ی شناخت ، یکدست نیست . 

از سوی دیگر اما :

جان بالتون جنگ طلب معروفی که در بالاترین رده قدرت غالب محافظه کاران جدید عمل می کند ، اما ظاهرا هیچ گونه مسئولیت دولتی ندارد ، علنا گفته است که جرج بوش پیش از ترک کاخ سفید ، به ایران حمله نظامی خواهد کرد .
جرج بوش مدام تاکید می کند که پیش از بیستم ژانویه ۲۰۰۹ ، برای دست زدن به هر اقدامی با باراک اوباما مشورت خواهد کرد که در عمل ، اما به شیوه ای دیگر ، دست کمی از او ندارد ، ولی بنا به اختیار قانونی خود ، برای حمله نظامی نیازی به این مشورت ، و حتی گرفتن رای از کنگره ندارد . اختیار رئیس جمهوری ایالات متحده به عنوان فرمانده کل قوا ، دست کم در طول ۱۱۶ سال گذشته ، به هر حمله ای که آن را به صلاح امنیت ملی و منافع شرکت های آمریکائی دیده ، دست زده است . در عین حال ، این بار می تواند زیک زاک بزند و با آماده سازی هائی که از پیش صورت گرفته ، اسرائیل را در خط اول حمله قرار بدهد.
جانشین « رسول اکرم » ( بنا به گفته خمینی درصفحه ۲۳ مانیفست ولایت فقیه یا حکومت اسلامی ، ) مدام عربده می کشد و بر طبل جنگ می کوبد .
محمود احمدی نژاد عامل اجرای فرامین خلیفه ، مامور پژواک این صدای هولناک است و حتی می گوید فقط مردم زنجان ( یعنی آن هائی را که با صدها اتوبوس از اطراف و اکناف به زنجان برده اند تا ایشان را مردم زنجان جا بزنند ، ) تنگه ی آمریکا را خرد خواهند کرد و به همین جهت است که یک دانشجوی دوره دکترا، پس از دریافت سردوشی خود ، به استاد راهنمایش چاقوی دسته استخوانی کار زنجان هدیه کرده تا با آن ، دست آمریکائی ها و اسرائیلی ها را ببرد !!
سایر فرماندهان نظامی خلیفه هم ، چه با آزمایش موشک و انجام مانور ، یا با تهدیدهای لفظی، سخن از جنگ می گویند و حتی همین چند روز پیش ، یکی از رده های بالاشان گفته است که وقوع جنگ حتمی است .
بهانه هائ