پاسخی کوتاه به یاوه سرایی و درماندگی مسئولین حکومتی در باره نقش احزاب کردستانی در مضحکه انتخابات

پاسخی کوتاه به یاوه سرایی و درماندگی مسئولین حکومتی در باره نقش

احزاب کردستانی در مضحکه انتخابات  

با آغاز ثبت نام بازیگران نمایش مضحک هفتم اسفند ماه در کردستان، اظهارنظر مقامات و مسئولین رژیم و رسانه های تحت کنترل سپاه پاسداران در باره این مضحکه نیز وارد مرحله تازه تری شده است. از استاندار گرفته تا فرماندهان سپاه در کردستان ، از مسئولین امنیتی و فتر خامنه ائی و امامان جمعه مزدبگیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، با هدف داغ کردن تنور این نمایش و به صف کردن مردم کردستان در محل های برگزاری این نمایش، به اظهارنظر پرداخته اند. به این مناسبت حمله به احزاب اپوزسیون رادیکال کردستانی و اپوزسیون خارج از کشور و نشاندان عجز رژیم در مقابل نقش آنها در نرفتن مردم کردستان به پای صندوقهای رای در کردستان به یکی از موضوعات نشست ها و اظهارنظر مقامات محلی و قلم به مزدان سپاه پاسداران در خبرگزاری فارس وابسته به سپاه تبدیل شده است.

علیرضا آشناگر معاون سیاسی- امنیتی استانداری کردستان روز یکشنبه ۲۹ آذرماه در جریان یک نشست خبری در باره جزئیات مربوط به این مضحکه، ضمن مهم برشمردن حضور حداکثری مردم در صحنه های این نمایش و دعوت قلم به مزدان برای فراخوان مردم به شرکت در این نمایش گفت : “اپوزسیون خارج از کشور نقشی در مشارکت مردم ندارد. چرا که مطالبات آنها سنخیتی با مطالبات مردم کردستان ندارد . مردم ما تعلق خاطر به کشور، دین و انقلاب دارند”

در ادامه این یاوه سرائی روز سه شنبه اول دی ماه خبرگزاری فارس وابسته به سپاه زیر عنوان یادداشت که مواضع رسمی سپاه در کردستان را بیان می کند تحت عنوان : دیروز انتخابات را تحریم می کردند و امروز کاندید می شوند، ضمن تکرار هدف این نمایش که، کشاندن مردم کردستان به پای صندوقهای رای است، در باره نقش احزاب کردستانی در نرفتن مردم کردستان به پای صندوقهای رای چنین می نویسد : “با وجودی که گروه های ضدانقلاب و اپوزسیون خارج نشین در شبکه های ماهواره ای و رسانه های مختلف در فضای مجازی تلاش می کنند که فضای انتخاباتی در کردستان را مسموم نمایند اما مردم این استان همواره نشان داده اند که صحبت های آنان به اندازه پر کاهی ارزش ندارد و در هر دوره ای مشارکت بهتر از دوره قبل آن بوده است و این جواب دندان شکنی به گروههای معاند نظام است”

اینکه با آغاز ثبت نام بازیگران این نمایش مسخره و تهدید و شگردهای تبلیغاتی برای کشاندن مردم کردستان به پای صندوق های رای کمپین زهرآلود تبلیغی مقامات حکومتی و خبرگزاریهای وابسته به سپاه علیه احزاب رادیکال اپوزسیون کردستانی آغاز می شود، بسادگی و از نطقه نظر روانشناسی اجتماعی نشانه نقش موثر و تاثیر تبلیغات این نیروها بر افکار عمومی مردم کردستان برای نرفتن به پای صندوق های رای است.

بنابراین دستگاه مخوف رهبری سپاه پاسداران و امنیتی های خزیده در ارگانهای دولتی کردستان  نمی توانند نقش احزاب رادیکال کردستانی در نرفتن مردم کردستان به پای صندوق های رای را نادیده و انکار کنند. اگر این جریانات بی تاثیر بوده اند و هستند، اگر این جریانات نقشی در عدم مشارکت مردم کردستان در پای صندوق های رای نداشتند و ندارند، دلیلی نداشت که با آغاز شگردهای تبلیغی برای ایجاد صف نمایش مشروعیت، حمله تبلیغاتی به این نیروها را به یکی از محورهای اصلی کمپین تبلیغاتی خود برای کشاندن مردم  به پای صندوق های رای تبدیل کنند.

واقعیت این است که، مضحکه انتخابات برای جمهوری اسلامی نقشی ابزاری دارد آنهم، ایجاد صف برای نمایش مشروعیت، حرکتی از جنبس صرف هزینه گزاف برای برگزاری اربعین حسینی در کربلا و کشاندن این صف ها به رخ غربیها برای کسب اعتبار. در همین راستا تشکیل چند صف در مقابل مساجد جامع شهرهای کردستان برای رژیم از اهمین حیاتی برخوردار است. از اینرو برای تشکیل این چند صف در کردستان مقامات ریز و درشت اداری و سپاهی از همین آلان به تکاپوی نفس گیر افتاده اند. تهدید مردم کردستان و ایجاد محیط رعب و وحشت، به بازی گرفتن  مشتی نان به نرخ روز خور بدون اراده برای داغ نگاه داشتن تنور این مضحکه از جمله تلاشهای ناکام و تقلای بی حاصل رژیم برای ایجاد این صف هاست.

بدون تردید پاسخ اینبار مردم کردستان کوبنده تر و دندان شکن تر از هر زمان دیگری خواهد بود. روز هفتم اسفند سال ۹۴ روز رسوائی دیگری برای جمهوری اسلامی و پیروزی دیگری برای مردم کردستان خواهد بود. مردم کردستان به پای صندوق های رای نخواهند رفت. امکانات تبلیغی توده های مردم و نیروهای اپوزسیون کردستانی برای تاثیر گذاری بر افکار عمومی مردم و ایجاد همبستگی برای نرفتن به پای صندوقهای رای امسال گسترده تر از هر زمان دیگری است. شبکه های وسیع اجتماعی و کانالهای ماهواره ائی تلویزیونی که مورد علاقه مردم کردستان هستند تنها بخشی از این امکانات است که از نقطه ضعف های رژیم در بازی امسال بحساب می آیند.