اعتراضات و مبارزات توده ای مردم کردستان ترکیه، نیازمند حمایتی وسیع و جهانی است!

اعتراضات و مبارزات توده ای مردم کردستان ترکیه، نیازمند حمایتی وسیع و جهانی است!

اگر در ایران روده آخوندی پیچ بخورد، یا در واتیکان پاپ فرانسیس مادر ترزا را قدیس” اعلام کند، همه خبرگزاری های رسمی و غیررسمی دنیا خبرش را به صدر اخبار روز می برند و برای علل کسالت جناب ”آشیخ” و حکمت تصمیم ”حضرت پاپ” و تفسیر ”اعجاز” مادر ترزا، انواع کارشناس دعوت می کنند؛ اما همین خبرگزاری ها، اکنون که ارتش و نیروهای امنیتی دولت فاشیست ترکیه بجان مردم کردستان این کشور افتاده و آنان را در خون های ریخته شده شان می غلطانند؛ یا نق شان درنمی آید و یا محض رعایت ”پرنسیب های ژورنالیستی” گذرا و سطحی خبری و تصویری از آن پخش می کنند و آگاهانه به سخنگوی حُکام ترکیه تبدیل می شوند و ادعاهای دروغین و کثیف آنها را بزرگنمایی می کنند!

تنها خبرگزاری ها نیستند که در اشاره به آنچه این روزها بر مردم کردستان ترکیه می گذرد خفقان گرفته اند، دولت ها و محافل و مجامع بین المللی و حقوق بشری هم، زبان شان به کام شان چسپیده است و کسی از آوار ریخته شده بر سرِ کودکان معصوم، از درخون غلطیدن مردم بیدفاع و رهگذرِ کوچه پس کوچه های دیاربکر و دیگر شهرهای کُردنشین، از به رگبار بستن و اعدام های خیابانی چهره های شناخته شدهِ شهر، از انفجارهای پی در پی و لت و پار شدن انسان ها و از یورش به منازل و مراکز کار و تحصیل و دستگیری های دسته جمعی مردم این شهرها، حرفی نمی زند!

این روزها که داعشیان حاکم بر ترکیه در جنگی نابرابر مردم شهرهای کُردنشین را در خون شان می غلطانند، نه نشانی از اعتراض دولت های مدافع حقوق بشر” دیده می شود، نه صدایی از اتحادیه اروپا بلند است و نه اثری از نقش سازمان ملل بچشم می خورد. زبان همه بند آمده است و هر وقت هم زبان شان باز می شود، یا صریحاً و تلویحاً بر جنایات دولت فاشیست ترکیه مهر تأیید می زنند، یا جنایات رویداده را نادیده می گیرند و البته با حمایت های اعلام شده و اعلام نشده شان، عملاً راه تداوم تکرار جنایات دولت فاشیست ترکیه را هموار می کنند!

در غیاب این سکوت شرم آور و ادامه این جنایات روز افزون، فریادی رسا و حمایتی همه جانبه و جهانی لازم است و این کار، تنها از خیل وسیع مردم آزادیخواه و صلح طلبی برمی آید که در گوشه گوشه دنیا پراکنده اند و به آزادی و صلح و ستمدیدگی انسان ها و حقوق و حرمت آنان فکر می کنند!

باید برای جلب حمایت این انسان ها بسیج شد و از هر امکان و ابتکاری برای راه اندازی یک کمپین وسیع و قدرتمند در دفاع از حقانیت اعتراضات و مبارزات این مردم و علیه جنایتکاری های دولت فاشیست ترکیه، بهره جُست!

این رسالت کمونیست ها و آزادیخواهان منطقه و آشنا به منطقه است، که پیشگام ورود به این عرصه باشند و وجدان های بیدار را در سراسر جهان به آنچه که در ترکیه و بویژه کردستان آن می گذرد در جریان بگذارند و همبستگی آنان را با اعتراض و مبارزات مردمی که در میدان نبرد با فاشیسم دولتی اند، تأمین نمایند!

کمونیست ها و مردم آزادیخواه، تجربه انجام چنین کاری را دارند. امتحانش را هم در رابطه با کوبانی پس داده و نتیجه مثبتش را هم گرفته اند. یکبار دیگر این تجربه را باید در غیاب نقش میدیای متعهد و جانبدار مصالح توده های مردم و بندآمدن زبان خبرگزاری ها و مصلحت اندیشی های دولت های جانبدار فاشیسم دولتی ترکیه، بکار گرفت و حمایت و پشتیبانی وسیع و همه جانبه آزادیخواهان و صلح طلبان و انساندوستان جهان را از اعتراضات و مبارزات توده ای این مردم علیه جنایت پیشگی های حُکام قلدر این کشور و برای تحقق خواست ها و مطالبات شان، جلب نمود!

زنده باد مقاومت و مبارزه توده ای مردم کردستان ترکیه!

زنده باد همبستگی مردم آزادیخواه و صلح طلب جهان با مردم کردستان ترکیه!

عطا خلقی ۲۱ دسامبر ۲۰۱۵